خانهاخبار
شیائومی جدیدترین لپ تاپ پرچمدارش را با نمایشگر OLED معرفی کرد

شیائومی جدیدترین لپ تاپ پرچمدارش را با نمایشگر OLED معرفی کرد

شیائومی سری جدید لپ تاپ های پرچمدار خود را در چین معرفی کرد. Mi Notebook Pro X مجهز به یک صفحه نمایش OLED و پردازنده مرکزی نسل یازدهم اینتل است.
۱۴۰۰/۴/۹

از نظر طراحی، شیائومی می نوت بوک پرو اکس بسیار شبیه به مدل قبلی نوت بوک‌های شیائومی است؛ این شباهت شامل بدنه آلومینیومی با حاشیه‌های نازک، ترکپد بزرگ و گوشه‌های مورب است. همچنین صفحه کلید دارای نور پس زمینه و دارای اثر انگشت است که در دکمه پاور قرار گرفته است. برای وب کم نیز یک دوربین با کیفیت 720p در نظر گرفته شده است.

همچنین این نوت بوک جدید شیائومی ۱.۹ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن چیزی کمتر از ۱۹ میلی‌متر است.

image

 

مشخصات

لپ‌تاپ شیائومی Mi Notebook Pro X با یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی OLED با وضوح ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ پیکسل همراه است و نرخ نوسازی 60 هرتزی هم دارد. همچنین این صفحه نمایش با شیشه گوریلا گلس محافظت می‌شود. از نظر دقت رنگ هم شیائومی ادعا می‌کند که این پنل از طیف‌های رنگی sRGB و DCI-P3 به صورت صد درصدی پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن هم ۶۰۰ نیت است. با این حساب با یکی از دقیق‌ترین و جذاب‌ترین نمایشگر‌ها در یک لپ‌تاپ طرف هستیم.

خریداران، بسته به نوع کاربردهایی که دارند، می‌توانند بین دو پردازنده مرکزی اینتل Core i7-11370H با اورکلاک ۴.۸ گیگاهرتز یا اینتل Core i5-11300H با اورکلاک ۴.۴ گیگاهرتز انتخاب کنند. هر دو نسخه نیز با کارت گرافیک انویدیا RTX 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6، و فناوری خنک کننده با دو فن و یک هیت سینک بزرگ مسی همراه هستند. قابل ذکر است که مدل i5 با حافظه 512 گیگابایتی SSD و 16 گیگابایت رم و  مدل i7 با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD ارائه می‌شود.  

پورت های Mi Notebook X Pro شامل یک پورت USB-C، یک پورت Thunderbolt 4، دو پورت USB-A، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. فناوری‌های ارتباطی و بی‌سیم این لپ‌تاپ هم شامل پشتیبانی از Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 است. بلندگوهای این لپ‌تاپ توسط هارمن کاردن تنظیم شده‌اند و همچنین از فناوری DTS Audio نیز پشتیبانی می‌کنند. برای تأمین انرژی، نوت بوک پرو X دارای یک باتری ۸۰ وات ساعتی بوده و با شارژر 130 واتی USB-C شارژ می‌شود.

image

 

قیمت و تاریخ عرضه 

شیائومی Mi Notebook Pro X فقط در رنگ خاکستری فضایی عرضه خواهد شد. قیمت مدل i5 از۷۹۹۹ یوان (حدود ۱۲۳۸ دلار) آغاز می‌شود. نسخه مجهز به پردازنده اینتل Core i7 هم با ۹۹۹۹ یوان (حدود ۱۵۴۹ دلار) ارائه می‌شود. هر دو گزینه برای پیش خرید در چین در دسترس هستند، اما فروش عمومی از ۱۸ تیر آغاز خواهد شد. هنوز در مورد عرضه جهانی چیزی اعلام نشده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)