خانهاخبار
چین با کنار زدن ویتنام، تبدیل به بزرگ ترین تأمین کننده اپل شد

چین با کنار زدن ویتنام، تبدیل به بزرگ ترین تأمین کننده اپل شد

رقابت میان کشورهای ویتنام و چین در حوزه تأمین قطعات محصولات اپل، این روزها جذاب به نظر می‌رسد.
۱۴۰۰/۳/۱۲

گزارش منتشر شده از سوی مسئولان اپل در حوزه تأمین قطعات مرتبط با محصولات حاکی از آن است که کشور چین با کنار زدن ویتنام، تبدیل به بزرگ ترین تأمین کننده کوپرتینویی‌ها نام خود را به ثبت رسانده است.

Nikkei Asia در این باره چنین گزارش داده است:

چین حالا بیش از هر کشور دیگری، در حوزه تأمین قطعات برای شرکت اپل فعالیت می‌کند و این موضوع نشان دهنده آن است که تلاش واشنگتن برای ایجاد نزاع بین ایالات متحده و چین، کوچک ترین تأثیری بر ارزشمند ترین شرکت فناوری جهانی نداشته است.

در لیست 200 تأمین کننده شرکت اپل در سال 2020، 51 عدد از آن‌ها در کشورهای چین و هنگ کنگ قرار گرفته‌اند. این اطلاعات از لیست تأمین کنندگان اپل که هفته گذشته منتشر شد، استخراج شده است. در سال 2018، این عدد به 42 رسیده بود و برای اولین بار، کشور تایوان در صدر آن ایستاده بود. متأسفانه کوپرتینویی‌ها در سال 2019، این لیست را منتشر نکردند.

تأمین کنندگان چینی همچنین به شرکت اپل کمک کرده‌اند تا خط تولیدهای جدیدی در سایر کشورهای آسیایی احداث نمایند.

همان طور که در این گزارش اشاره شده است، اطلاعات مربوط به شرکت اپل شامل ارزش خرید و پول هزینه شده برای هر شرکت در این لیست نیامده است. به این ترتیب این تحلیل به جای انعکاس ارزش اقتصادی هر یک از روابط، گسترش جغرافیایی تأمین کنندگان را نشان می‌دهد.

image

 

یکی از مدیران بخش تأمین قطعات شرکت اپل به تازگی اعلام کرده است که بسیاری از تأمین کنندگان چینی تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و به دلیل اعلام قیمت‌های پایین، هیچ یک از کشورها توانایی مقابله با آن‌ها را ندارند.

این گزارش همچنین خاطر نشان می‌کند که چین تولیدات خود را به کمک شرکت‌هایی مانند Luxshare Precision Industry و Goertek به خارج از سواحل خود هدایت می‌کند و آن‌ها را به کشور ویتنام ارسال می‌کند که تعداد آن‌ها از 14 شرکت در سال 2018 به 21 شرکت در جاری میلادی رسیده است.

سرمایه گذاری سنگین اپل در کشور چین با نگرانی‌هایی که در مورد گزارش کار اجباری در منطقه Xinjiang و همچنین رسیدگی به داده‌های مشتری در این کشور وجود دارد، همچنان مورد بررسی مفسران قرار گرفته است. اپل اظهار داشت که در سال 2020، دست کم 1121 پروژه ارزیابی در حوزه تأمین قطعات در 53 کشور مختلف را انجام داده است و هیچ مدرکی در مورد کار اجباری، غیر ارادی یا کودکان کار پیدا نکرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)