خانهاخبار
شایعه: جانی آیو در طراحی آیمک 24 اینچی نقش داشته است

شایعه: جانی آیو در طراحی آیمک 24 اینچی نقش داشته است

اخبار جدید حاکی از آن است که مدیر ارشد سابق بخش طراحی شرکت اپل، در طراحی آیمک 24 اینچی نقش داشته است.
۱۴۰۰/۳/۹

آیمک بازطراحی شده اپل که به تازگی شاهد رونمایی از آن بودیم، طبق برخی شایعات توسط جانی آیو، طراح ارشد سابق این شرکت آمریکایی طراحی شده است. وب سایت Wired گزارش داده است که جانی آیو با وجود جدا شدن از شرکت اپل در سال 2019، باز هم در طراحی اولین آیمک بازطراحی شده نقش داشته است.

متأسفانه اطلاعات در این زمینه کاملا ناقص و گیج کننده به نظر می‌رسد. به گزارش برخی مسئولان اپل، وی مشغول به کار روی این پروژه بوده ولی اطلاعاتی در مورد نقش داشتن وی روی طرح نهایی منتشر نشده است. این موضوع اولین بار توسط وب سایت Mac Rumors مطرح شد.

متن کامل خبرگزاری Wired در این زمینه به شرح زیر است:

جانی آیو با وجود ترک کردن شرکت اپل در سال 2019، باز هم روی طراحی آيمک 24 اینچی نقش داشته است. بخش طراحی یک محصول پروسه‌ای طولانی مدت است و اثر انگشتان جانی آیو روی این محصول کاملا حس می‌شود. اما متأسفانه مسئولان اپل این موضوع را نه تکذیب کرده‌اند و نه تأیید، اما اظهار داشته‌اند که او پس از ترک این شرکت، مشغول کار روی این پروژه بوده است.

image

 

به طور کل، طراحی یک محصول معمولا زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و زمانی که صحبت از شرکت اپل به میان می‌آید، این موضوع ممکن است طولانی‌تر از حد معمول باشد. لذا به نظر می‌رسد که خبر نقش داشتن جانی آیو در طراحی آیمک 24 اینچی صحت دارد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که جانی آیو تا آخرین لحظه روی این پروژه مشغول به کار بوده است، یا فقط اوایل جدایی از شرکت اپل چنین کاری را انجام داده است. او در سال 2019، شرکت اپل را برای تأسیس کمپانی اختصاصی خود در حوزه طراحی با نام LoveFrom ترک کرد و گفته می‌شود که شرکت اپل هنوز به عنوان مشتری دسته اول وی باقی مانده است.

همان طور که اشاره شد، جزئیات این همکاری هنوز مشخص نیست و به این ترتیب نمی‌توان گفت کدام یک از قسمت‌های طراحی این دستگاه نظر جانی آیو بوده است. اما هسته اصلی بخش طراحی این دستگاه، به زبان طراحی محصولات جدید اپل برمی‌گردد که توسط Evans Hankey و Alan Dye طراحی شده است.

نظر شما در مورد طراحی جدید آيمک 24 اینچی چیست؟ آیا حاشیه روشن اطراف نمایشگر یا زبان طراحی جدید آن شما را شگفت زده کرده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)