خانهاخبار
سامسونگ از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل JN1 رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی ایزوسل JN1 رونمایی کرد

شرکت سامسونگ به تازگی از جدیدترین سنسور دوربین خود رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به مشخصات آن می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۳/۲۰

شرکت سامسونگ در امروز از جدیدترین سنسور دوربین مخصوص گوشی‌های هوشمند خود رونمایی کرد. این سنسور که ایزوسل JN1 نام دارد، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی داشته و سایز پیکسل‌های آن تنها ۰.۶۴ میکرومتر است؛ که کوچکترین پیکسل‌هایی هستند که این شرکت کره‌ای تا به حال موفق به تولید آنها شده است. اندازه این سنسور در محدوده ۱/۲.۷۶ اینچی است.

image

 

به گفته سامسونگ، این سنسور برای همه گوشی‌های هوشمند از جمله میان‌رده‌ها و پرچمداران تولید شده است. این سنسور از ISOCELL 2.0 جهت کاهش نویز و بهبود عملکرد تکی پیکسل‌ها استفاده کرده و در عمل احتمالا شاهد بهبود عملکرد در نور کم و بازسازی طبیعی‌تر رنگ‌ها در آن خواهیم بود.

سنسور ایزوسل JN1 با تکنولوژی تتراپیکسل عرضه می‌شود که در آن، چهار پیکسل با یکدیگر ادغام شده و تبدیل به یک پیکسل بزرگ ۱.۲۸ میکرومتری می‌شوند تا عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی با نویز بسیار کم را تولید کنند. این قابلیت امکان نمایش زنده HDR را نیز فراهم می‌کند زیرا سنسور در حال ضبط دو نوردهی متفاوت است.

فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز نیز بهبود یافته و حالا نام Double Super PD را به یدک می‌کشد. سامسونگ میکرولنزهای قرار گرفته بر روی پیکسل‌های ایزوسل JN1 را بازطراحی کرده و سرعت و دقت فوکوس خودکار پیشرفت چشمگیری یافته است.

image

 

این سنسور قابلیت ضبط ویدیو 4K با فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه و ویدیو 1080p با فریم ریت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را دارد، البته امکان استفاده از این قابلیت به پردازنده گوشی نیز بستگی دارد. تولید انبوه سنسور ایزوسل JN1 سامسونگ، مدتی است که آغاز شده و احتمالا به زودی شاهد عرضه اولین گوشی‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، خواهیم بود.

درباره سنسور ایزوسل JN1 سامسونگ چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)