خانهاخبار
چهارمین نسل از جیلی امگرند با ظاهری جذاب معرفی شد

چهارمین نسل از جیلی امگرند با ظاهری جذاب معرفی شد

خودروی جیلی امگرند یکی از محصولات محبوب سال‌های گذشته در بازار ایران بود. شرکت جیلی، حالا نسل چهارم از همان خودرو را معرفی کرده که به کلی با نسل‌های قبلی متفاوت است.
۱۴۰۰/۳/۱۱

شرکت محبوب و بزرگ جیلی در چین، از نسل جدید یکی از محبوب‌ترین محصولاتش یعنی امگرند رونمایی کرد. این کمپانی امگرند را با مشخصاتی جذاب روانه بازار خواهد کرد. جیلی امگرند همان خودرویی است که سال‌ها در بازار ایران حضور داشت و از محبوبیت نسبتا خوبی هم برخوردار بود و به نوعی، یک محصول کم‌خرج و تسبتا با کیفیت به حساب می‌آمد.

شرکت جیلی در سال‌های اخیر توانسته است با سرمایه گذاری بر روی بخش‌های مختلف، به تکنولوژی‌ها خوبی در راستای تولید محصولات با کیفیت دست پیدا کند. جیلی امگرند یک سدان کامپکت است که به واسطه ویژگی اقتصادی بودنش، از محبوبیت خوبی در بازارهایی که عرضه شده برخوردار است. طراحی جدید این خودرو نیز مطمئنا می‌تواند به محبوبیت این محصول اضافه کند. در طراحی جدید، جلو پنجره از نمای جلو بسیار خشن و جذاب طراحی شده و ظاهر سپر و چراغ‌های جلو نیز به این خشن بودن افزده است. جدا از آن، خطوط روی کاپوت هم بسیار جذاب هستند و همان حس خشن بودن را تشدید می‌کنند.

به طور کل طراحی این خودرو خیلی شبیه به ظاهر خودروهای اروپایی شده است و به نظر می‌رسد که جیلی در دیزاین محصولاتش، محافظه کارانه‌تر و کمی پخته‌تر از قبل شده است. جیلی ادعا کرده است که این خودرو محصول آخرین سطح مهندسی این شرکت است و گفته که این خودرو ضریب درگ ۰.۲۷ را دارا است. این ضریب، عملکرد خوب آیرودینامیک امگرند جدید را نشان می‌دهد. 

image

 

در نمای کناری این خودرو، جذابیت سادگی را می‌توان دید. طراحی دو طرف این خودرو، جذابیت را در عین سادگی بیان کرده است و یک برجستگی پایین درب و یک خط کشیده شده از چراغ جلو تا چراغ عقب، خطوط برجسته نمای کناری این خودرو هستند که کنار این خودرو را جذاب کرده‌اند. متاسفانه در طراحی عقب این خودرو، طرحی نسبتا تکراری شاهدیم، طرحی که ما در ایران با آزرا و گرنجور بسیار آشناییت داریم. در عقب این خودرو یک چراغ سرتاسری و متصل را میبینیم که زیر آن نوشته GEELY را میبینیم. در قسمت پایین سپر، دیفیوزر مشکی و چراغ مه شکن را داریم که با برجسته شدن سپر عقب در امتداد‌‌های مختلف سعی کرده تا لایه بندی در طراحی را حفظ کند. البته که نمای جلوی این خودرو به مراتب از هر زاویه دیگری از این خودرو زیباتر و جذابتر است.

طراحی داخلی این نسل از امگرند شبیه به طرح‌های کانسپتی است که کمی پیش‌تر این شرکت منتشر کرده بود. جیلی در سال‌های اخیر، نشان داده است که متریال استفاده شده در خودروهایش، عمدتا متریالی با کیفیت بالا بوده‌‌اند و از هم رده ‌ها و هموطن‌های دیگرش، به مراتب کیفیت بالاتری داشته‌اند. این قضیه را در طراحی داخلی جیلی امگرند جدید هم می‌توان مشاهده کرد. پشت آمپر دیجیتال، سیستم پخش با یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد و فرمان D-cut، از المان‌های اسپرتی است که طراحی داخلی این خودرو را جذاب کرده است. البته طراحی داخلی این خودرو شبیه به کراس اوور‌های جدیدی جیلی هم هست که اخیرا معرفی شده‌اند.  

image

احتمالا امکانات این خودرو هم به نسبت رقبایش، راضی کننده باشد چرا که جیلی در خودروهای جدیدی که اخیرا از امکاناتی مثل سیستم ترمز پارک برقی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کیلس، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرمی، فرمان برقی و سنسور نور و باران و... استفاده کرده است که بعید است از جیلی که این سیستم ها و امکانات را در امگرند جدید حذف کند.

بر اساس اطلاعاتی که از این خودرو منتشر شده است، این خودرو در نسخه پایه، یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی را دارا است که حدود ۱۱۴ اسب بخار قدرت دارد. متاسفانه گیربکس این خودرو هم یک گیربکس CVT خواهد بود. البته که در آینده یک موتور قوی‌تر توربو و یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه نیز به این سری اضافه خواهد شد و جذابیت این خودرو را دوچندان می‌کند. نسل چهارم جیلی امگرند در بازار چین در رقابت با خودروهایی مثل ام‌جی ۵ و چانگان یی دانگ است و اگر قیمت گذاری این خودرو مانند نسل پیشین این خودرو، نسبت به رقبایش قیمت پایین تر و مناسب‌تری را داشته باشد، احتمالا رقبای بزرگش را کنار بزند.

به نظر شما جای این خودرو در بازار کشور ما حس میشود؟ در بازار که این روز‌ها خودروهای چینی فقط در حال وارد شدن و تولید شدن توسط خودروسازان داخلی هستند، چرا نباید خودروهای چینی با کیفیت‌تری مانند جیلی یا ام‌جی در ایران وارد یا تولید شوند؟

نظر شما در مورد این خودروی جذاب چیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)