خانهاخبار
سامسونگ دیسپلی گلس محافظ خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

سامسونگ دیسپلی گلس محافظ خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

سامسونگ تصمیم دارد تا گلس خود موسوم به UTG را در اختیار سایر تولید کنندگان نیز قرار دهد.
۱۴۰۰/۳/۱۲

به گزارش ETNews، سامسونگ دیسپلی تصمیم گرفته است تا گلس فوق باریک خود یا (Ultra Thin Glass (UTG را به سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند بفروشد. تاکنون این شرکت UTG را در اختیار خود داشت و به سری گوشی‌های سامسونگ اختصاص داشت و برای گوشی تاشو این غول کره‌ای یک قابلیت ویژه در مقابل رقبا محسوب می‌شد، اما اکنون دیگر نمی‌خواهد منحصرا در اختیار خودش باشد.

با این حال سامسونگ تصمیم گرفته تا این فناوری را در اختیار سایر رقبا قرار دهد، اما از طرفی خیال خودش بابت کهکشانی‌های سامسونگ راحت است چرا که بازهم این گوشی‌های هوشمند دست بالاتر را نسبت به سایر رقبا خواهند داشت و هنوز هم در زمینه مقاومت گوشی بالاتر از دیگر رقبا قرار خواهند گرفت. با این تصمیم سامسونگ و شریک تجاری‌اش یعنی Dowoo Insys تجارت خود را گسترش می‌دهند. گفتنی است اکنون سامسونگ تنها تامین کننده UTG است.

image

گوگل هم در این گزارش جایی دارد و ظاهرا نام گوشی پیکسل تاشو در فهرست گوشی‌هایی که قرار است از فناوری محافظ سامسونگ استفاده کنند قرار دارد. باید خاطر نشان کرد که نمایشگر‌های پیکسل تاشو را نیز همگی سامسونگ تامین می‌کند که از نوع AMOLED هستند. یک شایعه‌ دیگر نیز چندی پیش منتشر شد که عنوان می‌کرد گوشی تاشو پیکسل از دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کند که دقیقا همان مورد فناوری به نمایش در آمده در گوشی گلکسی فولد 3 خواهد بود. سامسونگ تصمیم دارد تا این فناوری را از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در اختیار سایر تولید کنندگان قرار دهد و گفته شده گوگل ممکن است اولین شرکت استفاده کننده از این فناروی نباشد و شرکت‌های دیگری همچون هواوی و شیائومی نیز ابراز علاقه کرده‌اند و ممکن است این شرکت‌ها در گوشی‌های خود زودتر از این فناوری بهره ببرند. باید دید بعد از در دسترس قرار گرفتن این فناوری کدام شرکت آن را در گوشی‌های خود پیاده سازی می‌کند.

image

این همان مسیری است که سامسونگ دیسپلی در مورد پنل‌های Super AMOLED خود طی  کرد که در ابتدا در انحصار دستگاه‌های سامسونگ بود و مزیت رقابتی برای آنان ایجاد می‌کرد و بعد از گسترده شدن این نوع پنل‌ها اکنون شرکت‌های دیگر نیز به تولید این نمایشگرها مشغولند و از انحصار سامسونگ در آمده است. حال فناوری UTG نیز همین مسیر را طی می‌کند و از انحصار سامسونگ و دستگاه‌هایش خارج خواهد شد و گسترش روز افزون چنین فناوری‌هایی در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)