خانهاخبار
اپل به یک لودهنده مشهور اطلاعاتش، هشدار رسمی ارسال کرده است!

اپل به یک لودهنده مشهور اطلاعاتش، هشدار رسمی ارسال کرده است!

اپل به «Kang» که به عنوان یک منبع بسیار قابل اعتماد برای افشای اطلاعات این شرکت شناخته می شود نامه‌ای ارسال کرده و هشدار قضایی داده است.
۱۴۰۰/۴/۵

هرساله با وجود تلاش های اپل برای جلوگیری از درز اطلاعات محصولاتی در حال توسعه آن‌ها است، اطلاعات این محصولات همچنان افشا می‌شوند و با آیفون‌ها و گجت‌های جدید اپل، زودتر از معرفی‌شان آشنا می‌شویم. یکی از لودهندگان مشهور اپلی که Kang نام دارد، اخیرا در Weibo اعلام کرده که اپل درباره افشای اطلاعات به او هشدار داده است.

کنگ در حال حاضر رتبه نخست جدول رتبه بندی سایت AppleTrack را در اختیار دارد. این سایت تلاش می کند مورد اطمینان بودن اطلاعاتی را که افشا کنندگان مختلف به اشتراک می گذارند را مقایسه کند. همچنین AppleTrack نشان می‌دهد که سایر افشا کنندگان نیز پیام‌های مشابهی را از سوی اپل دریافت کرده‌اند.

image

آیفون SE نسل دوم، یکی از محصولاتی است که Kang اطلاعات درستی از آن منتشر کرده بود

حساب کاربری Kang پیش از معرفی آیفون 12، اطلاعات هر چهار مدل این خانواده شامل قیمت، رنگ و تاریخ عرضه آن‌ها را افشا کرده بود که همگی هم درست بودند. به گفته کنگ، در نامه‌ای که از یک شرکت حقوقی به دست او رسیده، گفته شده که اقدامات او می‌تواند نه تنها اطلاعات خصوصی اپل را با رقبای این شرکت در میان بگذارد بلکه می‌تواند به اشتباه باعث شود کاربران منتظر محصولی بمانند که قرار نیست معرفی شود. جالب‌تر اینکه در این نامه، اسکرین‌شات‌هایی از پست‌های کنگ در شبکه اجتماعی Weibo هم وجود داشته که اصلا ارتباطی با لو دادن اطلاعات اپلی نداشته‌اند! در این اسکرین‌شات‌ها، پست‌های کنگ از تجربیات منفی او در کار کردن با محصولات اپل را می‌توان دید که اصلا ارتباطی به موضوع مورد بحث ندارد.

البته Kang به نوبه خود ادعا می‌کند که تا به حال هیچ قرارداد NDAای امضا نکرده، تصاویر محرمانه‌ای منتشر نکرده و یا اطلاعاتی که لو داده را نفروخته و از آن‌ها کسب درآمد نکرده است. اما در هر صورت، او تا به امروز اطلاعات بسیاری از محصولات اپل از آیفون SE گرفته تا هوم پاد مینی را لو داده است.

بن گسکین، دیگر تولید کننده محتوا شبکه‌های اجتماعی نیز به دریافت هشداری مشابه در سال گذشته اشاره کرده است. این درحالی است که او جزو افشاکنندگان به حساب نمی‌آید اما در عوض حساب کاربری L0vetodream که رتبه پنجم لیست AppleTrack را دارد، گفته است که چنین هشداری تا به حال دریافت نکرده است. 

اپل به درخواست رسانه ها جهت اظهار نظر در مورد نامه های ارسال شده پاسخ نداد و مشخص نیست تا به حال چند نامه به افشاکنندگان فرستاده است. اما با ماجرای Kang مشخص شده که او «رویاها» یا «آروزهای خودش» درباره دستگاه‌های معرفی نشده اپل را منتشر نمی‌کند و درواقع آن‌ها اطلاعات واقعی و سری اپل هستند. با اینکه هنوز مشخص نیست این تهدید اپل چقدر سنگین یا جدی خواهد بود اما گویا تاثیری که اپل می‌خواسته ایجاد کند را اجرا کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)