خانهاخبار
بازی The Last of Us Part 2 یک آپدیت مخصوص PS5 را دریافت کرد

بازی The Last of Us Part 2 یک آپدیت مخصوص PS5 را دریافت کرد

بازی تحسین شده The Last of Us Part 2 به تازگی آپدیتی را برای نسخه PS5 خود دریافت کرده که فریم ریت آن را به ۶۰ فریم بر ثانیه می‌رساند.
۱۴۰۰/۲/۳۱

بازی The Last of Us Part 2 که توسط استودیو ناتی داگ ساخته شده و از سوی منتقدین نیز تحسین شده است، به تازگی آپدیتی برای کنسول پلی استیشن 5 را دریافت کرده که فریم ریت آن را به ۶۰ فریم بر ثانیه رسانده است؛ این آپدیت از حالا به صورت رایگان در دسترس است.

این آپدیت که نسخه آن ۱.۰۸ است، دو گزینه ۳۰ و ۶۰ فریم را در اختیار کاربران قرار داده که در منوی Options و بخش Display قرار گرفته‌اند. بهبود‌های دیگر در زمینه عملکرد بازی مانند رزولوشن بالاتر و زمان لود کمتر از قبل برای نسخه پلی استیشن 5 اعمال شده بود.

Digital Foundry که در زمینه بررسی عملکرد بازی‌ها بسیار شناخته شده است، این آپدیت را بررسی کرده و اعلام کرده‌اند که پلی استیشین 5 در این بازی نه تنها عملکردی دو برابر بهتر از پلی استیشن 4 پرو دارد، بلکه در برخی مواقع این اختلاف حتی شایع تر نیز می‌شود.

image

 

پس از این آپدیت، پلی استیشن 4 پرو در بخش‌هایی مانند عبور از خیابان‌های سیل زده شهر سیاتل حتی برای ماندن روی ۳۰ فریم بر ثانیه نیز دچار مشکل می‌شود ولی نرخ فریم نسخه پلی استیشن 5 بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده و در ۸ ساعت گیمپلی، دیجیتال فاوندری تنها در یک صحنه شاهد افت فریم به ۵۷ فریم بر ثانیه بود که البته چندان قابل تشخیص نیست.

البته بهتر است بدانیم این یک ریمستر کامل مانند آنچه برای کنسول پلی استیشن 4 از بازی اول منتشر شد نیست ولی مشخصا موجب بهبود فراوان و قابل توجهی در عملکرد بازی شده است. آرن میر، مدیر بخش ارتباطات ناتی داگ می‌گوید:

« تیم ما از سال گذشته در حال بررسی سخت افزار پلی استیشن 5 و گزینه‌هایی که در اختیارمان قرار می‌دهد هستند و این آپدیت تنها نخستین قدم از برنامه‌ای است که برای بهبود عملکرد The Last of Us Part 2 برای کنسول پلی استیشن 5 داریم.»

متاسفانه کارگردان و یکی از سازندگان بازی یعنی نیل دراکمن مدتی پیش اعلام کرده بود که برنامه‌ای برای عرضه بسته الحاقی برای The Last of Us Part 2 ندارد، ولی این بازی چندی پیش آپدیتی دریافت کرد که در آن حالت Permadeath که در آن در صورت مرگ بازی به اتمام می‌رسد و درجه سختی Grounded به بازی اضافه شد.

image

 

اگر شایعات انتشار یافته حقیقت داشته باشند، در آینده احتمالا شاهد عرضه نسخه بازسازی شده The Last of Us برای پلی استیشن 5 نیز خواهیم بود و بخش مولتی پلیر بازی The Last of Us Part 2 نیز در دست تولید است. اما آینده پروژه The Last of Us Part 3 کمی در ابهام فرو رفته و با اینکه چارچوب داستانی آن مشخص است، ناتی داگ هنوز کار روی این عنوان را آغاز نکرده است.

درباره آپدیت ۱.۰۸ که عملکرد این بازی تحسین شده را در کنسول پلی استیشن 5 بهبود می‌بخشد چه فکر می‌کنید؟ آیا می‌خواهید این عنوان را دوباره با فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)