خانهاخبار
با طرح مفهومی آیپاد مکس و ویژگی‌های آن آشنا شوید

با طرح مفهومی آیپاد مکس و ویژگی‌های آن آشنا شوید

یکی از طراحان خوش ذوق به تازگی، تصویر طرح مفهومی آیپاد مکس را منتشر کرده است.
۱۴۰۰/۳/۳

نسل اول آیپاد، امسال تولد 20 سالگی خود را جشن می‌گیرد. به همین مناسبت احتمالا اپل یک سورپرایز برای علاقمندان به این محصول به همراه داشته باشد. در حال حاضر، تنها آیپاد تاچ نسل هفتم توسط کوپرتینویی‌ها در دسترس خریداران قرار گرفته است. از آن جا که اپل به تازگی از قابلیت Lossless در اپل موزیک رونمایی کرده است، لذا معرفی آیپاد جدید مجهز به این ویژگی می‌تواند یک اتفاق هیجان انگیز به حساب آید.

البته بد نیست بدانید که هنوز شایعه موثقی در مورد عرضه آیپاد جدید در سال جاری میلادی مطرح نشده است. اما این طراح قصد داشته تا حس و حال نوستالژی آیپاد نسل اول را به این ترتیب مجددا زنده کند. نام این محصول به دلیل معرفی ایرپادز مکس، چنین انتخاب شده و تصاویری که مشاهده خواهید کرد، حاصل همکاری یکی از خبرنگاران وب سایت 9to5Mac با یک طراح است و برای تولد 20 سالگی آیپاد، آن‌ها دست به چنین ابتکاری زده‌اند.

زمانی که اپل از قابلیت Lossless رونمایی کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که ایرپادزهای اپل بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. چرا که آن‌ها به تکنولوژی بلوتوث مجهز بودند و به این ترتیب، در بهترین حالت امکان پخش موزیک‌های MP3 با کیفیت 320kbps فراهم بوده است.

اپل از کدک AAC با کیفیت 256kbps در محصولات خود استفاده می‌کند. از آن جا که این شرکت آمریکایی مانند سونی از کدک اختصاصی LDAC با کیفیت 990kbps رونمایی نکرد، لذا همه کاربران تصور کردند که هدفون ایرپادز مکس با قیمت 549 دلاری امکان پخش فایل‌های Lossless را خواهد داشت. اما متأسفانه مقامات اپل اعلام کردند که این هدفون نیز به دلیل برخورداری از درگاه لایتنینگ، چنین قابلیتی را با خود به همراه نخواهد داشت.

پس اپل چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

image

 

برای ایرپادز مکس 2، کافی است تا کوپرتینویی‌ها یک درگاه 3.5 میلیمتری هدفون را به آن اضافه کنند. به این ترتیب امکان پخش موزیک‌های 24 بیتی با کیفیت 48kHz فراهم خواهد شد.

آقای Parker Ortolani حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده است که اپل می‌تواند با ارائه نسخه جدید ایرپلی، می‌تواند مشکل را حل کرده و امکان پخش موزیک های Lossless از طریق بلوتوث را به این ترتیب فراهم کند. در این حالت فایل‌های صوتی به جای بلوتوث، از طریق امواج قدرتمند وای فای به هدفون منتقل خواهند شد.

image

 

آیپاد مکس، می‌تواند آن محصولی باشد که علاقمندان به موزیک شدیدا به دنبال آن می‌گردند. این محصول با ظاهری مانند آیپاد کلاسیک، امکان بهره گیری از نسخه ویرایش شده آی او اس را داشته و می‌تواند با اتصال به سرویس اپل موزیک، انواع آهنگ‌ها، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و اخبار اپل نیوز را در اختیار کاربران بگذارد. اپلیکیشن Files هم به عنوان مثال، می‌تواند جایگاهی برای ذخیره موزیک‌ها به حساب آید.

از جمله مشخصات سخت‌افزاری در نظر گرفته برای آیپاد مکس، می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

image

 

  • نمایشگر 3 اینچی رتینا: به لطف نمایشگر 1000 نیتی، کاربران هنگام قرارگیری در زیر نور آفتاب، مشکلی برای کار کردن با این محصول نخواهند داشت.
  • پردازنده دو هسته‌ای S6 با چیپ W3: به لطف تراشه قرار گرفته روی اپل واچ سری 6، آیپاد مکس می‌تواند کلیه ویژگی‌های بلوتوث را با خود به همراه داشته و قابلیت‌های Lossless را از این طریق در اختیار کاربر قرار دهد.
  • پشتیبانی از ایرپلی 3 از طریق بلوتوث: آیپاد مکس از آخرین تکنولوژی ایرپلی اپل برخوردار خواهد بود. با کانکشنی بهتر و پایدارتر، ایرپلی 3 می‌تواند ویژگی Lossless را به این محصول بیاورد.
  • همگام سازی با آيفون: تنها کافی است تا آیپاد مکس را در کنار آیفون خود نگه داشته تا به صورت در لحظه، تمام اشتراک‌های قرار گرفته روی آیفون با این محصول سینک شده و ایرپادز و هدفون‌های بیتس نیز با آیپاد مکس همگام سازی شوند.
  • حافظه داخلی 512 گیگابایتی: محدودیت‌های گذشته را فراموش کنید. آیپاد مکس قادر است تا حدودا 1000 موزیک با کیفیت (High-Quality) یا 50 هزار موزیک Lossless را درون خود جای داده و به لطف تکنولوژی وای فای، همواره می‌توانید تا موزیک‌های روز دنیا را به صورت زنده استریم کنید.

image

 

کاربران می‌توانند از سیستم click wheel که تجربه استفاده از آیپاد کلاسیک را با خود به ارمغان می‌آورد، استفاده کرده و حس نوستالژی عجیب و غریب آن را مجددا تکرار کنند. این محصول همچنین به سیری نیز مجهز بوده و می‌توانید بدون نیاز به انگشتان خود، موزیک دلخواه‌تان را پخش کنید.

ایرپادز مکس 2 هم با همان قیمت 549 دلاری، اما با جک 3.5 میلیمتری هدفون همراه خواهد بود و قیمت آیپاد مکس هم 649 دلار در نظر گرفته شده است. نظرتان در مورد این دو محصول چیست؟ آیا به نظر شما کاربردی آمده و تصور می‌کنید اپل چنین گجت‌هایی را در آینده نزدیک معرفی خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)