خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون 888 پلاس رسما معرفی شد

تراشه اسنپدراگون 888 پلاس رسما معرفی شد

شرکت کوالکام امروز از یک تراشه پرچمدار جدید به اسم اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی کرده است.
۱۴۰۰/۴/۷

امروز روز اول نمایشگاه MWC 2021 است و اولین معرفی بزرگ آن، مربوط به شرکت مستقر در سن دیگو بود. کوالکام بالاخره از تراشه بهبود یافته اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی کرد که از فرکانس ۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند. موتور هوش مصنوعی این چیپست بهبود یافته و حالا می‌تواند ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون 888 معمولی داشته باشد.

این تراشه پرچمدار با فناوری 5G همراه خواهد بود و به زودی با گوشی‌های جدید به بازار عرضه می‌شود. اسنپدراگون 888 از هسته‌های کریو بهره می‌برد که در نسل قبلی فرکانس آن روی ۲.۸۴ گیگاهرتز تنظیم شده بود و اکنون با افزایش کوچکی نسبت به نسل قبلی به عدد دقیق ۲.۹۹۵ گیگاهرتز رسیده است. همچنین در مورد موتور هوش مصنوعی این چیپست که گفتیم سریع‌تر شده نیز باید به طور دقیق‌تر بگوییم که توانایی پردازش ۳۲ ترافلاپس را دارد که در نسل قبلی معادل ۲۶ ترافلاپس بود.واحد پردازش عصبی موجود در تراشه هم شامل بهبود شده که می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای دستگاه‌های همراه باشد. در باقی موارد شاهد تغییر دیگری نیستیم و از مودم ایکس ۶۰ گرفته تا پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۶۰ و لیتوگرافی ۵ نانومتری، همگی دست نخورده باقی مانده‌اند.

image

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون 888 و 888 پلاس، همراه با هم قدرت بخش بیش از ۱۳۰ طرح و اقدام در حال توسعه بوده‌اند. شرکت‌های آنر، ویوو، ایسوس، موتورولا و شیائومی جزو اولین شرکت‌هایی هستند که از اسنپدراگون 888 پلاس استفاده می‌کنند و از آن در دستگاه‌های سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بهره می‌جویند. در مقایسه با سال گذشته و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، سه شریک تجاری به استفاده کنندگان از این تراشه اضافه شده‌اند. ایسوس در گوشی ROG Phone این تراشه را برای بازی به کار خواهد گرفت و در تبلیغات آن نیز دیده شده است. برند آنر نیز در سری پرچمداران خود یعنی مجیک ۳ از این تراشه بهره خواهد برد.

image

موتورولا هم بیانیه‌ای در استفاده از این تراشه صادر کرده و اعلام کرده که با کمک این پردازنده عملکرد قابل توجه و سرعت 5G بالایی را برای کاربرانمان رقم خواهیم زد. شیائومی هم اعلام کرده در دستگاه‌های بالارده این تراشه را به کار خواهد بست و ویوو نیز در این جمع حضور دارد.

قابل ذکر است مودم 5G این تراشه از حداکثر سرعت 7.5 گیگابیت برثانیه و فناوری FastConnect ۶۹۰۰ که برای تمامی استانداردهای وای‌فای استفاده می‌شود بهره می‌برد و در صورت عدم استفاده کاربر از وای فای و روی آوردن به شبکه سیم کارت، سرعت بالایی را در دانلود و بارگذاری داده‌ها شاهد خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)