خانهاخبار
‏AJ Bell: سرمایه‌گذاران جوان انگلیسی بیشتر مشتاق به سرمایه‌گذاری در رمزارزها هستند

‏AJ Bell: سرمایه‌گذاران جوان انگلیسی بیشتر مشتاق به سرمایه‌گذاری در رمزارزها هستند

جدیدترین نظرسنجی‌ها در انگلیس نشان می‌دهد که افراد جوان، کمتر علاقه به سرمایه‌گذاری سنتی و مبتنی بر سهام دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ بیت‌کوین بروند!
۱۴۰۰/۳/۳۰

طبق نظرسنجی جدید در انگلیس از شرکت سرمایه‌گذاری AJ Bell، نشان داده شده که بیتکوین فقط به سرمایه‌گذاران نهادی و فصلی محدود نمی‌شود. در عوض این تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جوان تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در رمزارزها دارند تا سهام سنتی و سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر سهام دارند!

image

طی سال گذشته، رشد قابل ملاحظه‌ای در حجم معاملات رمزارزها و هجوم پیشنهادات رمزارزی از سوی شرکت های فناوری مالی وجود داشته است که همگی به افزایش میل عمومی به سرمایه‌گذاری در رمزارزها اشاره دارد.

Laith Khalaf، تحلیلگر مالی در AJ Bell گفت: «وقتی مردم بیشتری به جای سرمایه‌گذاری در سهام‌ها، سراغ خرید کریپتوکارنسی می‌روند، شما باید نتیجه بگیرید که دنیا به شکل دیوانه‌واری به سمت کریپتو رفته است».

طبق نظرسنجی AJ Bell، از ۱۲۶۹ شرکت کننده حدود ۷٪ از بزرگسالان انگلیسی سال گذشته در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این در حالی است که ۵٪ از شرکت کنندگان در ISA و سهام، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با توجه به اینکه بازار رمزارزها هنوز برای جست‌وجوی عوامل نظارتی و گسترش دامنه خود تلاش می‌کند،  این اعداد خیره‌کننده هستند.

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران رمزارزی، جوان و مرد هستند و نسبت ضرر به طور قابل توجهی پایینی دارند. ۷۱٪ از این شرکت کنندگان جوان گفته‌اند که از سرمایه‌گذاری های خود سود کسب کرده و تنها ۱۲٪ گفته‌اند که در این بازار متوجه ضرر بوده‌اند.

با وجود محبوبیت روزافزون رمزارزها، سهام‌داری و سهام‌های ISA هنوز به شدت مورد جست‌وجو سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد که می‌خواهند بازده بیشتری بدون پرداخت مالیات بر درآمد یا سود سرمایه کسب کنند. به طور کل بازار سهام به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا پول خود را در سرمایه‌گذاری‌های مختلف از جمله سهام فردی، اعتماد سرمایه‌گذاری، صندوق های سرمایه‌گذاری و همچنین اوراق قرضه و طلا قرار دهند.

سرمایه‌گذاران جوان آمریکایی نیز به بازار رمزارز ها روی آوردند

بر اساس برآوردهای یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین به نام Chainalysis، سرمایه‌گذاران آمریکایی سال گذشته 4 میلیارد دلار سود از سرمایهگذاری در بیت کوین کسب کرده‌اند. گروه جدید سرمایه‌گذاران جوان در رسیدن به اوج جدید این بازار نقش زیادی داشتند.

‏JP Morgan گفت: «به طور کلی، سرمایه‌گذاران مسن در طول سال درباره طلا کنجکاو بودند، در حالی که سرمایه‌گذاران جوان علاقه بیشتری به بیت کوین داشتند.»

‏Panigirtzoglou نیز می‌گوید: «این دو گروه در ترجیح خود برای ارزهای جایگزین اختلاف نظر نشان می دهند. گروه های مسن‌تر طلا را ترجیح می‌دهند در حالی که گروه های جوان بیت کوین را ترجیح می دهند.»

برای درک بهتر اینکه چرا نسل جوان تمایل بیشتری به رمزارزها و سایر بازار ها های پر خطر دارد، سازمان رفتار مالی یک گزارش تحقیقاتی ارائه داد که می‌گوید: سرمایه‌گذاران به اصطلاح خود، هدایت شده از کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی همراه با هیجانات با بازارهای بی ثبات الهام می‌گیرند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران جوان به جای استفاده از روش‌های سنتی، از فیلم های یوتیوب و سایر سایت های رسانه های اجتماعی نکات سرمایه‌گذاری را یاد می‌گیرند.

علاوه بر این، برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که بحران مالی سال ۲۰۰۸ و همچنین کاهش ارزش پول در طول سال ها از علاقه سرمایه‌گذاران جوان به بازارهای بی‌ثبات فعلی (رمزارزها) خبر می‌دهد.

‏Zev Fima، تحلیلگر و محققی برجسته، اخیراً اینطور گفته است که: «من فکر می کنم بسیاری از سرمایه‌گذاران جوان پس از سال ۲۰۰۸ ممکن است به سیستم مالی متمرکز بی اعتماد باشند و میلی به سرمایه‌گذاری در این زمینه نداشته باشند. ما به طور مداوم در حال چاپ پول هستیم و بیت کوین نیز پس از سال ۲۰۰۸ به وجود آمد که دقیقا مردم شروع به پرسش ازخود کردند که ما چگونه می‌توانیم از ارزش سرمایه خود که پس از کاهش ارزش پول چاپی پس انداز می‌کنیم، محافظت کنیم.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)