خانهاخبار
نسخه اندروید شبکه فایند مای توسط گوگل ساخته می‌شود

نسخه اندروید شبکه فایند مای توسط گوگل ساخته می‌شود

گوگل قصد دارد تا مشابه شبکه Find My اپل را برای اندروید طراحی و راه اندازی کند.
۱۴۰۰/۳/۳۰

همان طور که استحضار دارید، اپل اخیرا سرویسی به نام شبکه Find My را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به کمک گوشی هوشمند، سایر گجت‌ها و محصولات خود را از طریق این شبکه پیدا کنند. حالا به نظر می‌رسد که گوگل نیز در تدارک طراحی و راه اندازی چنین شبکه‌ای برای اندروید است.

نسخه آزمایشی APK سرویس Google Play Services که روز پنج شنبه با شماره ساخت 21.24.13 منتشر شد، حاوی خطوطی با کد Find My Device Network بود. آن چنان که وب سایت XDA Developers گزارش می‌دهد، در توضیحات آن آمده است که این ویژگی به شما کمک می کند که گجت اندرویدی خود یا دیگران را از این طریق پیدا کنید.

گوگل در حال حاضر خدمات یافتن دیوایس از طریق اپلیکیشن Find My Device را در اختیار کاربران اندرویدی قرار داده است، اما این سرویس نسبت به شبکه Find My اپل تا حد زیادی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. با این تفاسیر، با وجود این که اپل از امواج الترا واید بند در شبکه فایند مای خود استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد که گوگل این ویژگی را بر بستر شبکه بلوتوث راه اندازی خواهد کرد که دقت آن از این طریق بالاتر می‌رود.

image

 

تغییرات ایجاد شده در سرویس Google Play Services باعث می‌شود تا این قابلیت روی تعداد زیادی از محصولات تأثیر بگذارد. چرا که در حال حاضر حدودا 3 میلیارد گوشی هوشمند اندرویدی در سراسر دنیا وجود دارد و بسیاری از آن‌ها نیز خدمات Google Mobile Services را به صورت نصب شده روی دستگاه خود دارند. به این ترتیب شاهد رشد عظیم و سرسام آور این شبکه خواهیم بود.

شبکه فایند مای شاید آخرین قابلیتی باشد که گوگل، آن را از اپل کپی برداری کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ماه می هم گوگل اعلام کرد که به دنبال اضافه شدن لیبل‌های حریم شخصی در اپ استور، آن‌ها نیز به دنبال اضافه کردن این ویژگی به پلی استور خود (در سال 2022) هستند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)