خانهاخبار
اتصال به شبکه‌ای خاص، وای فای آیفون را موقتا از کار می‌اندازد

اتصال به شبکه‌ای خاص، وای فای آیفون را موقتا از کار می‌اندازد

یک باگ امنیتی، باعث از کار افتادن وای فای در صورت اتصاب به شبکه‌ای خاص می‌شود.
۱۴۰۰/۳/۳۰

یکی از محققان امنیتی به تازگی دریافته است که اتصال به شبکه اینترنت با اسمی خاص، می‌تواند وای فای آیفون را موقتا از کار بیندازد.

شخصی با نام Carl Schou در اکانت توییتر خود، یک ویدئوی کوتاه سه ثانیه‌ای را به نمایش گذاشت و در آن با اتصال آیفون به شبکه اینترنت با نام %p%s%s%s%s%n باعث از کار افتادن وای فای به صورت موقت شد.

زمانی که آیپد یا آیفون شما به شبکه‌ای با نام یاد شده متصل شود، اتصال خود با شبکه یا سایر سیستم‌های ارتباطی از جمله ایردراپ را نیز از دست می‌دهد. این مسئله پس از راه اندازی مجدد (ریبوت) دستگاه همچنان ادامه‌دار خواهد بود. اما اگر مایل به تست کردن این موضوع هستید، راه حل آن را در ادامه بیان کرده‌ایم.

با وجود این که او روش پی بردن به چنین باگی را عنوان نکرده است، اما توسعه دهندگان و برنامه نویسان مطمئنا می‌دانند در صورتی که نام شبکه وای فای به این صورت انتخاب شده باشد، نباید به آن متصل شوند.

image

 

زیر سیستم وای فای در این حالت احتمالا نام شبکه را به صورت ناسالم به برخی کتابخانه‌های داخلی که قالب بندی رشته‌ای را انجام می‌دهند، منتقل می‌کند که این امر به نوبه خود باعث نوشتن خودسرانه عبارات در حافظه و سرریز شدن بافر می‌شود. همین موضوع منجر به خراب شدن حافظه می‌شود و سازمان دیده بان پلتفرم iOS روند کار را متوقف کرده و به این ترتیب، وای فای دستگاه در این حالت غیر فعال می‌شود.

این امر، آنچنان قضیه مهم و پیچیده‌ای نیست و خوشبختانه کم پیش می‌آید کسی به یک شبکه وای فای غیر مطمئن متصل شود. تا زمانی که اپل آپدیت جدیدی برای رفع این مشکل ارائه کند، حواس‌تان به شبکه‌های وای فای غیر امن و عبارت‌هایی که در نام آن‌ها به کار گرفته شده، باشد.

اما اگر درگیر این باگ نرم‌افزاری شده‌اید، بد نیست بدانید که جای نگرانی نبوده و صدمه سخت‌افزاری به گوشی هوشمند شما وارد نخواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید، به منوی Settings> General> Reset رفته و Reset Network Settings را انتخاب کنید. به این ترتیب تمام پسوردهای ذخیره شده برای شبکه‌های متصل شده از جمله پسورد مربوط به چنین شبکه وای‌فایی نیز ریست شده و حذف خواهند شد. پس از انجام این کار، می‌توانید مجددا به شبکه‌های امن و مطمئن وای فای متصل شوید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)