خانهاخبار
بی ام و فیس لیفت X3 M و X4 M را معرفی کرد

بی ام و فیس لیفت X3 M و X4 M را معرفی کرد

در فیس لیفتی که بی ام و برای این دو SUV در نظر گرفته، علاوه بر اضافه شدن جذابیت‌های ظاهری، گشتاور موتور‌هایشان نیز افزایش داده شده است!
۱۴۰۰/۳/۲۱

image

 

ب ام و برای دو SUV محبوبش، یعنی X4 و X3 نسخه M Power را سال ۲۰۱۹ تولید کرد. با تولید نسخه M به هردو سری از خودروها، محبوبیت این دو خودرو افزایش پیدا کرد. حالا اینبار ب ام و برای این دو خودرو فیس لیفت جدیدی را تدارک دیده است. در این روزها که مرسدس بنز در حال خارج کردن موتور ۸ سیلندر از  GLC است و قرار است یک موتور ۴ سیلندر را جایگزین کند، قرار است که ب ام و همچنان به تولید این دو SUV با موتور ۶ سیلندر ادامه دهد؛ این موضوع به خودی خود یک برد برای ب ام و محسوب می‌شود.

ب ام و X4 M و X3 M هر دو از یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی تویین توربو بهره می‌برند. این موتور همان موتور معروف S85 است که در ب ام و M4 و M3 بکار رفته است. اما حالا در این SUV ها، این موتور با کرنکشفت‌ فورج و سیلندر‌های تقویت شده که به وسیله پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند تولید می‌شود.

مدل های معمولی این موتور ۴۷۳ اسب بخار قدرت و حدود ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کنند، اما در این نسخه یعنی نسخه (Competition) قدرت این موتور تا ۵۰۳ اسب بخار و گشتاورش تا ۶۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. گشتاور اضافی به معنای پاسخگویی بهتر است و این خودروساز ادعا می‌کند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن‌ها، در مدل های معمولی از ۴.۱ به ۳.۹ ثانیه و در مدل های (Competition) از ۴.۰ ثانیه به ۳.۷ ثانیه کاهش یافته است! حداکثر سرعت این خودروها هم تا ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است. سیستم چهار چرخ متحرک با تمرکز بر روی چرخ‌های عقب(بیشتر قدرت و گشتاور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود) و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF 8HP به انتقال نیرو به چرخ‌ها کمک می‌کند. مانند گذشته، سیستم تعلیق در مقایسه با مدل های معمولی X3 و X4 ارتقا یافته و نسبت به مدل‌های معمولی، سفت‌تر و اسپرت تر شده‌اند.

در مدل‌های معمولی این خودروها از چرخ‌های ۱۹ اینچی و در مدل‌های M از چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی استفاده شده است و چرخ‌های عقب نسبت به مدل های معمولی پهن‌تر است. با انعکاس تغییرات تکنولوژیکی، طراحی داخل و خارج تهاجمی تر از قبل شده است. . چراغ های جلوی LED به صورت زاویه دار شده‌اند و این زاویه باعث ایجاد چهره‌ای خشن‌تر شده است. در چراغ‌‌های جلوی X4 M، از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که ب ام و آن را  Shadow Technology نامیده که شیشه‌ی بیرونی تینت مشکی شده دارد و داخل چراغ هم، کاملا مشکی است. در خودروی ب ام وX4 M نیز جلوی آن کاملا تغییر کرده است. برای مثال سپر جلو تغییراتی اساسی را داشته است مثل هواکش‌های دو طرف که اصطلاحا به آن‌ها کلیه گفته می‌شود و هواکش اصلی زیر سپر هم طراحی متفاوتی دارد.

در X3 M هم چراغ‌های عقب به طور کامل تغییر کرده‌اند و به شدت عقب این خودرو جذاب‌تر شده است. با این تغییرات در چراغ‌های این خودرو، عقب این خودرو عصبانی‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

این خودروها در داخل هم تغییرات کمی را تجربه کرده‌‌اند. سیستم ناوبری Cloud Based بهبود یافته است، علاوه بر آن «دستیار شخصی» یا همان Personal Assistant هم به‌روز شده و در مجموع سیستم پخش این خودرو یک به‌روز رسانی اساسی را داشته است. علاوه بر این‌ها، مدل های M دکمه های اضافه‌تر و دکمه قرمز Start / Stop را نیز دارند. در داخل این خودروها کمی از تریم کربن فیبر هم استفاده شده است که خیلی حس اسپرت تری را به راننده و سرنشینان این خودرو می‌دهند.

با همه‌ مواردی که گفتیم، قیمت مدل های ۲۰۲۲ بدون تغییر باقی مانده: ۷۰ هزار و ۸۹۵ دلار برای X3 M و ۷۴ هزار و ۳۹۵ دلار برای X4 M در نظر گرفته شده است. قطعا این دو خودروهای ارزانی نیستند، اما برای آنچه که این خودروها برای شما به ارمغان می‌آورند کاملا اعدادی به صرفه است. این مدل‌ها احتمالا از ماه شهریور ماه به بازار روانه می‌شوند. شما درباره این خودروها چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)