خانهاخبار
لپ‌تاپ‌های عرضه شده با ویندوز 11 ملزم به داشتن وب‌کم با کیفیت بالا شدند

لپ‌تاپ‌های عرضه شده با ویندوز 11 ملزم به داشتن وب‌کم با کیفیت بالا شدند

شرکت مایکروسافت قانون جدیدی وضع کرده است که همه لپ‌تاپ‌های با ویندوز 11 را موظف به داشتن وب‌کم می‌کند؛ این وب‌کم‌ها همچنین باید دارای رزولوشن اچ دی یا بالاتر باشند.
۱۴۰۰/۴/۶

ممکن است این را باور نکنید، اما در امروز بسیاری از لپ‌تاپ‌ها بدون وب‌کم داخلی به بازار عرضه می‌شوند. برخی کاربران هم با این قضیه مشکلی ندارند و از اینکه دیگر مجبور به پوشاندن وب‌کم خود از ترس هکر‌ها نیستند، خوشحال هم می‌شوند! اما به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۳ دیگر شاهد این رویه حداقل برای لپ‌تاپ‌های عرضه شده با ویندوز 11 نخواهیم بود؛ زیرا شرکت مایکروسافت به تازگی داشتن وب‌کم را در بین حداقل لازمه‌های سیستمی برای اجرای این سیستم عامل قرار داده است.

image

 

این گزارش که برای نخستین بار توسط Windows Central منتشر شد، خبر از این می‌دهد که مایکروسافت از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۳ از همه لپ‌تاپ‌های با ویندوز 11 انتظار دارد که وب‌کم داشته باشد. این قانون سخت‌گیرانه تر نیز شده و این شرکت می‌گوید که رزولوشن این وب‌کم‌ها باید حداقل HD بوده و از قابلیت تنظیم اتوماتیک نوردهی و وایت بالانس نیز پشتیبانی کنند.

دلیل اینکه مایکروسافت به دنبال چنین وب‌کم‌های پیشرفته‌ای است، احتمالا سرویس امنیتی بیومتریک Windows Hello بوده که در واقع همان سیستم تشخیص چهره است که در بسیاری از گوشی‌های امروزی شاهد آن هستیم. ویندوز 11 اهمیت بسیاری به امنیت کاربران می‌دهد و این الزام بر استفاده از ویندوز هلو نیز احتمالا ریشه در همین مسائله دارد.

به احتمال زیاد، بازخورد کاربران به این تصمیم مایکروسافت متفاوت خواهد بود؛ از یک جهت، این خبر به نفع مصرف کنندگان است زیرا از سال ۲۰۲۳ دیگر نباید نگران خرید یک لپ‌تاپ بدون وب‌کم یا با وب‌کم بسیار بی کیفیتی باشند. اما کسانی که به وب‌کم احتیاجی ندارند و ترجیح می‌دهند که این گزینه بر روی لپ‌تاپشان وجود نداشته باشد، احتمالا از این تصمیم مایکروسافت دلگیر خواهند شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)