خانهاخبار
اپل در حال امکان سنجی تولید آیپدهای ۱۴ و ۱۶ اینچی است

اپل در حال امکان سنجی تولید آیپدهای ۱۴ و ۱۶ اینچی است

اپل در پی افزایش سود فروش حاصل از آیپد به فکر تولید آیپدهای بزرگتر افتاده تا این سود همچنان باپرجا بماند
۱۴۰۰/۴/۸

گزارش مالی اپل برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نشان داد که درآمد حاصل از فروش مک و آیپد در مقایسه با سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است. فروش مک در مقایسه با سال گذشته به ۹.۱۰ میلیارد دلار رسیده که ۷۰.۱ درصد رشد را نشان می‌دهد و آیپد نیز به ۷.۸ میلیارد دلار دست یافته که این تبلت نیز رشدی ۷۸.۹ درصدی را شاهد بوده است.

بنابراین اپل باید به فکر راه‌هایی برای ادامه دار بودن این رشد کند و یکی از گزینه‌های ممکن افزایش سایز صفحه نمایش این تبلت است. مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه هفتگی Power On از رویای آیپدهای 14 و 16 اینچی گفته است، اما این چیزی نیست که به این زودی‌ها محقق شود. به گفته او مهندسان و طراحان شرکت اپل در حال امکان سنجی تولید آیپدهای بزرگتر هستند. با این حال این یک رویای دور دست خواهد چراکه برای چند سال آینده اتفاق نمی‌افتد.

image

در حال حاضر نگرانی اپل به اتمام رساندن بروزرسانی آیپدها برای سال ۲۰۲۲ است. امسال فقط مدل ۱۲.۹ اینچی با نمایشگر مینی LED به بازار عرضه شد و مدل ۱۱ اینچی به دلیل مشکلات در زنجیره تامین نتوانست به این نمایشگر مجهز شود. همچنین گفته می‌شود که مک‌بوک‌های 14 و 16 اینچی نیز امسال به نمایشگر مینی LED مجهز می‌شوند و در پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شوند. هنگامی که زنجیره تامین بتواند بر مشکلات غلبه کند و دیگر ایرادی برای تامین نمایشگرهای جدید وجود نداشته باشد، می‌تواند به فکر تولید آیپدهای بزرگتر باشد و از این حیث مشکلی وجود نخواهد داشت. البته این اتفاق ممکن است هرگز رخ ندهد و شرکت‌ها پروژه‌های بسیاری را در مرحله آزمایشی رها می‌کنند و باید دید آیا این آیپدها استانداردهای اپل را دارد یا اینکه کاربران علاقه‌ای به استفاده از این محصولات خواهند داشت یا خیر.

تداوم همگرایی آیپد اواس و مک‌اواس و همین‌طور استفاده از تراشه M1 در هردوی این محصولات، می‌تواند کمک کننده باشد. باید خاطر نشان کرد که در این سال‌ها اپل با تولید مجیک کیبورد برای آیپد و پشتیبانی از موس گام بزرگی برای بهتر کردن این وسایل همراه برداشت. با این حال بزرگترین آیپد فعلی ۱۲.۹ اینچ است که از مک‌بوک ۱۳.۳ اینچی کوچکتر است و شاید در آینده شاهد رسیدن این دو به هم باشیم. همانظور که گورمن اشاره کرد، آیپد اواس در چند وظیفگی و توانایی اجرای برنامه‌ها از مک‌اواس عقب‌تر است و باید دید کوپرتینویی‌ها برای این موضوع چه فکری در سر دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)