خانهاخبار
ایلان ماسک: اگر ۵۰ درصد ماینرها سراغ انرژی پاک بروند، دوباره با بیت کوین می‌توان تسلا خرید!

ایلان ماسک: اگر ۵۰ درصد ماینرها سراغ انرژی پاک بروند، دوباره با بیت کوین می‌توان تسلا خرید!

ماجراهای بیت کوین و تسلا و ایلان ماسک همچنان ادامه دارد و پس از اظهار نظر جنجالی دفعه پیش ایلان ماسک، حالا او دقیقا برعکس عمل کرده و می‌خواهد خرید تسلا با بیت کوین را دوباره بازگرداند.
۱۴۰۰/۳/۲۵

مدیر عامل شرکت تسلا روز یکشنبه در توئیت خود نوشت، تسلا بیت کوین را به عنوان روش پرداخت در صورتی دوباره باز خواهد گرداند که نیمی از ماینرهای بیت کوین در دنیا از انرژی پاک استفاده کنند. این خبر به تنهایی توانسته تاثیر مثبتی روی بازار رمزارزها داشته باشد و بیت کوین ساعاتی پس از انتشار آن، رشد کمی داشته است.

ایلان ماسک به دلیل نگرانی های زیست محیطی، اعلام کرده بود که تسلا دیگر قرار نیست بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت قبول داشته باشد. او در توییت اخیر خود در این زمینه اینطور گفته که وقتی تایید شود که ماینرها به شکل معقولانه‌ای (۵۰ درصدی) از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر برای ماینرهای خود استفاده کنند، تسلا دوباره بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی قبول خواهد کرد.

image

 

اما در واقعیت مشخص نیست که ایلان ماسک چطور می‌تواند از پاک بودن انرژی ۵۰ درصد ماینرها در دنیا اطمینان حاصل کند؟! همین موضوع باعث شده تا این تصور به وجود بیاید که این ادعا واقعی نیست و صرفا یک بازی جدید با بازار رمزارز‌ها از طرف ایلان ماسک است. 

همچنین  ایلان ماسک در جواب توییت Cointelegraph گفته است که تنها حدود ۱۰ درصد از موجودی بیتکوین تسلا را فروخته را که از طریق فروش خودرو های الکتریکی خود در چهار ماه اول سال بدست اورده بود فروخته است(ولی تاثیر منفی در بازار نگذاشته است) تأکید می کند و همچنین به نظر می رسد که این شرکت هیچ یک از بقیه بیتکوین های ناشی از فروش خودرو های الکتریکی خود را نفروخته است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۰/۳/۲۵
فکر کنم ایلان ماسک بازیش گرفته و داره مثل یه بچه که تازه فهمیده، اگه کلید برق رو پایین و بالا کنه ، لامپ روشن و خاموش میشه، بازی میکنه. اولش تست کرد که ببینه چقدر میتونه تو بازار بورس و یا رمز ارز تاثیرگذار باشه، بعد که دید میتونه تاثیرات بزرگی بذاره، حالا داره کیف میکنه و هی کلید رو روشن و خاموش میکنه و کیف میکنه که یک تنه دنیا رو تکون میده، غافل از اینکه خطر سوختن لامپ ( در مثال بازی یه بچه ) میتونه از عواقب این کار باشه.
همونطور که در پست اومده، واقعا کی میتونه تعیین کنه، چند درصد از ماینرها از انرژی پاک استفاده میکنن؟ این رو هم گفته تا بهانه ای باشه برای بازی بعدیش.
اینکه مثلا یهو تشخیص بده که الان پنجاه درصد ماینرها از انرژی سبز استفاده میکنن، یا یه روزی بگه حالا پنجاه درصد نه، بلکه شصت درصد و یا چهل و شش و نیم درصد!!!
یه جایی خوندم که بیل گیتس توصیه کرده فقط زمانی وارد بازار رمز ارز بشید که ثروتتون مساوی و یا بیشتر از ایلان ماسک باشه.
تو عمق حرفش که بریم، واقعا خیلی معنی داره.