خانهاخبار
بازی Watch Dogs در ابتدا قرار بوده نسخه‌ای از سری Driver باشد!

بازی Watch Dogs در ابتدا قرار بوده نسخه‌ای از سری Driver باشد!

سری بازی‌های Watch Dogs که حالا یکی از سری‌های محبوب شرکت یوبیسافت به حساب می‌آید، در ابتدا قرار بوده تنها نسخه‌ای جدید از سری فراموش شده Driver باشد.
۱۴۰۰/۳/۳

به گفته گزارشی جدید که توسط VG247 منتشر شده، بازی Watch Dogs در ابتدا به صورت عنوانی مستقل طراحی نشده بود و قرار بوده تا این بازی، عنوانی در سری Driver باشد.

image

 

به گفته منبعی داخلی در یوبیسافت، بخش مونترئال این استودیو در حال طراحی بازی جدیدی در سری Driver بودند و قصد ایجاد یک فرنچایز تازه را نداشتند. مانند بازی یکی از بازی‌های قبلی این سری به نام Driver: Parallel Lines که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد، این بازی نیز بخش‌هایی خارج از ماشین و با محوریت تیراندازی داشت و بخش تازه‌ای نیز به گیمپلی آن که شباهت زیادی با سری بسیار محبوب Grand Theft Auto داشت، اضافه شده بود که همان هک‌های معروف سری Watch Dogs بود.

این منبع به VG247 چنین گفته است:

« بازی که به نام Watch Dogs عرضه شد عمر خود را به عنوان نسخه جدیدی در سری Driver آغاز کرد ولی هویت اصلی آن در طول پروسه تولید تغییر چندانی نکرد و گیمپلی در آخر همان چیزی بود که در نسخه نهایی دیدیم. این بازی در آن دوره نیز در زمانی مدرن جریان داشت و گیمپلی آن شامل مبارزه، پارکور، تیراندازی و رانندگی در شهری بزرگ بود. تمرکز اصلی این بازی نیز همواره روی تکنولوژی و هک کردن بود و پس از اینکه استودیو نتوانست توجیه مناسبی برای قرار دادن آن در سری Driver پیدا کند، فرنچایز کاملا جدیدی توسط این بازی آغاز شد. »

منبع دیگری که وی نیز کارمند سابق یوبیسافت است به VG247 گفته که این بازی پس از شکست عنوان Driver: San Francisco و عدم فروش چندان زیاد آن به یک عنوان جدید تبدیل شد. به گفته وی، آنها موفق شدند ایو ژیلمو، مدیر عامل یوبیسافت را قانع کنند که او می‌تواند به جای Driver کم طرفدار که سود چندانی نداشت، سری GTA خود را داشته باشد!

image

 

منبع نخست این روایت را رد می‌کند و می‌گوید که دلیل ایجاد یک فرنچایز جدید برای Watch Dogs، این بود که موفق نشدند بخش‌های هک این بازی را به سری Driver نسبت دهند. مشخصا یک بازی با محوریت روی هکر‌ها و تکنولوژی با شناختی که کاربران از سری Driver داشتند، اصلا جور در نمی‌آید.

در سال ۲۰۱۳، IGN مصاحبه‌ای با Laurent Detoc، مدیر بخش آمریکای شمالی یوبیسافت داشت که وی در آن به اینکه موتور Watch Dogs در ابتدا برای Driver ساخته شده بود اشاره کرد. به گفته Detoc، Driver تبدیل به Watch Dogs نشده بود ولی با توجه به این اطلاعات جدید، به نظر می‌رسد Detoc همه روایت را با IGN در میان نگذاشته است.

در زمان عرضه بازی Watch Dogs در سال ۲۰۱۴، بسیاری از منتقدین دنیای این بازی را تحسین کردند و امتیازهای خوبی به آن دادند، هر چند نسخه نهایی با دمویی که یوبیسافت در E3 نشان داد که نشانگر گرافیک فوق العاده بالای این عنوان بود تفاوت بسیاری داشت و همین موجب واکنش منفی کاربران به این عنوان شد.

آخرین نسخه از سری بازی‌های Driver نیز که Driver: San Francisco نام داشت امتیاز‌های نسبتا خوبی دریافت کرد اما کاربران از آن استقبال چندانی نکردند و حذف ویژگی‌هایی مانند بخش‌های اکشن و امکان خارج شدن از ماشین نیز به این عنوان ضربه بسیاری زد.

image

 

حالا با فراموش شدن سری Driver، به نظر می‌رسد که Watch Dogs فعلا ادامه دارد و جدیدترین نسخه از این سری که Watch Dogs: Legion نام دارد، مدتی پیش به بازار آمد و ویژگی‌های تازه‌ای را به این سری جهان باز با محوریت روی هک کردن اضافه کرد. البته به عقیده بسیاری بخش رانندگی در این بازی حتی ضعیف‌تر از دو عنوان قبلی است.

شما درباره این گزارش چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران قدیمی سری Driver هستید و از حذف آن و جایگزین کردن آن با Watch Dogs توسط این استودیو ناراحت هستید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)