خانهاخبار
سامسونگ تبلت‌های گلکسی تب A7 لایت و گلکسی تب S7 FE را معرفی کرد

سامسونگ تبلت‌های گلکسی تب A7 لایت و گلکسی تب S7 FE را معرفی کرد

پس از موج بی وقفه شایعات درباره این تبلت‌ها، شرکت سامسونگ بالاخره از تبلت‌های جدید خود با نام‌های گلکسی تب A7 لایت و گلکسی تب S7 FE رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۳/۷

سامسونگ بالاخره دو تبلت جدید خود را که گلکسی تب S7 FE و گلکسی تب A7 لایت نام دارند معرفی کرد. این شرکت هنوز به قیمت تبلت گلکسی تب S7 FE در کشور آمریکا اشاره‌ای نکرده است اما این تبلت در انگلستان با قیمت ۵۸۹ پوند برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۶۲۹ دلار برای ۱۲۸ گیگابایتی به فروش خواهد رسید و عرضه آن نیز از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) آغاز می‌شود.

در سوی دیگر، تبلت گلکسی تب A7 لایت مدلی کوچک‌تر و مقرون به صرفه تر است و فروش آن از تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) در کشور آمریکا با قیمت ۱۵۹ دلار آغاز خواهد شد. قیمت این تبلت در انگلستان نیز ۱۴۹ پوند بوده و در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در کنار گلکسی تب S7 FE عرضه می‌شود.

با توجه به شایعات فراوان پیرامون این تبلت‌ها، چیز زیادی نیست که از سخت افزار آنها ندانیم. گلکسی تب S7 FE که در هفته گذشته کل مشخصاتش به لطف بخش آلمان این شرکت لو رفته بود، دارای نمایشگر بزرگ ۱۲.۴ اینچی LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ است. دوربین اصلی آن ۸ مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی نیز ۵ مگاپیکسلی است. یکی از جنبه‌های خوب این تبلت، عرضه آن به همراه قلم هوشمند اس پن است که درون جعبه آن قرار دارد.

image

 

سامسونگ در گزارش معرفی این محصول به مدل پردازنده استفاده شده در آن اشاره‌ای نکرده و تنها به گفتن اینکه این پردازنده یک مدل هشت هسته‌ای است بسنده کرد؛ اما بنا به گفته شایعات، پردازنده این محصول یک اسنپدراگون 750G است. باتری آن ظرفیت ۱۰٫۰۹۰ میلی آمپری دارد و از شارژ سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. گلکسی تب S7 FE در نسخه‌های با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه شده و حافظه داخلی نیز ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی دارد؛ این محصول از کارت‌های حافظه microSD نیز پشتیبانی کرده و حافظه آن تا ۱ ترابایت قابل افزایش است.

گلکسی تب S7 FE در مدل‌های وای فای، LTE و 5G عرضه شده و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی به بازار می‌آید.

در تبلت ارزان‌تر گلکسی تب A7 لایت، شاهد استفاده از نمایشگر ۸.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰×۱۳۴۰ هستیم که با توجه به معیار‌های امروز، کیفیت مناسبی ندارد. دوربین اصلی این تبلت نیز ۸ مگاپیکسلی بوده ولی دوربین سلفی تنها رزولوشن ۲ مگاپیکسل را دارد. گزارشات پیشین به استفاده از پردازنده مدیاتک MT8768 در این محصول اشاره می‌کنند. باتری این تبلت ظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و در نسخه‌های با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. این تبلت تنها در مدل‌های وای فای و LTE عرضه شده و رنگ‌های آن نیز شامل خاکستری و نقره‌ای هستند.

image

 

این تبلت‌ها با سیستم عامل اندروید 11 عرضه شده و قرار است جایگزین مدل‌های سال گذشته که همان گلکسی تب S7 و گلکسی تب A7 هستند باشند، بنابراین سخت افزار نه چندان قدرتمند آنها چندان قابل توجه نیست. اگر عملکرد این دستگاه‌ها مشابه تبلت‌های سال پیشین این شرکت باشند، آنها تبلت‌های مناسبی برای مشاهده محتوا و وبگردی هستند ولی در عمل در برابر رقبایی مانند آیپد پرو، هیچگونه حرفی برای گفتن ندارند.

درباره تبلت‌های جدید سامسونگ چه می‌اندیشید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)