خانهاخبار
چری تیگو 8 با دو موتور توربو عرضه خواهد شد

چری تیگو 8 با دو موتور توربو عرضه خواهد شد

آنطور که از شواهد پیداست، خودروی چری تیگو 8 با دو موتور ۲ لیتری توربو و ۱.۶ لیتری TGDI عرضه می‌شود.
۱۴۰۰/۴/۵

چندی پیش مدیران خودرو اعلام کرد که در حال وارد کردن یک خودروی لوکس به بازار خودروی کشورمان است. حال مشخص شده که تیگو 8 محصول لوکس این شرکت برای بازار ایران است. این شرکت اطلاعات محدودی را درباره این خودرو منتشر کرده اما به نظر می‌رسد که مدیران خودرو قرار است برای تنوع و قدرت انتخاب بیشتر برای مشتری، از دو موتور برای این خودرو استفاده کند.

اولین موتور، یک موتور ۲ لیتری توربو است که توان ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را می‌تواند تولید کند. برای این موتور هم یکی از بهترین گیربکس‌های چینی در سال ۲۰۱۸، یعنی یک گیربکس ۹ دنده CVT در نظر گرفته شده است. همچنین ادعا شده که مصرف سوخت این موتور ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

image

 

موتور دیگری که برای این خودرو در نظر گرفته شده ، یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با تکنولوژی TGDI است. این تکنولوژی یعنی سیستم پاشش مستقیم توربو که باعث می‌شود تا مصرف سوخت خودرو پایین‌تر بیاید و در عین حال قدرت موتور کاهش پیدا نکند. در موتورهای با سیستم TGDI، بنزین با فشار بالا از طریق ریل سوخت مستفیما به داخل سیلندر جهت احتراق تزریق می‌شود ولی در سیستم های MPI، ابتدا سوخت در منیفولد تزریق می‌شود. این موارد تکنیکی را که کنار بگذاریم، این موتور ۱.۶ لیتری ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. این اعداد، اعداد بسیار جذابی برای یک موتور ۱.۶ لیتری به حساب می‌آیند.

علاوه بر این‌‌ها، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با این موتور، ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. این موتور ۱.۶ لیتری در میان ۱۰ موتور برتر در کشور چین قرار گرفته زیرا بازدهی آن، ۳۸ درصد است که برای موتور‌های درون سوز یک عدد بسیار بالا است. مثلا بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۳۷.۲ درصد است که در مقایسه با این موتور ‍۱.۶ لیتری تیگو 8 عدد کم‌تری است! همچنین باید بگوییم که این مدل تیگو 8 با یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز عرضه می‌شود که با این گیربکس، شتاب صفر تا صد تیگو 8 به ۸.۹ ثانیه می‌رسد.

باید منتظر ماند و دید که در این بازار، چری تیگو 8 با چه قیمتی عرضه می‌شود و چقدر از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهد. مخصوصا حالا که بهمن موتور کراس‌اوورهایی مقرون‌به‌صرفه‌تر به بازار وارد کرده است. نظر شما در مورد پیشرانه‌های تیگو 8 چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Lousi

۱۴۰۰/۴/۶
سنسورای الکی...
یادمه s4 هم دماسنج داشت ?