خانهاخبار
گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی همراه خواهند بود

گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی همراه خواهند بود

به تازگی در شایعه‌ای، مشخصات تمام دروبین‌های گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس لو رفته و به نظر امسال به جای سنسور ۶۴ مگاپیکسلی، شاهد سنسور ۵۰ مگاپیکسلی خواهیم بود.
۱۴۰۰/۴/۲

گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس، عملا دوربین‌هایی یکسان با گوشی گلکسی اس 20 دارند. اما گویا در سری اس 22 قرار نیست دوباره شاهد همان سنسورها و لنز باشیم. به تازگی خبری توسط فردی به نام Tron منتشر شده که نشان می‌دهد دوربین‌های سری گلکسی اس 22 قرار است به کلی تغییر با نسل قبلی فرق داشته باشد.

دوربین اصلی اس20/اس21 یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بزرگ بود و یک دوربین 64 مگاپیکسلی هم در این دو گوشی شاهد بودیم که کار زوم را به عهده داشت. پیکسل‌های بزرگ دوربین اصلی آن گوشی‌ها بهشان اجازه می‌داد تا تصاویر زیبایی در شب بگیرند و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با رزولوشن بالایش نیز اجازه می‌داد عکس‌هایی با اندازه بزرگ و البته فیلم‌برداری 8K را داشته باشیم. 

حالا قرار است سامسونگ در گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره ببرد. برای دوربین زوم هم از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره خواهد برد که لنزی با زوم سه برابری اپتیکال در جلویش قرار می‌گیرد. دوربین الترا واید هم قرار است همچنان سنسور 12 مگاپیکسلی داشته باشد.

البته جایگزینی سنسور 50 مگاپیکسلی به معنای از دست رفتن سنسور بزرگ و پیکسل‌های بزرگ برای دوربین اصلی نیست؛ سامسونگ در حال حاضر یک سنسور 1/1.12 اینچی ۵۰ مگاپیکسلی دارد که اندازه هر پیکسل در آن 1.4 µm است و با فناوری پیکسل بینینگ به اندازه ۲.۸ میکرومتر برای هرپیکسل می‌رسیم. همچنین این سنسور توانایی فیلم‌برداری 8K را هم دارد و جالب‌تر اینکه می‌تواند به کمک قابلیت‌های نرم‌افزاری، عکس‌های صد مگاپیکسلی هم ثبت کند. بعید نیست سامسونگ از همین سنسور در گلکسی اس 22 استفاده کند اما تا زمان معرفی پرچمدار بعدی سامسونگ، بعید هم نیست که این شرکت یک نسل جدید از این سنسور را هم معرفی کند که بهینه‌تر و بهتر شده باشد.

image

در هر صورت هرچه باشد زمان زیادی تا معرفی گلکسی اس 22 باقی مانده و ممکن است تغییرات دیگری در این بخش شاهد باشیم. همچنین اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، سامسونگ یک بار دیگر دوربین پریسکوپی را برای مدل الترا نگه داشته و مدل‌های معمولی و پلاس فاقد دوربین زوم پریسکوپی خواهند بود.

دیگر شایعاتی که درباره این گوشی شنیده‌ایم، این است که امسال هم خبری از دوربین سلفی در زیر نمایشگر نخواهد بود. همچنین مدل الترا هم شنیده شده که سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت! سنسورهای دوربین سه بعدی ToF را هم در این نسل نخواهیم دید. شما در مورد سری بعد از گوشی‌های گلکسی اس چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)