خانهاخبار
هواوی واچ 3 با هارمونی او اس و عمر باتری سه روزه رونمایی شد

هواوی واچ 3 با هارمونی او اس و عمر باتری سه روزه رونمایی شد

هواوی در مراسم خود از ساعت هوشمند هواوی واچ 3 با رابط کاربری هارمونی اواس و عمر باتری 3 روزه رونمایی کرد
۱۴۰۰/۳/۱۲

مراسم هواوی مربوط به سیستم عامل هارمونی او اس در حال برگذاری است و خلال این مراسم، شرکت چینی از اولین ساعت هوشمند با رابط کاربری اختصاصی خود رونمایی کرد و در ادامه احتمالا شاهد رونمایی از دیگر محصولات هواوی نیز خواهیم بود.

از آخرین باری که هواوی ساعت هوشمند مناسبی را معرفی و روانه بازار کرد چهار سال می‌گذرد البته سری جی‌تی از نظر توانایی کمی محدودیت دارند. اما اکنون غول چینی تصمیم گرفته یکی از اولین دستگاه‌هایی که قرار است رابط کاربری هارمونی او اس را اجرا کند، معرفی کرده است. در واقع دو مدل از این ساعت هوشمند روانه بازار خواهد شد که یکی هواوی واچ 3 و دیگری هواوی واچ 3 پرو خواهد بود که مدل پرو از جنس بدنه بهتر و همچنین عمر باتری بهتری برخوردار است.

هواوی واچ 3

image

این نسل دارای یک تاج چرخشی سه‌بعدی (بخوانید دکمه موجود در اپل واچ)  است که جایگزین دکمه بالایی در سمت راست شده است. هواوی می‌گوید که این یک روش بصری برای پیمایش رابط کاربری است که در هوای بارانی و برفی نیز می‌توان با آن کار کرد در حالی که در چنین آب و هوایی با دست‌های خیس کار کردن با نمایشگر سخت است. این شرکت در ادامه بیان می‌کند یکی از چالش‌های موجود بر سر راه طراحی این ساعت کم کردن حاشیه‌های نمایشگر بود. پنل ۱.۴۳ اینچی هواوی واچ 3 بزرگتر از مدل‌های قبلی این شرکت است، اما فرم و شاسی آن با مدل‌های قبلی یکسان است. این نمایشگر از نوع AMOLED است و روشنایی و خوانایی بسیار عالی دارد و میزان روشنایی آن تا ۱۰۰۰ نیت هم می‌رسد. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش نیز ۳۲۶ پیکسل بر اینچ است.

image

 

صفحه نمایش توسط شیشه محافظ تقویت شده پشتیبانی می‌شود و فریم ساعت از استیل مقاوم و پشت آن هم از سرامیک ساخته شده است. هواوی چندین طرح مختلف برای ساعت ایجاد کرده که با نام‌های اکتیو با باند سیلیکونی، کلاسیک با بند چرمی، Elite با نوار فلزی و کلاسیک با بند میلانس فلزی شناخته می‌شود. مجموعه سنسورها در پشت شامل پایش ضربان قلب و اکسیژن خون است که در کنار آن‌ها یک سنسور دمای پوست نیز قرار دارد. این سنسورها به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و ساعت هوشمند می‌توان به طور ۲۴ ساعته استرس کاربر را پایش کند که همه این موارد می‌تواند به تشخیص مشکلات کاربر کمک کند.

image

 

هواوی واچ 3 به تنهایی و بدون گوشی هوشمند هم قابل استفاده خواهد بود. این ساعت از eSIM پشتیبانی می‌کند که می‌تواند با شبکه 4G کار کند، تماس‌ها را دریافت کند، قابلیت پخش موسیقی را دارد و به هدفون‌های بلوتوث نیز وصل می‌شود. جالب اینکه این ساعت هوشمند از تماس‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند که البته بدون وجود دوربینی روی ساعت می‌توان گفت تماس‌ها یک طرفه خواهد بود. هواوی افتخار می‌کند که توانسته اپ گالری را به ساعت هوشمند خود بیاورد. در واقع این بدان معناست که کاربر می‌تواند برنامه‌ها را مستقیما روی ساعت دانلود و نصب نماید. این شرکت همچنین اعلام کرده با تعدادی توسعه دهنده در خارج از چین همکاری کرده تا نرم‌افزارهای خود را به اپ گالری بیاورند و احتمالا به زودی شاهد بیشتر شدن نرم‌افزارهای این سیستم عامل خواهیم بود.

از آنجا که تعدا نرم‌افزارهای موجود در اپ گالری زیاد است و پیمایش میان آن‌ها کاری سخت و حوصله سر بر است، هواوی از قابلیت زوم در این بخش پشتیبانی کرده تا کاربران بتوانند با زوم کردن به راحتی اپلیکیشن مورد علاقه خود را پیدا کنند و احتیاجی به پیمایش در کل فهرست نیست. عمر باتری در حالت استاندارد ۳ روز است که با فعال بودن 4G برای یک ساعت هوشمند مناسب ارزیابی می‌شود. شما می‌توانید حالت Ultra-Long Lasting Mode را فعال کنید که می‌تواند عمر باتری را به ۱۴ روز برساند، در حالی که قابلیت‌های مهم همچون پایش اکسیژن خون، بلوتوث، تماس‌های صوتی و حتی واچ فیس‌های متحرک را از دست نخواهید داد.

هواوی واچ 3 از ۱۰۰ تمرین ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند که ۱۷ مورد حرکات ورزشی حرفه‌ای در بیرون و داخل خانه محسوب می‌شوند.  تشخیص سقوط در این ساعت هوشمند تعبیه شده است و حتی پس از آسیب دیدن می‌توان با استفاده از eSIM به خدمات اورژانس تماس بگیرد.

هواوی واچ پرو

هواوی واچ 3 پرو از ظاهر کلاسیک برخوردار است پس به تبع حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی بیشتر است. همانطور که اشاره کردیم جنس این ساعت و عمر باتری است که این دو مدل را از هم جدا می کند. البته قابل ذکر است که در مدل پرو چند ویژگی اضافه نیز تعبیه شده که می‌تواند دلیلی برای خرید واچ 3 پرو هم باشد.

بدنه هواوی واچ پرو از تیتانیوم و پشت آن از همان سرامیک ساخته شده و نمایشگر این نسخه توسط یاقوت کبود محافظت می‌شود. با فعال بودن فناوری 4G و در حالت Ultra-Long Lasting mode شاهد عمر باتری ۲۱ روزه خواهیم بود که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. در حالت عادی نیز این ساعت عمر ۵ روزه دارد که می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد که مدام ساعتشان روی شارژر است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۴۰۰/۳/۱۳
قیمت مشخص نشده ؟