خانهاخبار
اخبار منفی از سوی چین قیمت بیت کوین را به سطح ۳۶.۷ هزار دلار رساند

اخبار منفی از سوی چین قیمت بیت کوین را به سطح ۳۶.۷ هزار دلار رساند

به نظر می‌رسد حواشی منفی بازار رمزارزها تمامی ندارد و سرمایه گذاران این حوزه روزانه با استرس‌های بی‌شماری مواجه هستند. اکنون با انتشار اخباری منفی از سوی دولت چین قیمت بیت کوین باری دیگر نزولی شده است.
۱۴۰۰/۳/۱

بیت کوین در تاریخ ۲۱ می ماه میلادی شاهد کاهش قیمت تازه‌ای بوده است که به سبب موضع جدید کشور چین بر روی مسئله استخراج و معاملات رمزارزها رخ داد.

طبق داده‌های بدست آمده از نرم افزار cointelegraph market pro و ابزار Trading view بیت کوین روز جمعه تنها در عرض چند دقیقه ۱۰ درصد اصلاح را تجربه کرد و دلیل این اصلاح مربوط به اخبار منفی می‌شود که رسانه‌ها در تلاش بوده‌اند آن را بیش از پیش بزرگ و مهم جلوه دهند.

بیت کوین روز چهارشنبه سقوطی تاریخی را رقم زد و خود را به کف ۳۰ هزار دلار رساند و پس از آن رفته رفته توانست خود را بازیابد و به سطح ۴۲ هزار دلار برگردد. اما با نگرانی‌های به وجود آمده به نظر می‌رسد که روند بیت کوین فعلا توانایی پیشبرد هدف‌هایش را ندارد.

تمامی این اتفاقات بر بیانیه دولت چین متمرکز هستند که در آن عنوان شده دولت مذکور قصد دارد تا قوانین سختگیرانه‌ای برای استخراج و معامله رمزارزها منظور کند و از این طریق ریسک‌های شخصی افراد در خرید و فروش این محصولات را کنترل نماید.

وبسایت کوین تلگراف گزارش داده، چین پیش‌تر نیز در گذشته برنامه‌های خود را برای کنترل فعالیت‌های ارز رمزنگاری شده در حوزه قضایی خود بیان کرده بود اما اکنون منابع رسانه‌ای اظهارات مقامات را تهدیدی برای این صنعت می‌دانند. روز جمعه تغییر رسمی در این سیاست به وجود نیامد اما رسانه‌ها با بیان منفی این خبر را گسترش دادند و پس از آن کاربران آگاه در بخش کامنت‌ها به اظهارات منفی رسانه واکنش نشان دادند و آن‌ها را به دلیل ایجاد فاد سرزنش کردند.

به عنوان مثال رسانه وایر در خبر خود اینطور بیان کرد که بانک‌های چینی از خرید و فروش بیت کوین منع شده‌اند. در این بین یکی از افراد مشهور حوزه رمزارزها در توییتر با نام کاربری whalepanda چنین پاسخ داد:

اجازه دهید چین به صورت جدی بیت کوین و استخراج آن را ممنوع کند. در صورت وقوع این اتفاق، استخراج بیت کوین به صورت واقعی غیرمتمرکز خواهد شد و بازار سیاه ارزهای دیجیتال شکوفایی عظیمی خواهد داشت و در سوی دیگر این نظریه اشتباه که می‌گوید چین بیت کوین را کنترل می‌کند، از اذهان فراموش خواهد شد.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین به تغییرات محیطی واکنش نشان می‌دهد و با خروج یک منبع استخراج در یک منطقه، جایگزین آن در منطقه‌ای دیگر به وجود خواهد آمد.

در یک پروسه غیره که به صورت جداگانه در جریان بود، قانون‌گذاران در هنگ کنگ قصد داشتند معامله رمزارزها توسط خرده فروشی‌ها را ممنوع کنند و تنها از میلیونرها به عنوان مستثنی در این جریان یاد خواهد شد. در زمان اعلام این خبر توسط خبرگزاری‌ها، بیت کوین در تلاش بوده است تا سطح ۳۶۳۰۰ را حفظ کند.

تاثیر اخبار منفی بیت کوین را به ۳۰ هزار دلار رساند و به نظر می‌رسد بازار قصد دارد معامله‌گرانی که از اهرم استفاده می‌کنند را از دور خارج نماید.

image

 

روز پنجشنبه هفته گذشته، مدیرعامل شرکت تسلا، ایلان ماسک با توییتی مصرف انرژی شبکه بیت کوین را زیر سوال برد اما توییت وی همانند توییت اول خود مبنی بر عدم پذیرش بیت کوین برای خرید خودرو تاثیرگذار نبود و نتوانست مشابه آن به بازار شوک وارد کند.

وی در توییت خود گفت:

مصرف هش ریت بیت کوین ( که آن را با نام ماینیگ یا استخراخ می‌شناسیم) از مصرف سرانه برخی کشورهای متوسط نیز پیشی گرفته است. سودآوری بدون دسترسی به چنین منابع عظیمی برای ماینرها تقریبا غیر ممکن است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)