خانهاخبار
8 مورد از تفاوت ها بین تلویزیون هوشمند و معمولی

8 مورد از تفاوت ها بین تلویزیون هوشمند و معمولی

تلویزیون‌های هوشمند چندین تفاوت اساسی با انواع معمولی دارند که تا همین چند سال پیش برای خانه‌ها خریداری می‌کردیم.
۱۴۰۰/۴/۹
image

تلویزیون‌های هوشمند چندین تفاوت اساسی با انواع معمولی دارند که تا همین چند سال پیش برای خانه‌ها خریداری می‌کردیم. در ادامه این مقاله تلاش شده با جزئیات بیشتری تفاوت‌ تلویزیون‌های هوشمند و معمولی بررسی شود تا اگر قصد خرید تلویزیون‌های عصر جدید را دارید، انتخاب آسان‌تری داشته باشید. 

۱. صفحه نمایش بزرگتر

اگر تلویزیون‌های قدیمی را به یاد بیاورید، صفحه نمایش بزرگی نداشته‌اند و اصلا صفحات آنها تخت نبود، اما در حال حاضر نه تنها صفحات تلویزیون‌های هوشمند تخت شده است، بلکه می‌توانید انواع صفحه نمایش خمیده و یا منحنی‌دار آن را نیز در بازار پیدا کنید که در ادامه درباره آنها صحبت خواهد شد. 

اندازه صفحه نمایش تلویزیون‌ها می‌تواند بالاتر از 40 اینچ باشد و اندازه صفحات 49، 50، 55 و 65 اینچ به دلیل آنکه تلویزیون را مشابه سینمای خانگی می‌کنند، با استقبال بیشتری خرید می‌شود. 

مورد دیگر تفاوت نوع صفحه نمایش در تلویزیون‌های جدید هوشمند است. صفحه نمایش تلویزیون‌های هوشمند از نوع ال ای دی (LED) به جای ال سی دی (LCD) است که منجر به وضوح بهتر تصویر (زاویه دید بهتر)، مصرف انرژی برق کمتر و طول عمر بالاتر در این نوع از تلویزیون‌ها می‌شود. 

۲. ارتقا کیفیت تصویر

image

بیشتر از آنچه تصورش را بکنید، کیفیت تصویر مطلوب روی خرید تلویزیون‌ها تاثیر می‌گذارد. در واقع دو ویژگی در تلویزیون‌ها همواره در حال بهبود هستند و آن کیفیت تصویر و دیگری صداست. در حال حاضر شما می‌توانید تلویزیون‌های هوشمندی را خریداری کنید که قابلیت نمایش تصاویر به صورت فول اچ دی (full HD) و یا حتی اولترا اچ دی (Ultra HD) دارند. اگر می‌خواهید تفاوت این نوع کیفیت تصاویر را درک کنید، اجازه دهید کمی بیشتر توضیح دهیم: تلویزیون‌هایی که دارای قابلیت full HD هستند، 1920* 1080 پیکسل دارند که به معنای رزولوشن (وضوح) تصویر با کیفیت عالی است، زمانی که تلویزیون‌ها به کیفیت 4k دست پیدا می‌کنند، تعداد پیکسل‌های اشاره شده، چهار برابر می‌شود که به معنای تصاویر با دقت بسیار بالاتر خواهد بود. البته زمانی که به دنبال خرید این نوع تلویزیون‌ها هستید، باید بدانید قیمت بالاتری نسبت به انواع پایین‌تر خود دارند. 

۳. استانداردهای صوتی حرفه‌ای‌تر 

صدا نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید تلویزیون اهمیت است. در حال حاضر، کمپانی‌های مختلفی تلاش می‌کنند کیفیت صداها و آواها را در دستگاه‌های مختلف صوتی و تصویری مانند تلویزیون، مدیا پلیرها، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها ارتقا دهند. دو قابلیت جدیدی که در تلویزیون‌های هوشمند به کار برده شده است، فرمت‌های صوتی dolby digital plus و DTS است. مورد اول با رابط hdmi هماهنگ است و استانداری برای صداهای فراگیر سینما و سینماهای خانگی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب فرمت صوتی دالبی آن است که برای تفکیک صدا می‌تواند صداها را از اسپیکرهای مستقل پخش کند. تکنولوژی DTS نیز یک فناوری در حوزه محتوای صوتی است که صدای استریو را مشابه محیط سه بعدی می‌کند تا تجربه صوتی شما بهتر شود. 

۴. قابلیت اتصال به اینترنت

حتما می‌دانید که در تلویزیون‌های معمولی برای اتصال به اینترنت خرید یک اندروید باکس ضروری است تا تلویزیون شما به یک تلویزیون هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت تبدیل شود. اما تلویزیون‌های هوشمند جدید، مشابه کامپیوترها شده‌اند. شما می‌توانید به صورت بی‌سیم (وای فای) به اینترنت خانه متصل شوید و با مرورگرهایی که احتمالا در روی تلویزیون نصب شده است، به وب‌گردی بپردازید. 

همچنین امکان نصب انواع اپلیکیشن‌ها در این نوع از تلویزیون‌ها وجود دارد. برای مثال شما می‌توانید اپلیکیشن‌های مربوط به نتفلیکس، یوتیوب و ماورد اینچنینی را روی تلویزیون خود نصب کنید و در مواقع نیاز استفاده کنید. بنابراین شما می‌توانید به این طریق به صورت آنلاین فیلم و سریال هم تماشا کنید. 

برخی از تلویزیون‌های هوشمند صفحه لمسی هم دارند که به طور مستقیم می‌توانید روی صفحه نمایش تلویزیون کلیک کنید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. 

۵. صفحه نمایش خمیده

image

همانطور که اشاره شد، تلویزیون‌های جدیدی با صفحه نمایش خمیده وارد بازار شده‌اند. اما شاید برایتان سوال شده باشد که این ویژگی چه مزیتی به تلویزیون‌ها می‌دهد؟ این نوع تلویزیون‌ها صحنه زیباتری به اتاق نشیمن شما می‌دهند و پنل باریک‌تری هم دارند، اما مشکلاتی هم دارند: برای مثال فضای بیشتری اشغال می‌‌کنند و یا زاویه دید افرادی که از گوشه اتاق به تلویزیون نگاه می‌کنند، در این صورت ناقص است. پس خمیده بودن تلویزیون‌ها لزوما به معنای وضوح تصویر بالاتر نیست، اما از آنجایی که در ساخت این نوع تلویزیون‌ها از تکنولوژی های برتر استفاده شده است، وضوح تصویر در آنها بالاتر رفته است. 

۶. تعداد پورت‌های بیشتر

شاید در حالت معمول، این ویژگی چندان مهم نباشد، اما زمانی که قصد داشته باشید همزمان دستگاه‌های مختلفی را به تلویزیون وصل کنید، وجود این پورت‌ها اهمیت می‌یابد. در تلویزیون‌های هوشمند تعداد پورت USB و همینطور HDMI بیشتر از انواع معمولی است. البته ممکن است تلویزیون‌های معمولی به طور کامل فاقد پورت HDMI باشند. در این صورت شما مجبورید کابل تبدیلی آن را جداگانه خریداری کنید. همانطور که می‌دانید پورت‌های HDMI نقش مهمی در انتقال تصاویر و صدا از وسایلی مانند لپ‌تاپ دارند و شما به کمک آن می‌توانید فیلمی که در لپ‌تاپ شما وجود دارد را به طور مستقیم در صفحه نمایش تلویزیون تماشا کنید. 

۷. وجود پردازنده مرکزی

همانطور که اشاره شد تلویزیون‌های هوشمند دارای پردازنده‌های مرکزی شده‌اند که بسته به مدل تلویزیون، معمولا انواع چهارهسته‌ای به بازار وارد شده است. این پردازنده، سرعت انتقال تصاویر از دیگر دستگاه‌ها، اجرای دستورات تماشاگر و گشت و گذار در اینترنت را برای فرد سرعت می‌بخشد. درباره پردازنده مرکزی تلویزیون و نحوه کارکرد آن در این مطلب بیشتر بخوانید.

۸. قابلیت نصب بازی

افراد زیادی هستند که عاشق بازی یا همان گیم هستند. با وجود تلویزیون‌های هوشمند شما می‌توانید بازی‌های موبایل و یا پلی استیشن‌ خود را به تلویزیون نصب کنید و تجربه لذت بخش‌تری را در صفحه نمایش بزرگ‌تر داشته باشید. 

موارد اشاره شده برخی از تکنولوژی‌های جدیدی است که در تلویزیون‌های عصر جدید به وجود آمده است. شما می‌توانید بسته به نیازی که دارید، مدل‌های جدید تلویزیون‌ها را در انواع اندازه‌های 40، 42، 49، 50، 55 و 65 اینچ بررسی کنید و اگر مطمئن هستید که از تمام قابلیت‌های جدید، استفاده خواهد کرد، هزینه قیمت‌های بالاتر این نوع تلویزیون‌ها را پرداخت کنید. برای خرید تلویزیون هم همیشه تلاش کنید از برندهای معتبر خریداری کنید. برای مثال تلویزیون های 4k سامسونگ، کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارند و همواره انواع به روز آنها روانه بازار می‌شود.

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۴۰۰/۴/۱۱
قابلیت های اسمارت تلویزیون ها واقعا خوب و کارآمدن . خودم همیشه صفحه موبایلمم رو میندازم رو تلویزیون و هرچی میخوام میزارم مثل فیلم و عکس.‌‌.
فقط نمیفهمم چرا خمیده شدن چه فرقی داره ازینور انحنا داشته باشه یا از تو؟