خانهاخبار
گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ بیست درصد ارزان‌تر خواهند بود

گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ بیست درصد ارزان‌تر خواهند بود

به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های تاشو آینده سامسونگ ممکن است تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از سری موجود باشند
۱۴۰۰/۳/۱۷

برکسی پوشیده نیست که آینده صنعت گوشی‌های هوشمند متعلق به گوشی‌های تاشو است و در حال حاضر تعدادی از سازندگان به سراغ توسعه و فروش بیشتر این مدل‌ها رفته‌اند. سامسونگ سردمدار این حوزه به حساب می‌آید اما مشکلی که هنوز پرباجاست قیمت بالای این مدل‌ها است که با بیشتر شدن تولید قطعا قیمت آن‌ها هم مناسب‌تر خواهد شد.

قیمت Galaxy Z Fold2 در زمان عرضه دو هزار دلار بود که مدتی بعد به ۱۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و اکنون حتی کمتر هم شده است. البته هنوز هم یک دستگاه بسیار گران محسوب می‌شود و شاید در نسل بعدی کمی در این مورد تجدید نظر شود. طبق شایعاتی که منتشر شده نسل بعدی گوشی‌های تاشو سامسونگ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر خواهند بود و این اتفاق اولین قدم در فراگیری هرچه بیشتر گوشی‌های تاشو در میان کاربران است. با تولید انبوه بیشتر این نوع گوشی‌ها و کمتر شدن هزینه‌های ساخت و تحقیق و توسعه قطعا شاهد ارزان‌تر شدن بیشتر گوشی‌های تاشو خواهیم بود.

image

با این اتفاق احتمالا گوشی گلکسی زد فولد ۳ از ۱۶۰۰ دلار شروع می‌شود گرچه هنوز هم بسیار بالاست، اما نشان از شروع کاهش و رسیدن به یک سطح منطقی دارد. اینکار البته روی قیمت گلکسی زد فولد ۲ نیز تاثیر دارد. این گوشی هم اکنون در آلمان با قیمت ۱۵۳۵ یورو عرضه می‌شود که بسیار به قیمت مدل جدید نزدیک است. در آمریکا هم هزینه پایین است و حدودا ۱۲۰۰ دلار است. از ماه‌ها پیش شایعه شده بود که سامسونگ در گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ از تراشه میان رده بهره خواهد برد و در نسخه‌های 4G و 5G عرضه می‌شود و همین اتفاق باعث پایین آمدن قیمت خواهد شد. گلکسی زد فلیپ اصلی در نسخه 4G با قیمت ۱۳۸۰ دلار شروع می‌شد و مدل 5G نیز از ۱۴۵۰ دلار شروع می‌شد. با این حساب احتمالا گلکسی زد فلیپ ۳ در رنج قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

image

این اتفاقات در بهترین حالت ممکن خواهد بود و باید دید سامسونگ در گوشی تاشو جدید خود چه امکانات و قابلیت‌هایی قرار خواهد داد. پشتیبانی از قلم، گواهی IP و دیگر قابلیت‌ها که ممکن است غول کره‌ای در گوشی جدید خود به کار برد. انتظار می‌رود سامسونگ از گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در ماه جولای رونمایی کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)