خانهاخبار
آیمک با پردازنده M1 هم توسط iFixit کالبد شکافی شد!

آیمک با پردازنده M1 هم توسط iFixit کالبد شکافی شد!

آیمک‌های جدید به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و همین امر موجب این شده تا iFixit که در زمینه کالبد شکافی و بررسی سخت افزار محصولات و میزان تعمیرپذیری آنها فعالیت می‌کند، این دستگاه را نیز به زیر تیغ خود ببرد.
۱۴۰۰/۳/۴

شرکت اپل در جمعه گذشته، آیمک M1 را که به تازگی معرفی شده بود در اختیار کاربران قرار داد و فروش این محصول را به صورت رسمی آغاز کرد. iFixit که آن را با بررسی‌هایش از میزان تعمیرپذیری گجت‌ها و کالبدشکافی سخت افزاری آنها می‌شناسیم؛ به تازگی این محصول را نیز به زیر تیغ oود برده است.

آیمکی که iFixit آن را مورد بررسی قرار داده، یک آیمک بنفش مدل متوسط با پردازنده و کارت گرافیک ۸ هسته‌ای و همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم است. البته بهتر است بدانیم که مادربرد این محصول در مدل پایه که کارت گرافیک ۷ هسته‌ای و سیستم خنک کننده دیگری دارد، با چیزی که در زیر می‌بینیم کمی متفاوت است.

image

 

مدل پایه آیمک تنها یک فن داشته که یک هیت سینک نیز آن را همراهی می‌کند. اما مدل‌های رده بالاتر که با کارت گرافیک ۸ هسته‌ای عرضه خواهند شد، دارای دو فن و یک لوله حرارتی و همچنین هیت سینک است؛ به همین دلیل اگر مدل پایه را خریداری کنید، داخل محصول شما با آنچه iFixit مورد بررسی قرار داده تفاوت دارد.

این بررسی مانند همیشه با یک ایکس-ری با جزئيات فراوان آغاز شده که در نوع خود جذابیت بسیاری دارد؛ زیرا بدون باز کرده دستگاه می‌شود داخل آن را مشاهده کرد. دو ورقه فلزی در دو سمت لوگوی اپل قرار دارند و این لوگو همچنین نقش خروجی RF برای سیگنال‌ها را دارد.

چسب به کار رفته در این آیمک، به گفته iFixit همان چسب مخصوص آیمک بوده که سالها است توسط اپل استفاده می‌شود و مانند چسبی که در محصولاتی مانند آیپد به کار می‌رود، سفت و سخت نیست و کار را برای تعمیرکار‌ها چندان دشوار نمی‌سازد.

از آنجا که قسمت جلویی آیمک جدید تنها یک لایه شیشه است، دیگر مانند گذشته بخشی خاصی در جلو وجود ندارد تا دسترسی به قسمت پایینی نمایشگر را محدود کند. لاجیک برد این محصول در قسمت زیرین نمایشگر قرار داشته و دو فن نیز هوا را به درون دستگاه می‌کشند. یک لوله حرارتی مسی و دو گرماگیر کوچک نیز وظیفه گرفتن حرارت از پردازنده M1 را دارند.

image

 

iFixit به قطعات قرار گرفته روی لاجیک برد نیز اشاره کرده که شامل حافظه SK Hynix، حافظه فلش Kioxia NAND، پردازنده M1 طراحی شده توسط اپل، گیرنده بلوتوث و وای فای، آی سی مخصوص پاور و سایر قطعات هستند. iFixit با دکمه عجیبی نیز روبرو شده که سه چراغ LED در زیر آن قرار گرفته و هنوز کاربرد آن مشخص نیست!

image

بررسی iFixit از این محصول هنوز به اتمام نرسیده و تا فردا نهایی می‌شود؛ آنها می‌گویند که جزئیات سنسور تاچ آیدی به کار رفته در مجیک کیبورد، اطلاعات درباره اسپیکرها و همچنان امتیاز تعمیرپذیری این محصول را تا روز آینده منتشر می‌کنند.

درباره طراحی آیمک‌های جدید چه فکر می‌کنید؟ آیا طرفدار این طراحی رنگارنگ هستید یا مدل‌های سابق را از این لحاظ بیشتر می‌پسندید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)