خانهاخبار
خط تولید نمایشگر آيفون 13 توسط سامسونگ و ال جی استارت خورد

خط تولید نمایشگر آيفون 13 توسط سامسونگ و ال جی استارت خورد

دو شرکت کره‌ای، تولید نمایشگر آیفون 13 را آغاز کرده‌اند.
۱۴۰۰/۳/۹

خبرگزاری کره‌ای The Elec در آخرین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که شرکت‌های سامسونگ و ال جی، خط تولید نمایشگر سری آیفون 13 اپل را استارت زده‌اند. مانند سال گذشته، این خط تولید شامل سه گزینه زیر می‌شود:

  • نمایشگر 5.4 اینچی برای آيفون 13 مینی
  • نمایشگر 6.1 اینچی برای آیفون 13 و آیفون 13 پرو
  • نمایشگر 6.7 اینچی برای آيفون 13 پرو مکس

به نظر می‌رسد که سامسونگ از تکنولوژی LTPO برای نمایشگر 120 هرتزی آیفون 13 پرو و آيفون 13 پرو مکس استفاده خواهد کرد.

سال گذشته، اپل در نظر داشت تا نرخ رفرش 120 هرتزی را به سری آیفون 12 اضافه کند. اما در نهایت از تصمیم خود عقب نشینی کرد. چرا که آن‌ها تصور می‌کردند ترکیب نمایشگر 120 هرتزی و نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) باعث می‌شود تا شارژ باتری این محصولات در چشم به هم زدنی خالی شود. اما استفاده از پنل‌های LTPO، جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه ایجاد نخواهد کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ از زمان معرفی و تولید گلکسی نوت 20 الترا، پنل‌های LTPO را به محصولات خود اضافه کرده بود. سری گلکسی اس 21 نیز به نسخه جدیدتری از این فناوری با مصرف شارژ‌ پایین‌تر مجهز بود. پنل LTPO به گوشی‌‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا بسته به محتوای قابل نمایش، نرخ نوسازی را کم یا زیاد کنند و به این ترتیب،‌ صرفه جویی محسوسی در حوزه مصرف باتری اعمال خواهد شد. به عنوان مثال هنگام نمایش یک تصویر ثابت، نرخ نوسازی تا 10 هرتز پایین آمده و موقع بازی کردن، نرخ رفرش به صورت خودکار به بالاتری حالت، یعنی 120 هرتز می‌رسد.

یکی از گزارشات حاکی از آن است که نمایشگر آیفون 13 پرو در مقایسه با مدل فعلی، یعنی آيفون 12 پرو از مصرف انرژی 20 درصد کمتر برخوردار خواهد بود.

پنل LTPO همچنین می‌تواند بالاخره نمایشگر همیشه روشن یا همان Always on Display را به آیفون‌ها بیاورد. به این ترتیب ساعت، تاریخ و درصد باتری همیشه روی صفحه گوشی هوشمند شما وجود داشته و از طرف دیگر، نوتیفیکیشن‌ها به محض دریافت روی صفحه با یک آیکون کوچک به نمایش گذاشته می‌شوند.  

از طرف دیگر، ال جی خط تولید پنل‌های LTPS برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی را استارت زده است. پیش بینی می‌شود که این دو نمایشگر از نرخ رفرش بالا برخوردار نبوده و به نرخ نوسازی 60 هرتزی محدود باشند.

image

 

در این گزارش آمده است که تولید نمایشگر سری آیفون 13 حدودا یک ماه قبل‌تر از مدل پیشین آغاز شده است. سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا، تولید و عرضه خانواده آيفون 12 با مشکلاتی روبرو شد و همین موضوع، تاریخ معرفی آن‌ها را حدودا یک ماه به تأخیر انداخت. اما امسال، قضیه متفاوت بوده و به نظر می‌رسد که سری آیفون 13 در همان ماه سپتامبر طبق سنت دیرینه اپل، معرفی خواهد شد.

در نهایت سامسونگ در نظر دارد تا 80 میلیون نمایشگر آیفون را در سال جاری تولید کرده و شرکت ال جی نیز تعهد تولید 30 میلیون نمایشگر برای دو مدل دیگر آیفون را داده است. گزارش‌های منتشر شده قبلی حاکی از آن بود که شرکت BOE نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان نمایشگر خانواده آیفون 13 مشارکت خواهد داشت، اما در خبر امروز هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

طبق اعلام آقای مینگ چی کو؛ تحلیل گر سرشناس محصولات اپل، هر چهار مدل سری آيفون 13 از باتری بزرگ‌تری نسبت به نسل پیشین برخوردار خواهند بود. همچنین برخی گزارش‌های جدید حاکی از آن است که خط تولید پردازنده A15 Bionic اپل چندی است که استارت خورده است. این چیپست نسبت به مدل سال گذشته به نظر می‌رسد که با مصرف انرژی کمتری همراه باشد.

محصولات جدید اپل همچنین پیش بینی می‌شود که از دوربین‌های بهتری برخوردار باشند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، گفته می‌شود که سنسورهای بزرگ‌تری به کار گرفته شده و تکنولوژی سنسور شیفت نیز نسبت به مدل گذشته بهبود پیدا خواهد کرد.

در نهایت باید بگوییم که آیفون‌های جدید با تغییراتی در حوزه طراحی روبرو بوده و از ناچ کوچک‌تر برخوردار بوده و از تکنولوژی اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر نیز بهره می‌برند. فناوری فیس آیدی نیز حذف نشده، اما به نظر می‌رسد که اپل از چیپ VCSEL جدید با سایز کوچک‌تری استفاده خواهد کرد. همچنین شایعاتی در مورد اضافه شدن یک رنگ جدید و حافظه داخلی یک ترابایتی نیز به گوش می‌رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از این اتفاقات، در نهایت روی آیفون‌های جدید اپل اعمال خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)