خانهاخبار
نتفلیکس دنبال راهی برای رقابت با سرویس اپل آرکید است

نتفلیکس دنبال راهی برای رقابت با سرویس اپل آرکید است

نتفلیکس می‌خواهد با راه‌اندازی سرویس گیمینگ، به رقابت گوگل استادیا و اپل آرکید برود!
۱۴۰۰/۳/۴

گفته می‌شود نتفلیکس می‌خواهد با راه‌اندازی سرویس استریم گیمینگ خود به رقابت با بزرگانی چون گوگل و اپل برود. این شرکت که خود در زمینه استریم فیلم و سریال تبدیل به یکی از غول‌های این حوزه شده اکنون برای شرکت‌های فناوری خط و نشان می‌کشد. گزارش‌ها حکایت از آن دارند که برای شروع کار در این زمینه دست به استخدام یک مدیر ارشد در زمینه بازی زده است.

نتفلیکس چشم طمع به این بخش از بازار از سال ۲۰۱۷ داشته و در آن سال با تعدادی نمایش تعاملی قصد بررسی این حوزه را داشته و به نظر می‌رسد حالا و در سال ۲۰۲۱ قصد دارد به صورت جدی وارد این حوزه شود. نتفلیکس عنوان کرده که محتواوی ویدیویی و بازی‌ها را به چشم حوزه‌های رقابتی می‌بیند. به عبارت دیگر افراد زمان بیشتری را برای بازی‌های ویدیویی در مقایسه با تماشای فیلم و سریال می‌گذارند و همین موضوع باعث شده که این شرکت استریم محتوای ویدیویی به فکر عرصه بازی و گیمینگ بیفتد. سرویس استریم ویدیو در حال حاضر اقداماتی را در راستای محتوای تعاملی انجام داده است. برخی از این عناوین بدین صورت است که هنگام پخش گزینه‌هایی پیش روی کاربر قرار می‌گیرد و باید یکی از آن‌ها را انتخاب کند. از این عناوین می‌توان به Black Mirror و اثر شناخته شده Bandersnatch اشاره کرد. در سال ۲۰۱۷ نتفلیکس یک بازی در همکاری با نمایش Stranger Things برای آیفون و آیپد منتشر کرد.

برنامه‌های گزارش شده نتفلیکس برای رقابت با اپل آرکید

image

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که به فعالیت‌های نتفلیکس برای رقابت با اپل می‌پرداخت و امروز جزییات بیشتری از آن منتشر شده است. در ادامه به بیان این گزارش‌ها می‌پردازیم.

نتفلیکس به دنبال استخدام یک مدیر اجرایی برای نظارت بر گسترش بازی‌های ویدیویی است که خود نشانه‌ای برای تلاش این شرکت در زمینه بازی‌های ویدیویی است و از این تصمیم پرده برمی‌دارد که این شرکت قصد دارد از سرگرمی‌های سنتی، پا را فراتر گذارد. هچنین گزارش‌هایی منتشر شده که می‌گویند نتفلیکس با مدیران کهنه کار صنعت بازی تماس گرفته تا آن‌ها را به استخدام خود درآورد.

یکی از افراد نزدیک به شرکت گفته یکی از گزینه‌هایی که مورد بحث شرکت بوده ارائه بسته نرم‌افزاری مشابه اشتراک اپل آرکید است.

در این گزارش مشخص نیست که آیا نتفلیکس بازی‌های شخصی خود را توسعه می‌دهد یا برای بازی‌های موجود به دنبال مجوز است، اما Axios می‌گوید شاید ترکیبی از هردو مدنظر باشد. منبعی آشنا به برنامه‌های نتفلیکس به Axios گفته که در واقع به دنبال نسخه‌ای کوچکتر از اپل آرکید با پرداخت حق اشتراک است که بازی‌های با کیفیت بالا و بدون تبلیغات را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. به هرحال ظاهرا این شرکت استریم محتوای ویدیویی به دنبال گسترش کسب و کار خود است و باید دید سراغ چه گزینه‌هایی می‌رود. با این حال هردو گزارش می‌گویند که برنامه در حال بررسی هستند و بعید است تا سال آینده میلادی اتفاق خاصی در این زمینه بیفتد.

image

 

اپل آرکید در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و ماه گذشته با اضافه شدن بخشی با عنوان بازی‌های کلاسیک iOS، رونق بیشتری پیدا کرد. یک نظر سنجی از خوانندگان نشان داد که این حرکت محبوبی بود و باعث شد افراد بیشتری به فکر خرید اشتراک بیفتند و همین عامل باعث افزایش محبوبیت بیشتر آن شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)