خانهاخبار
اجازه دانگرید به iOS 14.5.1 از سوی اپل لغو شد

اجازه دانگرید به iOS 14.5.1 از سوی اپل لغو شد

از شب گذشته اپل دیگر امکان دانگرید به آی او اس 14.5.1 را به کاربران آیفون نمی‌دهد.
۱۴۰۰/۳/۱۲

اگر پیگیر اخبار دنیای تکنولوژی باشید مطمئنا می‌دانید که اپل اخیرا نسخه عمومی iOS 14.6 را در اختیار عموم کاربران قرار داد که با رفع ایرادات سیستم عامل و برخی قابلیت‌های جدید همراه بود. به همین دلیل، از شب گذشته امکان دانگرید به iOS 14.5.1 از سوی اپل لغو شد و در صورت ری‌استور یا آپدیت آیفون خود، به صورت خودکار به iOS 14.6 هدایت خواهید شد.

این حرکت روی سیستم عامل iPadOS نیز اعمال شده است. به این ترتیب دارندگان آیپد نیز امکان دانگرید به iPadOS 14.5.1 را نداشته و در صورت آپدیت یا ری‌استور دستگاه خود، به صورت مستقیم به iPadOS 14.6 نقل مکان خواهند کرد.

البته بد نیست بدانید که این ممنوعیت زمانی که قصد استفاده از روش‌های سنتی را داشته باشید وجود خواهد داشت. اما اگر بلاب‌های shsh2 آیفون خود را ذخیره کرده باشید، از طریق روش future restore امکان بازگشت به نسخه‌های پیشین را خواهید داشت.

image

 

یکی از دلایل دانگرید کردن آیفون یا آیپد، استفاده از خدمات جیلبریک است. در حال حاضر که این مطلب در حال نگارش است، آخرین نسخه قابل جیلبریک از پلتفرم‌های iOS و iPadOS به صورت زیر اعلام شده است:

  • iOS 14.3
  • iPadOS 14.3

به این ترتیب این خبر روی جامعه جیلبریکرها تأثیری نخواهد داشت. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که نرم‌افزار Checkra1n قادر است تا تمام آیفون‌ها یا آیپدهایی که از پردازنده A7 تا A11 استفاده می‌کنند را روی هر ورژنی جیلبریک کند.

اما در کنار جیلبریک، یک دلیل دیگر برای دانگرید وجود دارد و آن هم وجود باگ‌های وحشتناک در نسخه‌های جدید است. به این ترتیب زمانی که کاربران در کارهای روزمره با مشکل بدی مواجه شوند، تمایل به تکرار این مشکل نخواهند داشت و به این ترتیب بعضی از آن‌ها تصمیم به دانگرید می‌گیرند. این موضوع هنگام عرضه iOS 13.2 و iPadOS 13.2 وجود داشت که فعالیت‌های اپلیکیشن‌ها در پس زمینه را با مشکل مواجه می‌کرد. همان زمان بود که تعداد زیادی از کاربران تصمیم به دانگرید گرفتند و تا زمان ارائه آپدیت جدید برای برطرف کردن مشکل، روی نسخه پایین‌تر باقی ماندند.

حالا با انتشار خبر لغو دانگرید به iOS 14.5.1، وب سایت IPSW.me نیز به این اتفاق واکنش نشان داده و فرمورهای مربوطه را از روی پلتفرم خود حذف کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)