خانهاخبار
اسنپدراگون 888 پلاس با هسته کورتکس X1 سه گیگاهرتزی مشاهده شد

اسنپدراگون 888 پلاس با هسته کورتکس X1 سه گیگاهرتزی مشاهده شد

به تازگی عملکرد تراشه اسنپدراگون 888 پلاس در گیک‌بنچ با فرکانس ۳ گیگاهرتز برای هسته‌کورتکس ایکس ۱ مشاهده شد
۱۴۰۰/۳/۸

معمولا کوالکام تراشه‌های پرچمدار خود را با کمی بهبود نسبت به نسل قبلی و پسوند پلاس راهی بازار می‌کند تا شرکت‌های سازنده گوشی و تبلت از آن بهره ببرند. چندی پیش بود که کوالکام اسنپدراگون 888 پلاس را معرفی کرد و اکنون نتایج گیک‌بنچ آن به بیرون درز کرده است. در نتایج گیک‌بنچ آمده که فرکانس هسته ایکس وان روی ۳ گیگاهرتز تنظیم شده است.

image

تغییر بزرگ در مقایسه با اسنپدراگون 888 معمولی به عملکرد هسته کوتکس ایکس وان برمی‌گردد که ظاهرا کوالکام با اورکلاک این هسته توانسته فرکانس کاری آن را از ۲.۸۴ گیگاهرتز در مدل معمولی به ۳ گیگاهرتز در نسخه پلاس برساند. این آزمایش نشان می‌دهد که چهار هسته کم مصرف کورتکس A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز در کنار سه هسته Cortex-A78 با عملکرد بالا و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز قرار دارد. تراشه اسنپدراگون 888 پلاس در آزمایش تک هسته‌ای توانسته امتیاز ۱۱۷۱ را بدست بیاورد و در چند هسته‌ای نیز موفق شده ۳۷۰۴ را کسب کند. این امتیازات مطابق تنایج دیده شده از دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 888 است.

image

سال گذشته نیز بعد از معرفی اسنپدارگون ۸۶۵ پلاس که نمونه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۶۵ بود تنایج منتشر شده عملکرد یکسانی را نشان می‌داد و تفاتی در دو تراشه دیده نمی‌شد. تغییر دیگری وجود ندارد و همانند نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس که تنها شاهد افزایش فرکانس پردازنده گرافیکی و بهبود تراشه FastConnect 6900 بودیم، امسال هم تغییر خاصی دیده نمی‌شود و کوالکام به ترکیب تیم برنده دست نزده است. به هرحال اطلاعات بیشتری در هفته‌های آتی از این پردازنده منتشر می‌شود و باید منتظر ماند چیز جدید در آستین کوالکام وجود دارد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)