خانهاخبار
ظرفیت باتری سری آیفون 13 تا حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است

ظرفیت باتری سری آیفون 13 تا حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است

به تازگی شایعه‌ای منتشر شده که خبر از افزایش ظرفیت باتری‌ گوشی‌های سری آیفون 13 می‌دهد.
۱۴۰۰/۳/۱۲

به نظر می‌رسد که سری آیفون 13 که قرار است در سال جاری عرضه شوند، باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل به همراه دارند. این تصمیم از سوی اپل با توجه به استفاده‌ از ویژگی‌های پر مصرفی چون تکنولوژی پرو موشن دیپسلی در این گوشی‌ها، عقلانی به نظر می‌آید.

image

 

به گفته L0vetodream که این شایعه را منتشر کرده، تغییراتی که در ظرفیت باتری آیفون‌های جدید صورت گرفته اینگونه است:

  • آیفون 12 مینی ظرفیت باتری ۲۲۲۷ میلی آمپری داشت که این عدد با افزایش ۸ درصدی در آیفون 13 مینی به ۲۴۰۶ میلی آمپری رسیده است.
  • آیفون 12 و 12 پرو ظرفیت باتری ۲۸۱۵ میلی آپری داشتند که در آیفون 13 و 13 پرو با افزایش ۹.۹ درصدی به ۳۰۹۵ میلی آمپر بر ساعت رسیده است.
  •  در نهایت باتری آیفون 12 پرو مکس نیز ظرفیت ۳۶۸۷ میلی آمپری داشت که حالا در آیفون 13 پرو مکس به ۴۳۵۲ میلی آمپر رسیده و افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

این نخستین باری نیست که خبر افزایش ظرفیت باتری سری آیفون 13 را می‌شنویم و پیش از این مینگ چو کو، آنالیگز شناخته شده در ماه مارس گفته بود که ظرفیت باتری سری آیفون 13 افزایش یافته و به همین دلیل این گوشی‌ها وزن بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارند. اپل در درون این گوشی‌ها نیز طراحی‌های جدیدی جهت اشغال کمتر فضا اعمال کرده و برای مثال اسلات سیم کارت را با برد اصلی ادغام کرده است.

البته باید چند گزینه دیگر را نیز در نظر بگیریم؛ در آیفون‌ها معمولا ظرفیت باتری مانند سایر گوشی‌ها اهمیت چندانی ندارد و معمولا بیانگر عمر باتری آنها نخواهد بود. برای مثال، سری آیفون 12 به دلیل پشتیبانی از 5G مصرف باتری بیشتری نسبت به نسل قبلی داشت و حالا نیز با توجه با شایعات استفاده سری آیفون 13 از تکنولوژی پرو موشن دیسپلی و همچنین Always-On Display که هر دو بسیار پر مصرف هستند، احتمالا شاهد مصرف انرژی بالاتر سری آیفون‌ 13 خواهیم بود.

نکته دیگر حائز اهمیت، استفاده اپل از تکنولوژی جدید LPTO برای نمایشگر این گوشی‌ها است که مصرف کمتری نسبت به تکنولوژی‌های قدیمی تر دارد و همین ممکن است به این سری از آیفون‌ها کمک کرده تا مصرف بالای انرژی ویژگی‌های تازه خود را جبران کنند.

درباره خبر افزایش احتمالی ظرفیت باتری سری آیفون 13 چه فکر می‌کنید؟ آیا این افزایش ظرفیت را کافی می‌دانید یا عقیده دارد اپل باید از باتری‌های بزرگتری در این گوشی‌ها استفاده کند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)