خانهاخبار
اپل در سال ۲۰۲۲ قصد عرضه یک آیفون بزرگ مقرون به صرفه‌تر را دارد

اپل در سال ۲۰۲۲ قصد عرضه یک آیفون بزرگ مقرون به صرفه‌تر را دارد

مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته شده که در رابطه با محصولات اپل فعالیت می‌کند، به تازگی اعلام کرده که این شرکت در سال ۲۰۲۲ قصد عرضه یک آیفون با نمایشگر ۶.۷ اینچی و قیمت کمتر از ۹۰۰ دلار را دارد.
۱۴۰۰/۴/۳

به گفته تحلیگر شناخته شده محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۲۲ یک آیفون با نمایشگر ۶.۷ اینچی و قیمت کمتر از ۹۰۰ دلار را به بازار عرضه کند. در صورت حقیقت داشتن این پیشبینی، خریداران آیفون 14 می‌توانند با قیمت پایین‌تر، اندازه نمایشگر بزرگ‌تری را در اختیار داشته باشند که در حال حاضر تنها در گوشی آیفون 12 پرو مکس یافت شده و قیمت آن از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود.

کو عقیده دارد که آیفون‌های معمولی سال ۲۰۲۲ شامل گوشی‌هایی با نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستند که همان سایز نمایشگری است که در امروز به ترتیب در آیفون 12 معمولی و آیفون 12 پرو مکس دیده می‌شوند. آیفون مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچی خود باز نخواهد گشت و بسیاری از تحلیل‌گر‌ان از جمله کو به کنار گذاشته شدن این محصول کوچک توسط اپل به دلیل استقبال نه‌چندان بالای خریداران از آن اشاره می‌کنند.

image

 

با اینکه ممکن است عده‌ای از طرفداران محدود گوشی‌های کوچک، از حذف آیفون مینی ناراحت باشند؛ این حرکت از سوی شرکت اپل عقلانی به نظر‌ می‌رسد. به نظر می‌رسد که اپل با بزرگ‌تر کردن نمایشگر گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر خود، قصد دارد تا گوشی‌های آیفون را به گزینه‌ای قابل دسترس‌تر برای کاربران تبدیل کند و آنها دیگر مجبور نیستند که برای استفاده از یک نمایشگر بزرگ و با استاندارد‌های روز، گران‌ترین مدل را خریداری کنند.

در دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز، اسنادی منتشر شدند که در آنها مشخص شد که شرکت اپل در سال گذشته گزارشی از انواع گوشی‌های هوشمند خریده شده توسط کاربران تهیه کرده است. به استناد این گزارش، کاربران در سال گذشته بیشتر مایل به خرید گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر از ۶ اینچ بوده‌اند و اکثریت آنها برای تجربه نمایشگر‌های بزرگ‌تر، به خرید گوشی‌های سامسونگ رو آورده‌اند.

هر دوی این شرکت‌ها با بازاری مواجه هستند که دیگر شور و اشتیاق گذشته برای محصولاتشان در آن وجود ندارد و هزینه‌های تولید نیز برای آنها افزایش چشمگیری یافته است. این تصمیم اپل در جهت تولید گوشی‌های مقرون به صرفه‌تر با نمایشگر بزرگ، پس از انجام تحقیقات فراوان گرفته شده است و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که کاربران گوشی‌ هوشمندی را ترجیح می‌دهند که در کنار نمایشگر بزرگ، قیمت مناسب‌تری نیز داشته باشد.

image

 

گوشی‌های معمولی اپل در سال‌های گذشته مانند آیفون 12، آیفون 11 و آیفون XR همگی دارای نمایشگر‌های ۶.۱ اینچی بودند و این شرکت همیشه مدل‌های بزرگ را با قیمت بسیار بیشتری نسبت به نسخه معمولی به فروش می‌رساند. حالا به نظر می‌آید که گوشی‌های آیفون نیز در سال آینده به گزینه‌ای برای کاربرانی تبدیل خواهند شد که قصد خرید یک گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر از ۶.۱ اینچ را دارند ولی نمی‌خواهند بیش از ۱۰۰۰ دلار را برای آن پرداخت کنند.   

کو پیشبینی دیگری نیز داشته است و به گفته وی، آیفون‌های سال ۲۰۲۲ دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بوده و احتمالا شاهد معرفی نسل جدید آیفون SE به همراه 5G نیز خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)