خانهاخبار
گوگل پیکسل 6 احتمالا از پردازنده گرافیکی گلکسی اس 21 استفاده می‌کند!

گوگل پیکسل 6 احتمالا از پردازنده گرافیکی گلکسی اس 21 استفاده می‌کند!

یکی از کارمندان گوگل به تازگی سیستم لاگی را از خود به جا گذاشته است که نشانگر استفاده گوشی گوگل پیکسل 6 از پردازنده گرافیکی مالی است که معمولا در مدل‌های جهانی گوشی‌های سامسونگ شاهد استفاده از آن هستیم.
۱۴۰۰/۳/۶

همانطور که می‌دانیم، گوگل پیکسل 6 احتمالا از یک پردازنده طراحی شده توسط این شرکت استفاده خواهد کرد؛ اما بسیاری می‌خواهند میزان قدرت واقعی این گوشی را بدانند و به نظر می‌رسد که بالاخره به پاسخ این سوال دست یافته‌ایم.

یکی از کاربران XDA به نام akes29 اشاره کرده که در سیستم لاگی که از یکی از کارمندان گوگل به جا مانده است، از دستگاهی به نام P21 استفاده شده که احتمالا همان پیکسل 6 است و پردازنده گرافیکی آن، مالی G78 بوده است. این پردازنده گرافیکی همان چیزی است که در نسخه‌های اگزینوس گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 21، هواوی میت X2 و سایر گوشی‌های رده پرچمدار از آن استفاده می‌شود.

image

 

با توجه به این سخت افزار، عملکرد پیکسل 6 نسبت به نسل قبلی یا همان پیکسل 5 که از پردازنده اسنپدراگون 765G و پردازنده گرافیکی میان رده ادرنو 620 استفاده می‌کرد، بسیار بهتر است. البته هنوز مشخص نیست که پردازنده گرافیکی استفاده شده در این گوشی چند هسته‌ای است زیرا سازنده‌های گوشی‌های هوشمند می‌توانند پردازنده‌های گرافیکی مالی را با توجه به بودجه و میزان نیاز خود سفارش دهند. به احتمال زیاد گوگل مانند سامسونگ از یک مدل ۱۴ هسته‌ای استفاده خواهد کرد و بعید است از مدل کامل که شامل ۲۴ هسته پردازشی است، استفاده کند.

در صورت حقیقت داشتن این شایعه، انتظارات از گوگل پیکسل 6 بسیار بالاتر می‌روند و پردازنده وایت چپل استفاده شده در آن به همراه مالی G76، می‌تواند آن را به رقیب مناسبی برای گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 21، آیفون‌های بعدی و سایر گوشی‌های پرچمدار تبدیل کند.

بر خلاف سایر پیکسل‌ها، این گوشی دیگر از یک پردازنده قدیمی استفاده نخواهد کرد و سرانجام عملکردی در خور یک گوشی پرچمدار خواهد داشت.

شما درباره پیکسل 6 و سخت افزار احتمالی آن چه فکر می‌کنید؟ آیا این گوشی توان رقابت با سایر گوشی‌های پرچمدار در بازه قیمتی خود را خواهد داشت؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)