خانهاخبار
تمام انتظاراتی که از رویداد هواوی داریم؛ از سیستم عامل هارمونی تا محصولات جدید

تمام انتظاراتی که از رویداد هواوی داریم؛ از سیستم عامل هارمونی تا محصولات جدید

هواوی روز چهارشنبه 12 خرداد ماه ساعت 16:30 به وقت ایران، رویداد بزرگی را بر پا خواهد کرد که می‌تواند جزء مهم‌ترین مراسم‌های تاریخ این شرکت باشد؛ رویدادی که با ترکیبی از محصولات جدید و معرفی سیستم‌عامل هارمونی همراه خواهد بود.
۱۴۰۰/۳/۱۱

هواوی روز چهارشنبه 12 خرداد ماه ساعت 16:30 به وقت ایران، رویداد بزرگی را بر پا خواهد کرد که می‌تواند جزء مهم‌ترین مراسم‌های تاریخ این شرکت باشد؛ رویدادی که با ترکیبی از محصولات جدید و معرفی سیستم‌عامل هارمونی همراه خواهد بود. امکان مشاهده این رویداد از طریق کانال آپارات «هواوی موبایل فارسی» به صورت زنده و با ترجمه همزمان فارسی نیز وجود دارد.

image

 

از ماه گذشته که هواوی نسخه بتای سیستم‌عامل هارمونی 2.0 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد، مشخص شد که با معرفی نسخه نهایی این سیستم‌عامل فاصله چندانی نداریم. 

محور اصلی مراسم هواوی در روز چهارشنبه 12 خرداد 1400، معرفی دستگاه‌هایی بر پایه سیستم‌عامل هارمونی 2.0 است. این سیستم‌عامل که حاصل پروژه‌ای بزرگ از سال 2016 در شرکت هواوی است حالا به سطح بلوغ مناسبی رسیده و به نظر می‌تواند طی شیبی ملایم به عنوان جایگزین اندروید در دستگاه‌های هواوی تبدیل شود.

البته همانطور که می‌دانید سیستم‌عامل هارمونی بخشی از اکوسیستم بزرگ و پروژه بنیادین هواوی موسوم به 1+8+N است که در آن امکان اتصال همه دستگاه‌های هوشمند در همه سطوح فراهم می‌شود.

در همین راستا و طی تیزرهای تبلیغاتی که تا به حال منتشر شده، می‌دانیم که این شرکت روز 2 ژوئن (12 خرداد ماه) ساعت 16:30 به وقت ایران، قصد برپایی مراسمی برای معرفی دو دسته از سرویس‌ها و محصولات جدید خود را دارد.

دسته اول مربوط به بیان مشخصات و قابلیت‌های سیستم‌عامل هارمونی 2.0 بوده و در دسته دوم باید منتظر معرفی طیف جدیدی از ابزارهای شرکت با همین سیستم‌عامل باشیم.

اما انتظارات دیگر ما در این مراسم چیست؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

image

معرفی تبلت‌های میت پد 2 و میت پد پرو 2

از ماه گذشته اولین اطلاعات در مورد میت پد 2 و نسخه پرو آن با قلم جدید M Pencil به بیرون درز کرد و حالا می‌دانیم که هواوی قصد معرفی دو تبلت جدید با سیستم‌عامل اختصاصی خود را دارد. این اولین بار خواهد بود که هواوی از سیستم‌عامل هارمونی به عنوان بستر اصلی نرم‌افزاری یک دستگاه در پلتفرم خود استفاده خواهد کرد.

اما در خصوص مشخصات و ویژگی‌های این دو تبلت نیز به احتمال فراوان شاهد عرضه یک نسخه با تراشه اسنپدراگون 870 و نمایشگر 10.3 اینچی و یک نسخه بزرگتر با نمایشگر 12.2 اینچی با پردازنده Kirin 9000 خواهیم بود که می‌تواند در دو نسخه 5G و Wi-Fi راهی بازار شود. همچنین ظاهراً قرار است هواوی در نسخه بزرگتر از نمایشگر AMOLED استفاده کند که مسلماً ترکیبی ایده‌آل و بسیار جذاب برای یک تبلت پرچمدار را رقم خواهد زد.

از جمله دیگر اطلاعاتی که در خصوص این تبلت‌ها منتشر شده قابلیت سازگاری آنها با صفحه کلید هوشمند هواوی و استفاده از سیستم شارژ سریع 40 وات سیمی و 27 وات بی‌سیم است.

سیستم عامل مخصوص تبلت PadOS

برخی از خبرهای منتشر شده در مورد تبلت‌های هواوی حکایت از یک اتفاق بسیار مهم دارند و آن معرفی نسخه ویژه سیستم‌عمل هارمونی موسوم به PadOS برای تبلت‌های شرکت است.

image

این سیستم‌عامل می‌تواند افقی جدید در تبلت‌های شرکت ایجاد کرده و یک بستر نرم‌افزاری کاملاً اختصاصی و با نهایت سازگاری و کارایی بیشتر را ایجاد کند.

Huawei Watch 3

خبر جالب توجه بعدی که باید عصر روز چهارشنبه منتظر آن باشیم، معرفی سری ساعت‌های‌ جدید هواوی موسوم به Watch 3 است. این ساعت‌ها نیز طبق رویه این مراسم با سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی عرضه خواهند شد. بر خلاف ساعت‌های سری GT هواوی، انتظار داریم در ساعت‌های جدید، سیستم‌عامل پیشین LiteOS با نسخه جدید هارمونی جایگزین شود.

image

این جایگزینی مزیت‌های فراوانی دارد که بزرگترین آنها پشتیبانی از نرم‌افزارهای جانبی و سازگاری با دیگر دستگاه‌ها در پلتفرم یکپارچه هواوی خواهد بود. در واقع توسعه‌دهندگان با توجه به هماهنگی سیستم‌عامل هارمونی، می‌توانند نرم‌افزارها را با سرعت بسیار بیشتری برای ساعت‌های هواوی توسعه دهند که این اتفاق می‌تواند بر جذابیت‌های این ساعت به صورت چشمگیری بیفزاید.

فارغ از مشخصات نرم‌افزاری، این ساعت می‌تواند از سیم‌کارت‌های eSIM نیز پشتیبانی کرده و به صورت مستقل به اینترنت متصل شود. اندازه‌گیری پارامترهای سلامتی جدید مانند فشار خون نیز از دیگر انتظارات از این ساعت هستند که می‌توانند آن را به یک محصول جذاب و مفید تبدیل کنند.

و شاید گوشی‌های سری Huawei P50

اگرچه تا به امروز اطلاعات کمی در مورد گوشی‌های سری هواوی پی 50 شامل P50 و P50 Pro منتشر شده ولی می‌توان شانس هر چند اندکی برای معرفی آن در مراسم روز چهارشنبه برای آن قائل شد. 

طراحی متفاوت ماژول دوربین پشت این گوشی شاید بارزترین وجه تمایز آن در بخش طراحی با دیگر محصولات قبلی شرکت باشد ولی در داخل دستگاه نیز اتفاقات جذابی را انتظار داریم.

استفاده از سیستم‌عامل هارمونی به عنوان اولین گوشی هوشمند پرچمدار جدید شرکت با این سیستم‌عامل، پنل نمایشگر AMOLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، تجهیز به تراشه Kirin 1020 و بسیاری احتمالات دیگر را نیز می‌توان در مورد این گوشی مطرح کرد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید هواوی برای این مراسم بزرگ چه شگفتانه‌هایی را در نظر دارد. شما می‌توانید این مراسم را در روز چهارشنبه 12 خرداد ساعت 16:30 از طریق کانال آپارات «هواوی موبایل فارسی» به صورت زنده و با ترجمه همزمان فارسی مشاهده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)