خانهاخبار
نیکون دوربین بدون آینه Z fc خود را با سنسور APS-C و لنز جدیدش معرفی کرد!

نیکون دوربین بدون آینه Z fc خود را با سنسور APS-C و لنز جدیدش معرفی کرد!

بالاخره پس از تمامی شایعات و عکس های لو رفته، نیکون دوربین Z fc را با ظاهری مشابه دوربین های آنالوگ خود و حسگری مشابه با نیکون Z50 را معرفی کرد. اینبار نیکون با فوجی فیلم رقابت می‌کند!
۱۴۰۰/۴/۸

نیکون جدیدترین دوربین بدون آینه خود از سری  Z با ظاهری نوستالژی و چشم‌نواز معرفی نمود. این شرکت می گوید Z FC جدید، (با نام رسمی Z fc ) به طور خاص برای برانگیختن حس نوستالژی دوربین های آنالوگ خود برای علاقه‌مندان، مانند FM2 با کنترل های فیزیکی برای تنظیماتی مانند سرعت شاتر، جبران نوردهی و ISO طراحی کرده است.

البته در گذشته نیز شرکت نیکون با معرفی Nikon DF  در سال ۲۰۱۳، یک DSLR فول‌فریم با الهام گرفتن از دوربین های فیلم‌خور خود اما با چثه‌ای بزرگتر از آنها، احساسات علاقه‌مندان را برانگیخته بود. Z FC که دارای سنسور 20.9 مگاپیکسلی APS-C است (و البته فاقد آینه و منشور SLR)، درواقع این دوربین، بسیار جمع و جورتر از DF بوده و مشابه FM2 است.

image

با صرف نظر از ظاهر قدیمی، نیکون Z FC یک دوربین مدرن با مشخصات گسترده ای مشابه به نیکون Z50 است. این دوربین دارای یک صفحه لمسی با قابلیت چرخش در زوایای مختلف، منظره یاب الکترونیکی OLED، پورت USB-C و اتصال بی سیم SnapBridge است. همچنین از این دوربین می‌توان به عنوان یک وبکم نیز استفاده کرد. علاوه بر اینکه که دوربین را می‌توان در حالت کاملا دستی قرار داد (با استفاده از کنترل های فیزیکی)، یک سوئیچ هم برای حالت های PASM وجود دارد، و شما می توانید تنظیمات دیافراگم با ال‌سی‌دی کوچک کنار دایل سرعت شاتر بررسی کنید.

محدوده ایزو این دوربین از ۱۰۰ تا ۵۱٫۲۰۰ متغیر است و دارای سیستم فوکوس خودکار هیبریدی است که با 209 نقطه که 87 درصد از سطح سنسور را پوشانده است. همچنین با اینکه مشخصا هدف اصلی این دوربین فیلمبرداری نیست، اما همچنان می‌تواند مثل نیکون Z50 فیلمبرداری 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه داشته باشد.

image

 

این دوربین با داشتن مانت Z نیکون قادر خواهد بود از تمامی لنزهایی که برای دوربین‌هایی مانند Z6 و Z7 ساخته شده‌اند، استفاده کند. البته در آینده طبیعتا نیکون لنزهای بیشتری برای این دوربین و نیکون Z50 که سنسورهای APS-C دارند، عرضه خواهد کرد. برای شروع نیز به همراه معرفی این دوربین جذاب، نیکون یک لنز پرایم جدید با فاصله کانونی ۲۸ میلی‌متر (معادل ۴۲ میلی‌متر روی فول‌فریم) و دیافراگم f/2.8 معرفی کرده که یک نسخه ویژه برای این دوربین دارد. در این نسخه ویژه، طراحی این لنز هم مثل نیکون Z FC قدیمی و نوستالژی خواهد بود. نیکون همچنین یک نسخه نقره ای از لنز پنکیک زوم ۱۶-۵۰ میلی‌متر خود را به همراه Z FC منتشر خواهد کرد و یک زوم همه‌کاره DX 18-140mm نیز در مقطعی از سال جاری در دسترس خواهد بود.

قیمت ها طبق اعلام رسمی نیکون  به شرح زیر است:

۹۵۹ دلار برای بدنه، ۱۰۹۹ دلار با لنز نقره ای 16-50 میلی متر و ۱۱۹۹ دلار با لنز 28 میلی‌متر خواهد داشت. هر سه گزینه در اواخر ژوئیه با رنگ‌های سیاه و نقره‌ای منتشر خواهند شد. نیکون همچنین شش گزینه رنگ اضافی را نیز ارائه می‌دهد که فقط از طریق سایت خود به فروش خواهند رسید.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)