خانهاخبار
نخستین نگاه رسمی به هواوی P50 پرو

نخستین نگاه رسمی به هواوی P50 پرو

شرکت هواوی به تازگی در رویداد خود تیزری از گوشی مورد انتظار P50 پرو منتشر کرده و در ادامه نگاهی به این تیزر و مشخصات احتمالی گوشی خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۳/۱۳

مدیر عامل هواوی یعنی رن ژنگ ‌فی در رویداد رسمی این شرکت به روی صحنه رفت و از محصولات جدید آنها مانند تبلت میت پد پرو جدید، هواوی واچ 3، فری بادز 4 و چند مانیتور هوشمند رونمایی کرد. سیستم عامل Harmony OS نیز در این مراسم به طور رسمی معرفی شد و با گوشی‌های تازه معرفی شده این شرکت و همچنین برخی گوشی‌های قدیمی آن مانند P40،P30،P20 و حتی P10 نیز عرضه خواهد شد. این سیستم عامل بر روی تعدادی از گوشی‌های سری میت نیز قابل اجرا است.

در کنار اینها، هواوی برگ برنده دیگری نیز در دست داشت و بالاخره تیزری از گوشی جدید و مورد انتظار خود یا همان P50 پرو به کاربران نمایش داد. این گوشی طراحی چشمگیری داشته و دارای دو حلقه مخصوص دوربین در پشت خود است که چهار دوربین در آنها قرار گرفته‌اند.

image

 

عکاسی همیشه تمرکز اصلی گوشی‌های سری P هواوی بوده و P50 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و قرار است با بزرگترین سنسور دوربین دیده شده در گوشی‌های هوشمند به بازار عرضه شود که در واقع مشابه چیزی است که در گوشی Sharp Aquos R6 قرار دارد. برند آلمانی لایکا نیز علی رغم شایعات پایان همکاریش با هواوی، به همکاری خود با این شرکت چینی ادامه داده است.

به گفته مدیر عامل هواوی، این گوشی قرار بوده در فصل بهار به بازار عرضه شود ولی مشکلاتی که در تولید با آن روبرو شده‌اند، شرکت را مجبور به تاخیر عرضه این گوشی کرده است. ژنگ فی تاریخ عرضه رسمی این گوشی را با کاربران در میان نگذاشت و احتمالا نمایش این تیزر، به دلیل پایان موج بی وقفه شایعات درباره این گوشی هوشمند بوده است.

سری P50 هواوی از سیستم عامل Harmony OS استفاده می‌کنند و در حال حاضر این تنها چیزی است که از آنها می‌دانیم! احتمالا شاهد استفاده از پردازنده‌های کوالکام در برخی مدل‌های این گوشی نیز خواهیم بود زیرا این پردازنده‌ها در تبلت‌های جدید هواوی به کار رفته‌اند.

مشکلات این شرکت در تولید سری گوشی‌های P50 احتمالا به دو علت بر می‌گردد که یکی از آنها کمبود جهانی چیپست‌ها و دیگری مشکلات برای خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی به دلیل تحریم‌های وضع شده بر علیه هواوی در زمان دولت دونالد ترامپ است. در این مرحله، احتمالا روابط آمریکا و چین بهبود چندانی را شاهد نخواهند بود و دلیل اصلی وجود Harmony OS نیز همین است.

به هر حال، با اینکه هنوز تاریخ عرضه این گوشی را نمی‌دانیم ولی حداقل متوجه شدیم که طراحی‌های لو رفته از این گوشی حقیقت داشته‌اند و بالاخره در آینده دور یا نزدیک شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. شما در مورد هواوی P50 چه فکر می‌کنید؟ آیا طراحی انتخاب شده برای این گوشی را می‌پسندید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)