خانهاخبار
یکی از مشکلات امنیتی مک او اس بیگ سر در آپدیت جدید رفع شد

یکی از مشکلات امنیتی مک او اس بیگ سر در آپدیت جدید رفع شد

کاربران مک‌ها هرچه سریع‌تر این آپدیت جدید را روی دستگاه خود نصب کنند.
۱۴۰۰/۳/۴

اپل شب گذشته، آپدیت جدید سیستم عامل مک با نام macOS Big Sur 11.4 را به همراه قابلیت‌های جدید ارائه کرد. در ادامه مطلب،‌ ویژگی‌های این نسخه را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در ابتدای امر، شاهد رفع ایرادات مرورگر سافاری هستیم و در کنار آن، پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال نیز گسترش پیدا کرده است. اگر از جمله استفاده کنندگان از سیستم عامل مک او اس بیگ سر باشید، مطمئنا می‌دانید که یک حفره امنیتی موجود در این پلتفرم باعث می‌شد تا با ورود یک بدافزار، بدون اطلاع کاربر از نمایشگر وی اسکرین شات گرفته شود.

به گزارش شرکت Kamf که فعالیت زیادی در حوزه مدیریت محصولات مختلف دارد، بدافزار XCSSET از اسکپلویتی استفاده می‌کرد که بدون اجازه کاربر، از سیستم فرد قربانی شده اسکرین شات می‌گرفت. این بدافزار توسعه دهندگان مک و پروژه‌های آسیب دیده XCode را هدف قرار داده بود که پس از گرفته شدن اسکرین شات، آن را در گیت هاب با دیگران به اشتراک می‌گذاشت.

البته در کنار گرفتن اسکرین شات، بدافزار XCSSET به شخص هکر اجازه می‌دهد تا از دسکتاپ سیستم فرد قربانی فیلم تهیه کرده و از این طریق، آسیب‌های جبران ناپذیری را به وی وارد نماید. نکته جذاب ماجرا اینجاست که این بدافزار توسط AppleScript نوشته شده و بدون شناسایی شدن، می‌تواند روی سیستم فرد قربانی اجرا شود.

image

 

اپل در مصاحبه با وب سایت Tech Crunch اعلام کرده است که اکسپلویت یاد شده در آخرین نسخه سیستم عامل مک او اس بیگ سر، رفع ایراد شده و کاربران باید هر چه سریع‌تر، دستگاه مبتنی بر سیستم عامل مک خود را به macOS Big Sur 11.4 آپگرید کنند. اگر تا این لحظه مک بوک، آیمک یا مک پرو خود را آپدیت نکرده‌اید، می‌‌توانید همین حالا وارد اپلیکیشن System Preferences شده و روی آیکون Software Update کلیک کنید.

به این ترتیب دستگاه شما برای آپدیت شدن با سرورهای اپل ارتباط برقرار کرده و پس از پیدا شدن آپدیت جدید، عملیات دانلود و نصب آن آغاز می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)