خانهاخبار
یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن Photos در iOS 15 کشف شد

یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن Photos در iOS 15 کشف شد

یکی از ویژگی‌های مخفیانه جدید iOS 15، مربوط به اپلیکیشن Photos می‌شود که حالا مشخص می‌کند هر عکس را از کجا دانلود یا ذخیره کرده‌اید!
۱۴۰۰/۳/۲۴

اپل در iOS 15 برخی ویژگی‌های جدید را به اپلیکیشن Photos اضافه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان مشاهده اپلیکیشنی که این تصویر توسط آن ذخیره شده است، اشاره کرد. اگر به قسمت Info یک تصویر مراجعه کنید، در صورتی که این عکس از جایی دیگر ذخیره شده باشد، نام نرم افزار مربوطه در این قسمت به نمایش گذاشته می‌شود. در تصویر زیر (عکس سمت چپ) همان طور که مشاهده می‌کنید، تصویر هوم پاد توسط نرم‌افزار سافاری روی این آیفون ذخیره شده است.

image

 

این اطلاعات Metadata همچنین به عنوان یک تگ نیز عمل خواهد کرد. به این ترتیب اگر روی Saved from ضربه بزنید، کلیه تصاویری که از این منبع روی آيفون شما ذخیره شده باشد نیز به نمایش درخواهد آمد. این موضوع را در تصویر بالا (عکس سمت راست) می‌توانید به وضوح مشاهده کنید. در این حالت دیگر نیازی نیست تا شما کل محتوای اپلیکیشن Photos را برای پیدا کردن عکس‌های دیگر بگردید و این قابلیت، شدیدا کاربردی خواهد بود.

این ویژگی برای مدیریت تصاویر بسیار مهم خواهد بود. به این ترتیب شما می‌توانید تصاویری که از اپلیکیشن Messages یا واتس اپ ذخیره کرده‌اید را به آسانی و به همین ترتیب پیدا کنید و برای یافتن آن‌ها، دیگر نیازی نیست تا کل محتوای اپلیکیشن‌های یاد شده را گشته و برخی مواقع فراموش کنید که این تصویر را از چه شخصی دریافت کرده‌اید.

نسخه آزمایشی iOS 15 هم اینک در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته است و کاربران دیگر می‌توانند آن را از ماه آینده، در قالب نسخه آزمایشی عمومی دریافت کنند. ورژن اصلی آن در ماه سپتامبر به همراه آيفون‌های جدید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

آیا این ویژگی اضافه شده به اپلیکیشن Photos، برایتان کاربردی خواهد بود؟ به نظر شما آیا در نسخه نهایی نیز شاهد این قابلیت هستیم یا اپل آن را در نسخه‌های آزمایشی بعدی حذف خواهد کرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)