خانهاخبار
جیلی کانسپت جدید خود را رونمایی کرد

جیلی کانسپت جدید خود را رونمایی کرد

چند روز قبل، شرکت جیلی که با تعدادی از خودرو‌های آن در بازار ایران آشنا هستیم، کانسپتی از تصورات خود درباره‌ی محصولاتی که در آینده تولید خواهد کرد را در معرض دید عموم قرار داد
۱۴۰۰/۳/۲۶

شرکت جیلی این کانسپ را به عنوان «یک طراحی مفهومی که فوران انرژی و پیشروی مدوام به جلو را در قالب طراحی زیبا با استفاده از خطوط خمیده و منعطف به تصویر می‌کشد» توصیف می‌کند!

کسی از برنامه‌های جیلی برای آینده خبر دارد؟ خیر، حتی من هم خبر ندارم. در این مقاله صرفا درباره‌ی طراحی و نوآوری‌هایی که ظاهر جذاب این کانسپت چینی را خلق کرده‌است، صحبت خواهیم کرد. خودروی رونمایی شده یک طراحی مفهومی یا کانسپت است و خودرو‌هایی که جیلی در آینده تولید می‌کند از این خودرو الهام خواهند گرفت اما خود آن هیچ وقت وارد خط تولید نخواهد شد.

باعث تاسف است اما حقیقتا جیلی کار خود را در طراحی این کانسپت به خوبی انجام داده است.

جلوپنجره‌ این کانسپت شباهت زیادی به تولیدات لکسوس دارد و ظاهر آن‌ را خشن‌تر جلوه می‌دهد. طراحی چرا‌غ‌های عقب نیز بسیار مدرن و جذاب است. به نظر می رسد که این سبک از طراحی که چراغ‌های عقب تمام عرض خودرو را طی می‌کنند و با اسم light bar شناخته می‌شود دوباره به روی میز طراحی بازگشته است. این طراحی در دهه‌ی 80 میلادی بسیار استفاده شد و تصور نمی‌شد که به این زودی به صنعت خودرو برگردد.

در طراحی داخلی درست همانطور که تصور می‌شد، از یک نمایشگر بزرگ در وسط و یک نمایشگر برای صفحه‌کیلومتر خودرو استفاده شده که با خطوط طراحی داشبورد به خوبی هماهنگ هستند. هیچ صحبتی درباره‌ این که این کانسپت در صورت تولید از چه موتوری استفاده می‌کند نشده است اما واضح است که یک هشت سیلندر خورجینی پر سر و صدا نخواهد بود.

موضوع دیگر این است که شرکت جیلی مالک چند شرکت دیگر مثل لوتوس، ولوو و پولستار نیز هست. آیا این سبک از طراحی در محصوات آن‌ها هم دیده خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)