خانهاخبار
اپل تامین کننده جدیدی برای نمایشگر‌های mini-LED مک‌بوک پیدا کرد

اپل تامین کننده جدیدی برای نمایشگر‌های mini-LED مک‌بوک پیدا کرد

شرکت اپل برای تولید مک‌بوک پروهای جدید با نمایشگر mini-LED به مشکل خورده است و مجبور شده تا تامین کننده جدیدی برای این نمایشگر‌ها پیدا کند.
۱۴۰۰/۳/۱۴

به گزارش دیجی‌تایمز، برنامه شرکت اپل برای عرضه مک‌بوک پرو‌های جدید با نمایشگرهای mini-LED به مشکل خورده بود و امکان تامین این قطعات به دلیل موجودی محدود آنها برای این شرکت وجود نداشت. در حال حاضر، اپل برای تولید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نیز که تنها محصول فعلی آنها با نمایشگرهای mini-LED است به مشکل خورده و کاربرانی که این آیپد‌ها را سفارش داده‌اند، تا اواسط یا اواخر ماه جولای آنها را دریافت خواهند کرد.

این خبرگزاری حالا خبر از بهبود اوضاع برای اپل می‌دهد و این شرکت موفق شده تا تامین کننده جدیدی را برای نمایشگر‌های mini-LED بیابد؛ این تامین کننده جدید، Ostram Opto Semiconductors نام دارد و به اپل برای عرضه مک‌بوک پرو‌های جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ کمک می‌کند.

image

 

این مک‌بوک‌ها قرار است در سایزهای ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه شوند. با استناد به شایعات، اپل قرار است تاچ بار را هم از نسل جدید مک بوک پرو حذف کرده و پشتیبانی از کانکتور مگ‌سیف را به آن اضافه کند. البته ممکن است این کانکتور نام دیگری داشته باشد زیرا مگ‌سیف حالا نام شارژرهای مگنتی گوشی‌های آیفون است.

گزارشی که در ماه گذشته توسط بلومبرگ منتشر شده بود، به استفاده مک‌بوک‌ پرو‌های جدید از ۸ هسته با قدرت بالا در پردازنده خود استفاده می‌کنند که به نسبت ۴ هسته اصلی اپل M1، بهبودی جدی محسوب می‌شود. تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی نیز بین ۱۶ تا ۳۲ هسته خواهد بود که نسبت به پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای مک‌بوک‌های قبلی عملکرد بسیار بهتری دارد.

چیپست استفاده شده در این مک‌بوک‌ها، احتمالا همان پردازنده اپل M2 یا M1X است که تولید انبوه آن از اواخر ماه آوریل آغاز شد. اپل بنا دارد تا پردازنده‌هایی نیز برای مک پرو دسکتاپ و مک‌بوک ایر طراحی کند.

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان یا همان WWDC از تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) آغاز می‌شود و ممکن است شاهد معرفی این مک‌بوک پرو‌های جدید در آن باشیم. اما احتمال حضور مک پرو و مک‌بوک ایر در این رویداد چندان بالا نیست.

اپل مدتی قبل درباره مزیت‌های تکنولوژی mini-LED توضیحاتی را منتشر کرده بود که بیشتر مربوط به روشنایی و کنتراست هستند. البته احتمالا نمایشگرهای mini-LED تبدیل به یک بخش جدا نشدنی از محصولات اپل نخواهند شد زیرا مدتی است شایعاتی درباره عرضه مک‌بوک پرو ۲۰۲۲ با نمایشگر اولد وجود دارد و همین شایعات را درباره آیپدها نیز می‌شنویم.

درباره تکنولوژی mini-LED‌ و استفاده اپل از آن در محصولات جدید خود چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)