خانهاخبار
بالاخره تماس ویدیویی گروهی به تلگرام اضافه شد

بالاخره تماس ویدیویی گروهی به تلگرام اضافه شد

تلگرام بالاخره تماس ویدیویی گروهی را که بیش از یک سال پیش وعده آن را داده بود، در یک بروزرسانی جدید عرضه کرد.
۱۴۰۰/۴/۶

اپلیکیشن تلگرام تقریبا جزو آخرین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی است که قابلیت تماس ویدیویی گروهی را اضافه می‌کند. این اپلیکیشن پیش‌تر و در ماه آوریل سال ۲۰۲۰ قول داده بود که این ویژگی را اضافه کند اما حالا پس از یک سال، در آخرین آپدیت این اپلیکیشن، این امکان در دسترس قرار گرفته است. همچنین اگر در یک گروه وویس چت برقرار باشد، کاربران می‌توانند همان وویس چت را تبدیل به یک تماس ویدیویی گروهی کنند و برای این منظور، تنها کافی است دکمه دوربین را انتخاب کنند.

تلگرام می‌گوید برای چت‌های صوتی در گروه‌ها، هیچ محدودیتی از نظر حضور افراد و صحبت کردن آن‌ها وجود ندارد اما در تماس‌های ویدیویی گروهی، ۳۰ نفر اولی که وارد وویس چت شده باشند، در این تماس‌ها می‌توانند شرکت کنند. البته تلگرام همچنین قصد دارد این محدودیت را در «آینده نزدیک» بیشتر کند. جدا از این موضوع، یک ویژگی جذاب دیگر هم این است که کاربران می‌توانند اسکرین گوشی یا کامپیوتر خودشان را هم حین این تماس‌های ویدیویی گروهی، به اشتراک بگذارند.

image

مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف، در ماه ژانویه گفته بود که این سرویس به ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا رسیده که بسیاری از آن‌ها، از رقیب تلگرام که فیس بوک صاحب آن است، یعنی واتس‌اپ، به تلگرام کوچ کرده‌اند. اگر یادتان باشد اوایل سال جاری میلادی، واتس‌اپ به دلایل نقض حریم خصوصی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و در همین زمان، جنبشی بین کاربرانش به وجود آمد که واتس اپ را پاک کنند و سراغ پیام‌رسان‌های امن‌تری بروند. در نهایت با اینکه امکانات و ویژگی‌های تلگرام از واتس اپ بیشتر است اما در زمینه تماس ویدیویی گروهی، از واتس اپ کندتر عمل کرده؛ واتس اپ از سال ۲۰۱۸، تماس‌های ویدیویی گروهی و تماس‌های صوتی را ارائه می‌کرد.

در کنار این ویژگی جدید که بسیاری منتظر آن بودند، تلگرام چند بهبود دیگر را هم ایجاد کرده و برای مثال حالا نویز کنسلینگ صدایی که با تلگرام ضبط می‌کنید، بهتر شده است. تصاویر پس‌زمینه متحرک هم به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند و حالا کاربران می‌توانند با شخصی‌سازی‌های بیشتری برای خودشان تم و پوسته تلگرام طراحی کنند. بروزرسانی جدید تلگرام با ویژگی‌های جدید، از همین حالا برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید عرضه شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۴۰۰/۴/۷
فکر کنم با این امکاناتی که تلگرام ارائه کرده و هر روز داره خودش رو بهتر از قبل میکنه، اگه تو ایران فیلتر نبود، گزینه اول کاربران بود و واتساپ هیچ شانسی برای عرض اندام نداشت. همین که واتساپ تو ایران فیلتر نیست، دلیل اینه که این پیام رسان امن نیست.

Lousi

۱۴۰۰/۴/۶
تلگرام واقعااااا پیامرسان خفنیه