خانهاخبار
اپل واچ سری 7 حجم باتری را به تعداد سنسور‌های بیشتر اولویت خواهد داد

اپل واچ سری 7 حجم باتری را به تعداد سنسور‌های بیشتر اولویت خواهد داد

با توجه به برخی از شایعات، اپل قصد دارد تا عمر باتری را در نسل جدید اپل واچ بهبود بخشیده و حتی از افزودن سنسور‌های سلامتی جدید به آن نیز خودداری کند.
۱۴۰۰/۴/۷

با استناد به برخی شایعات، به نظر می‌رسد که اپل قصد افزودن سنسور‌های سلامتی جدیدی را به نسل جدید اپل واچ، یعنی سری 7 ندارد و بیشتر تمرکز خود را به افزایش عمر باتری اختصاص داده است. به گفته تحلیلگر شناخته شده محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، اپل واچ سری 7 که احتمالا در ماه سپتامبر به بازار می‌آید دارای طراحی جدیدی خواهد بود و لبه‌های آن به مانند آیفون 12 یا آیپد پرو به حالت تخت در آمده است.

همچنین گفته می‌شود که اپل از تکنولوژی جدید SiP جهت کاهش اندازه پردازنده این محصول استفاده کرده است. گزارش جدیدی از Economic Daily News، ادعا می‌کند که پردازنده کوچک‌تر اپل واچ سری 7، فضای کمتری را در داخل محصول اشغال کرده و به اپل اجازه خواهد داد تا از باتری بزرگ‌تری استفاده کرده یا سنسورهای بیشتری را در این محصول قرار دهد.

image

 

البته به گفته اکثر منابع، اپل تا سال ۲۰۲۲ سنسور جدیدی را به این ساعت هوشمند نخواهد آورد و در سری 7 سعی در بهبود عمر باتری خواهد داشت. بلومبرگ نیز می‌گوید که اپل به دنبال یافت راهی برای سنجش قند خون توسط این ساعت هوشمند با استفاده از یک سنسور منحصر به فرد است اما این تکنولوژی فعلا در مراحل اولیه بوده و سالها طول خواهد کشید تا شاهد استفاده از آن بر روی یک محصول رسمی باشیم. همچنین انتظار می‌رفت که اپل یک دماسنج نیز در اپل واچ سال ۲۰۲۱ قرار دهد اما به گفته بلومبرگ این قابلیت نیز به نسخه سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

با توجه به بازطراحی این محصول، احتمالا اپل اندازه آن را تغییری نخواهد داد و ممکن است تنها کمی ضخیم‌تر از نسل گذشته باشد تا بتوانند باتری بزرگ‌تری را در آن جا دهند. اپل واچ سری 6 ۴۴ میلی متری از یک باتری ۱.۱۷ وات بر ساعتی استفاده می‌کرد که ۳.۵ درصد بزرگ‌تر از باتری اپل واچ سری 5 بود؛ در صورتی که در نسخه ۴۰ میلی متری اپل واچ سری 6 از یک باتری ۱.۰۲۴ وات بر ساعتی استفاده شده که ظرفیت آن ۸.۵ درصد بالاتر از نسل قبلی بود.

همانطور که می‌دانید در طول سال‌ها ویژگی‌های بسیاری به اپل واچ اضافه شده است و سرعت شارژ آن نیز افزایش یافته اما متاسفانه عمر باتری آن هرگز افزایش چشمگیری را به خود ندیده است. اپل ادعا می‌کند که باتری واچ سری 6 می‌تواند تا یک روز کامل را دوام می‌آورد؛ اپل استفاده یک روز را اینگونه می‌سنجد: ۹۰ بار چک کردن ساعت، دریافت ۹۰ اعلان، ۴۵ دقیقه استفاده از اپلیکیشن‌ها و ۶۰ دقیقه ردگیری ورزش به همراه پخش موسیقی از طریق بلوتوث.

متاسفانه بر خلاف سایر محصولات اپل مانند آیفون‌ها، این جنبه از اپل واچ هرگز بهبود خاصی نیافته و وعده یک روز کامل کارکرد، از سری اول این محصول توسط اپل داده شده است. یکی از دلایل اصلی تمرکز این شرکت بر روی عمر باتری در نسل جدید اپل واچ، ترغیب کاربران نسل‌های پیشین به آپگرید است؛ زیرا احتمالا به دلیل گذشت زمان باتری اپل واچ آنها ضعیف‌تر از قبل نیز شده است و وعده یک ساعت هوشمند با عمر باتری بسیار بهتر، به احتمال بسیار زیاد آنها را ترغیب به خرید آن می‌کند.

image

افزایش عمر باتری همچنین به اپل اجازه خواهد داد تا رقابت بهتری با سایر سازندگان ساعت‌های هوشمند که معمولا فخر عمر باتری چند روزه محصولاتشان را می‌فروشند، داشته باشد. برای مثال، ساعت هوشمند فیت‌بیت ورسا 3 می‌تواند تا بیش از ۶ روز با یک بار شارژ کار کند.

به غیر از بهبود عمر باتری، اپل قرار است در اپل واچ سری 7 ویژگی‌هایی مانند اتصالات بی‌سیم را نیز بهبود بخشد. این شرکت همچنین نسخه جدید چیپ التراواید بند U1 را در این محصول قرار داده، حاشیه‌های نمایشگر را کمتر کرده و با استفاده از تکنولوژی پرسینگ جدیدی، پنل نمایشگر را به شیشه جلویی نزدیک‌تر کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)