خانهاخبار
ام جی 6 پرو رونمایی شد

ام جی 6 پرو رونمایی شد

ام جی 6 پرو، همان ام جی 6 معمولی است با کمی تغییرات در بیرون و درون!
۱۴۰۰/۳/۲۴

ام جی خودروسازی قدیمی است که بعد از ورشکست شدن، مدت‌ها بعد توسط سایک‌موتور(saic motor) احیا شد و دوباره به فعالیت خود در عرصه طراحی و تولید خودرو ادامه داد. این خودروسازی در سال‌های اخیر خودروهای جذابی را تولید کرد که در اروپا و چین به فروش‌های خوبی نیز دست پیدا کرده‌اند. چند سال پیش، ام‌جی مدل جدیدی از ام جی 6 را به بازار عرضه کرد، که متاسفانه ما در ایران با وجود اینکه نسل پیشین این خودرو را داشتیم، ولی با توجه به تحریم‌ها و همکاری سایک‌موتور با کارخانه آمریکایی GM، نتوانستیم خودروی ام جی 6 جدید را در بازار ایران داشته باشیم. به جرئت می‌توان گفت که این خودرو در بازار ایران با توجه به امکانات و قدرت موتوری و طراحی جذابش می‌توانست سهم بزرگی از در این سگمنت را به خود اختصاص دهد.

حالا این خودروساز، ام جی 6 پرو را در چین رونمایی کرده است. اگرچه ، ام جی 6 پرو تماما جدید نیست. در واقع یک ام جی 6 است که کمی تغییرات در آن بوجود آورده‌اند. این خودرو در منوی بازار چینی‌‌ها، بالای MG 6 معمولی قرار می‌گیرد و با تغییرات ظاهری که در آن بوجود آمده، چهره‌ خشن‌تری را به این خودرو داده است. اگر چه که ام جی در چین به سرعت در حال پیشرفت است اما در اروپا همه‌ مدل‌هایش را نمی‌فروشد و این خودرو هم به اروپا فرستاده نخواهد شد. نسل فعلی ام جی 6 در سال ۲۰۱۶ به بازار چین معرفی شد و به عنوان جانشین نسل اول این مدل که در انگلستان نیز فروخته می‌شود. نسل قبی این خودرو همان رووی ۵۵۰ بود که قلب تپنده‌ این دو خودرو یکسان بود.این یعنی این که ردپای رور ۷۵ هنوز وجود داشت. اما در این نسل از ام‌جی ۶ کاملا همه‌ چیز تغییر داده شده است. از طراحی و سبک آن تا موتور و...

ام جی 6 پرو از هر زاویه ای یک ته چهره‌‌ای از ام جی 6 را دارد اما کمی اسپرت‌تر و جذاب‌‌تر. در جلوی این خودرو تغییراتی را ایجاد کرده‌اند که او یک وجهه کاملا جدیدی پیدا کرده است. در وحله‌ اول، جلو پنجره بزرگ آن خودنمایی می‌کند که نسبت به ام جی 6 معمولی بزرگتر است. در طراحی جلو پنجره خشونتی نهفته است که در لحظه اول دیدنشان این خشن بودن را حس می‌کنید. قرار گرفتن لوگو و طرح کاپوت هم این حس را دو چندان کرده است. کاپوت هم مانند سپر جلو به طور کلی طراحی‌شان تغییر کرده است و شبیه به ام جی 6 معمولی نیست. در عقب این خودرو یک اسپویلر نسبتا خشن و یک سپر عقب منطبق با آن را طراحی کرده است که دارای دیفیوزر و دو شیار در دو طرف آن است. 

در داخل اولین چیزی که به چشم میاید، یک صفحه نمایش بزرگ لمسی ۱۰.۱ اینچی در وسط کنسول است که پایین آن دکمه‌های فیزیکی به طرز جذابی قرار گرفته‌اند. بعد از آن پشت آمپر جذاب دیجیتالی را خواهیم داشت. رنگ تریم داخلی این خودرو با رنگ بدنه آن هماهنگ شده است. پشت فرمان پدال‌های شیفتر دنده وجود دارند تا این خودرو را اسپرت‌تر کند البته که پدال‌ها در مدل معمولی این خودرو هم وجود دارد. 

موتور این خودرو در وحله اول خیلی به نظر نمی‌رسد هماهنگ با میزان اسپرت بودن و تهاجمی بودن چهره‌ این خودرو باشد. موتور این خودرو یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو خواهد بود. بله در این قسمت هیچ چیز خاصی وجود ندارد و ممکن است حتی ذوق بسیاری از طرفداران ام‌جی را کور کند.اما این موتور ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند! درست خواندید، یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد. با توجه به این که ام جی 6 معمولی با موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۶۹ اسب بخار را تولید می‌کند و صفر تا ۱۰۰ اعلامی شرکت برای ام جی 6، دقیقا ۷ ثانیه است (تجربه نشان داده است که ام جی همیشه تایم صفر تا صد را بیشتر از آن چیزی که هست را اعلام می‌کند)، ۰ تا ۱۰۰ ام جی 6 پرو قطعا زیر ۷ ثانیه خواهد بود.

گیربکس این خودرو هم احتمالا یک گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه خواهد بود. اطلاعات فنی جامعی از این مدل وجود ندارد و فقط در همین حد منتشر شده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Ali

۱۴۰۰/۳/۲۴
واقعا جذابه این ماشین