خانهاخبار
قیمت سرویس طلا در بازار ایران

قیمت سرویس طلا در بازار ایران

اگرچه بازار طلا و جواهر در ماه های اخیر نوسانات زیادی را شاهد بوده است، با این وجود خرید طلا همچنان ادامه دارد، هنوز هم بسیاری از بانوان برای خرید "سرویس طلا" یا نیم ست طلا برنامه‌ریزی می‌کنند.
۱۴۰۰/۳/۲۶

اگرچه بازار طلا و جواهر در ماه های اخیر نوسانات زیادی را شاهد بوده است، با این وجود خرید طلا همچنان ادامه دارد، هنوز هم بسیاری از بانوان برای خرید "سرویس طلا" یا نیم ست طلا برنامه‌ریزی می‌کنند و به دنبال جدیدترین مدل طلا و جواهر در سال 1400 هستند. از طرفی خرید طلا به عنوان یک سرمایه یا پس‌انداز از دیرباز یکی از ترفندهای بانوان ایرانی برای کسب سود در سال‌های آینده بوده است.

image

نگاهی به قیمت سرویس طلا در بازار ایران

سرویس طلا شامل چند محصول است، معمولا یک سرویس طلا شامل گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر است. به همین دلیل هم قیمت سرویس طلا با توجه به وزنی که این محصولات دارند و قیمت روز طلا و همچنین نگین‌های جواهر به کار رفته در ساخت آنها بالاتر از سایر مصنوعات خواهد بود. آنچه در قیمت سرویس طلا در بازار ایران تاثیرگذار است فاکتورهایی است که به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت.

وزن طلا

مهمترین فاکتور تعیین کننده قیمت سرویس طلا میزان طلایی است که در ساخت آن به کار رفته است. قیمت روز طلا توسط صنف طلا و جواهر ایران به صورت روزانه اعلام می‌شود. بنابراین هرچه سرویس سنگین‌تری انتخاب کنید قیمت آن بالاتر خواهد بود. البته می‌توان از مدل‌های ظریف سرویس طلا و جواهر نیز انتخاب کرد که قیمت مناسب‌تری دارند.

مدل سرویس طلا

از جمله موارد تاثیرگذار دیگر در تعیین قیمت سرویس طلا، مدل آن است، برخی از سرویس های طلا دارای مدل‌های پیچیده ای هستند که باعث می‌شود دستمزد ساخت آن افزایش پیدا کند، یا مدل‌هایی که وارداتی هستند، از برندهای مطرح یا ساخت شرکتی هستند نیز معمولا اجرت ساخت بالاتری داشته و گرانتر هستند.

image

سرویس طلا یا طلا و جواهر

یکی دیگر از مواردی که در قمیت‌گذاری طلا مد نظر قرار می‌گیرد ساخت سرویس طلا یا ترکیبی از طلا و جواهر است. معمولا وجود نگین های با ارزش جواهر مثل الماس، یاقوت قرمز، یاقوت کبود و ... باعث بالاتر رفتن قیمت سرویس طلا می‌شود. هرچه وزن نگین جواهر بیشتر بوده و ابعاد آن بزرگتر و تعداد نگین بیشتر باشد قیمت سرویس نیز افزایش می‌یابد.

سرویس‌های طلا بدون نگین قیمت مناسب‌تری دارند، ضمن این که می‌توانید از سرویس‌هایی که با طرح تراش تولید می‌شوند استفاده کنید، این سرویس ها دارای درخشش و ظاهر زیبا و جذابی هستند که آنها را از مدل‌های ساده‌تر متمایز می‌کند.

یک نکته مهم در مورد سرویس جواهر

نکته بسیار مهمی که در مورد قیمت سرویس طلا باید عنوان کنیم این است که عامه مردم تصور می کنند در صورت خرید سرویس نگین دار، در زمان فروش آن دچار ضرر مالی می شوند، این مسئله در مورد نگین های جواهر صدق نمی‌کند، نگین های جواهر اصل، دارای شناسنامه هستند و در زمان فروش قیمت آنها به صورت جداگانه محاسبه می‌شود. بنابراین اگر از سرویس های نگین دار بیشتر خوشتان می‌آید می توانید با هزینه مبلغی بیشتر، سرویس جواهر خریداری کنید تا در زمان فروش نیز متضرر نشوید.

خرید سرویس طلا آماده یا سفارشی سازی

این سوالی است که ذهن بسیاری از مخاطبان را درگیر می کند، خرید سرویس طلای آماده در صورتی که مدل دلخواه خود را در ویترین یک طلا یک طلافروشی ببینید بسیار عالی است، اما اگر مدل دلخواه خود را در هیچ مغازه‌ای پیدا نمی‌کنید یا به دنبال در اختیار داشتن یک سرویس طلای خاص و منحصر به فرد هستید می‌توانید اقدام به سفارشی سازی سرویس طلا کنید، این مسئله به ویژه در مورد خرید سرویس طلا و جواهر باید مورد توجه قرار گیرد.

تفاوت قیمت سرویس طلا و نیم ست طلا

نیم ست طلا معمولا شامل دو محصول گردنبند و گوشواره است، با توجه به آنچه در مورد قیمت گذاری روی طلا در ایران اشاره کردیم می‌توان گفت که ممکن است گاهی یک نیم ست طلا قیمت بالاتری از یک سرویس طلا داشته باشد، بنابراین نباید تصور کنید که سرویس طلا به دلیل وجود مصنوعات بیشتر در ست، از قیمت نیم ست بیشتر است. مواردی چون استفاده از نگین‌های قیمتی جواهر، میزان طلای به کار رفته در ساخت سرویس یا نیم ست طلا و همچنین میزان اجرت ساخت آن از جمله مواردی است که تعیین کننده قیمت نیم ست یا سرویس طلا خواهد بود.

خرید سرویس طلا در سایت زر

گالری طلا و جواهر زر، عرضه کننده به روز ترین مدل سرویس طلا و جواهر با کیفیت ساخت بالا و استفاده از نگین‌های جواهر قیمتی با ارائه شناسنامه اصالت سنگ به صورت آنلاین است، برای رفاه حال کاربران ایرانی در سایت زر می‌توانید مدل سفارشی خود را از نظر وزن طلا، نوع سنگ جواهر، تعداد جواهرات به کار رفته، وزن سنگ‌های جواهر و ... را مطابق با بودجه خود کنترل کنید. این تغییرات تا جایی که در مدل، ظرافت و زیبایی محصول تاثیرگذار نباشند قابلیت اجرا خواهند داشت، بنابراین کاربر می تواند به طور مثال "پلاک دو اسم طلا" را با انتخاب اسم‌ها، تایپوگرافی و فونت نوشته‌ها، نوع و اندازه سنگ‌های جواهر و ... به صورت یک محصول کاملا سفارشی خریداری کند.

تمامی محصولات موجود در سایت زر از جمله سرویس طلا، انگشترهای جواهر، دستبندها، "نیم ست طلا" و ... قابلیت ساخت به صورت کاملا سفارشی و مطابق با نظر مشتری را دارا هستند. برای مشاوره در مورد ساخت مصنوعات طلا و جواهر می‌توانید با مشاوران گروه جواهر سازی زر به آدرس zar.ir مراجعه نمایید و یا با شماره 02188641504 تماس حاصل نمایید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)