خانهاخبار
عملکرد خیره کننده پردازنده گرافیکی سامسونگ و AMD با معماری RDNA 2 فاش شد

عملکرد خیره کننده پردازنده گرافیکی سامسونگ و AMD با معماری RDNA 2 فاش شد

به گزارش یک منبع کره‌ای، پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ 30 درصد نسبت به مدل پیشن سریع‌تر است.
۱۴۰۰/۳/۳۱

یک منبع خبری کره‌ای به تازگی مدعی شده است که بر اساس نتایج به دست آمده از تست پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ که با همکاری AMD طراحی و ساخته شده است، این تراشه حدودا 30 درصد نسبت به پردازنده گرافیکی Mali-G78 که در گلکسی اس 21 الترا به همراه چیپست اگزینوس 2100 شاهد آن بودیم، سریع‌تر عمل خواهد کرد.

اگر خبرهای جدید در مورد پردازنده گرافیکی Mali-G710 و افزایش سرعت 20 درصدی آن نسبت به مدل پیشین صحت داشته باشد، تراشه جدیدی که از همکاری سامسونگ و AMD شکل گرفته باز هم حدودا 10 درصد از آن سریع‌تر عمل خواهد کرد.

با تمام این تفاسیر، اما در این گزارش آمده است که پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط AMD با مشکلاتی در حوزه کلاک اسپید در استفاده طولانی مدت روبرو است. در تست دوم آن 20 درصد و در تست سوم نیز شاهد کاهش 30 درصدی عملکرد این پردازنده گرافیکی بودیم.

image

 

در جریان رویداد Computex، مدیر عامل AMD اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند تا معماری RDNA 2 را به پردازنده اگزینوس نسل آينده سامسونگ انتقال داده و از ray tracing و نرخ رفرش متغیر نیز پشتیبانی خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که این تراشه با نام اگزینوس 2200 همراه بوده و به عنوان قلب تپنده گوشی‌های هوشمند و لپتاپ های سامسونگ ایفای نقش کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)