خانهاخبار
جزئيات جانشین اسنپدراگون 888 مشخص شد

جزئيات جانشین اسنپدراگون 888 مشخص شد

جزئیات جدیدی از نسل جدید پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون منتشر شده که خبر از عرضه اسنپدراگون 888+ با لیتوگرافی ۴ نانومتری و مودم x65 می‌دهد.
۱۴۰۰/۳/۱۴

در هفته گذشته برای نخستین بار اطلاعاتی از پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام یا همان اسنپدراگون 888+ به لطف قرار گرفتن آن در بنچمارک Geekbench دریافت کردیم و حالا نیز Evan Blass که در زمینه افشای اینگونه مسائل بسیار شناخته شده است، مشخصات این پردازنده نسل جدید را در توییتر خود منتشر کرده است.

image

 

این پردازنده که مدل SM8540 را دارد و درون شرکت به نام Waipio شناخته می‌شود، با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده و از جدیدترین مودم 5G‌ کوالکام یعنی X65 استفاده می‌کند که سرعت دانلود آن از ۷.۵ گیگابایت بر ثانیه دیده شده در مودم X60 قرار گرفته در اسنپدراگون 888، به 10 گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

در این پردازنده شاهد اولین حضور معماری تازه ARMv9 نیز هستیم و هسته‌های آن نیز از نوع کرایو 780 هستند. پردازنده گرافیکی قرار گرفته شده در این چیپست از ادرنو 660 به ادرنو 730 که هنوز معرفی نشده است ارتقا یافته ولی جزئیات بیشتری درباره آن نمی‌دانیم. پردازش عکس‌ها نیز توسط پردازنده Spectra 680 انجام خواهد شد که اطلاعاتی از آن وجود ندارد.

image

 

چیپ FastConnect 6900 کوالکام وظیفه اتصال به وای فای و بلوتوث را بر عهده دارد و گزارشات خبر از قرار گرفتن پردازنده ویدیو ادرنو 665 و واحد پردازش مربوط به نمایشگر ادرنو 1195 نیز می‌دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)