خانهاخبار
Counterpoint: فروش همه مدل‌های آیپد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ همچنان رشد صعودی داشته

Counterpoint: فروش همه مدل‌های آیپد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ همچنان رشد صعودی داشته

طبق گزارشات سهم بازار تمامی مدل های آیپد در سه ماه نخست ۲۰۲۱ به ۳۷٪ رسیده است.
۱۴۰۰/۳/۲۷

به تازگی Counterpoint گزارش داده که همه آیپد‌های اپل، فروش خیلی خوبی دارند و سهم آن‌ها از بازار مدام بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. به طور کل فروش آیپد‌ها در سه ماهه اول سال 2021 با رشد 53 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته مواجه بوده که فوق العاده است. همچنین در مجموع، سهم آیپد‌ها از بازار تبلت‌ها به ۳۷ درصد رسیده که همین عدد در مدت زمان مشابه و در سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰ درصد بود.

طبق این گزارش، اپل و سامسونگ در طول سال ۲۰۲۰از کاهش فعالیت رقبایشان در صنعت ساخت تبلت سود زیادی به جیب زده‌اند. این دو شرکت با جدیت مدل‌های جدید خود را ساختند و به بازار عرضه کردند در حالی که دیگر سازندگان تبلت، تقریبا می‌توان گفت قید این بازار را زده‌اند. در گزارش Counterpoint اینطور آمده است که:

اپل در سال ۲۰۲۰ و در سراسر جهان، ۳۳٪ آیپدهای بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۹ فروخت تا همچنان رهبر این بازار باقی بماند و سهم خود از این مارکت را در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ به ۳۷٪ افزایش دهد. با وجود تأثیر فصل تخفیف‌ها، اپل عملکرد خود را در تمام مناطق مهم، به ویژه در ژاپن که فروش آیپد در آن به بالاترین حد خود رسیده است، بهبود بخشید.

نمودار زیر نشان می دهد که سهام سامسونگ، لنوو و آمازون همگی در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ رشد کرده اند. سهم هواوی از ۱۱٪ در سه ماهه نخست ۲۰۲۰  به ۵٪ سهم در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ رسیده است، اما بقیه برندها با کاهش ۱۰٪ درمجموع روبه رو شده اند، که اپل و سامسونگ آنرا تسخیر کرده اند.

image

 

با وجود اینکه مدل پایه آیپد بیشترین فروش تبلت های اپل را به خود اختصاص داده است، لیز لی، تحلیلگر ارشد Counterpoint توضیح داده که همه مدل‌های مختلف عملکرد خوبی دارند. آیپد پایه (نسل هشتم) در سه ماهه نخست ۲۰۲۱، ۵۶٪ از کل فروش آیپد را در بر گرفته در حالی که آیپد ایر 4 و مدل های Pro به ترتیب ۱۹٪ و ۱۸٪ را تشکیل می‌دهند.

با نگاهی امیدوارانه به ادامه سال، آیپد پرو جدید اپل با پردازنده M1 با استقبال خوبی در بازار روبرو شده است و مشتری های جدیدی را به سمت خود کشانده است. اما از آن‌طرف اپل با کمبود تراشه و مشکلات تولید صفحه نمایش مینی ال‌ای‌دی، روز های سختی را پیش رو دارد و ممکن است نتواند نیاز تمام بازار جهانی را برآورده کند. تحلیلگر ارشد Counterpoint انتظار دارد که فروش مدل های M1 پس از ایجاد ثبات در زنجیره تأمین قطعات، در سه ماه سوم و چهارم سال، افزایش یابد. شما درباره این آمار و ارقام چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل را به عنوان برترین سازنده تبلت در بازار، شایسته می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)