خانهاخبار
اپل از ویژگی‌های جدیدی برای توان بخشی به معلولین پرده‌برداری کرد

اپل از ویژگی‌های جدیدی برای توان بخشی به معلولین پرده‌برداری کرد

اپل به تازگی ویژگی‌های نرم‌افزاری جدیدی به سیستم‌عامل‌های خود اضافه کرده که به کمک افراد معلول می‌آیند تا آن‌ها بتوانند تجربه بسیار بهتری از کار کردن با گجت‌های اپلی داشته باشند.
۱۴۰۰/۲/۳۱

اپل روز گذشته از قابلیت‌های جدید و به‌روز شده‌ای برای محصولاتش رونمایی کرد که بخشی از آن‌ها به افراد معلول اختصاص دارد. از ۲۰ می، مشتریان می‌توانند با استفاده از زبان جدید که در واقع برای افراد کم‌شنوا و ناشنوا است با بخش مشتریان و همین‌طور AppleCare ارتباط برقرار کنند که این خدمات از طریق مرورگرهای وب در دسترس است.

در ادامه باید خاطر نشان کرد که به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اواخر امسال از راه می‌رسد و برای iOS، آیپد اواس و watchOS عرضه خواهد شد که Assistive Touch، پشتیبانی از سمعک، VoiceOver و صداهای پس زمینه را با خود به ارمغان می‌آورد. تیم کوک مدیرعامل اپل در توییتی اعلام کرده:

ما معتقدیم همه باید ابزارهای لازم برای تغییر جهان را داشته باشند. دسترسی حق اساسی است و ما همیشه مرزهای نوآوری را جابه‌جا می‌کنیم تا همه بتوانند از راه‌های جدید یاد بگیرند، خلق کنند و به هم متصل شوند.

سرویس جدید SignTime برای اولین بار در آمریکا، انگلستان و فرانسه راه‌اندازی شده است و دسترسی به مترجم از راه دور برای زبان اشاره آمریکایی، انگلیسی و فرانسه را ارائه می‌دهد. مردم همچنین می‌توانند از این سرویس در فروشگاه‌های اپل برای گرفتن وقت بدون رزرو استفاده کنند، این امر به طور بالقوه مانع ایجاد سوتفاهم و عواقب بعدی برای سایر کاربران خواهد شد. در واقع اپل خواسته با ارائه این سرویس برای کاربران کم شنوا، ناشنوا و دیگر افراد دارای معلولیت حق ویژه‌ای قائل شود و این کارش شایسته تقدیر است.

همچنین افرادی که از اختلال در اندام رنج می‌کشند می‌توانند از ویژگی Assistive Touch در watchOS بهره ببرند، که به آن‌ها امکان می‌دهد از اپل واچ بدون لمس صفحه استفاده کنند.

image

 

البته هنوز جزییاتی از اینکه روی چه نسل‌هایی از اپل واچ پشتیبانی می‌شود ارائه نشده است، اما اپل می‌گوید که اپل واچ می‌تواند حرکت عضلات و فعالیت تاندون را از طریق سنسورهای داخلی خود تشخیص دهد و به کاربران اجازه دهد تا مکان نمای صفحه نمایش را کنترل کنند، به تماس‌ها‌ی ورودی پاسخ دهند و به اعلان‌ها دسترسی داشته باشند. البته قابل ذکر است تمام اتفاقات گفته شده به وسیله حرکات مختلف انجام می‌شود و در ادامه می‌توانید فیلم آن را مشاهده کنید.

آیپد اواس از دستگاه‌های ردیابی چشم ثالث پشتیبانی می‌کند و به افراد با توانایی حرکتی کم اجازه می‌دهد تا مکان‌نما را با نگاه خود حرکت داده و با نگه داشتن تماس چشمی، به جای ضربه زدن روی صفحه اقداماتی را انجام دهند. ویژگی دیگر VoiceOver است که با به‌روزرسانی قابلیت خواندن را ارتقا می‌دهد. طبق گفته اپل، این امکان را به افراد می‌دهد تا جداول موجود در تصاویر از جمله سطر و ستون‌ها و همین‌طور اطلاعات موجود در تصاویر را برای کاربر بخواند و امکان اضافه کردن Markup در جزییات تصویر وجود دارد. اپل قصد دارد تا با پشتیبانی از سمعک‌های چند جهته، برنامه دستگاه‌های شنیداری Made for iPhone را ارتقا دهد. همچنین کاربران می‌توانند نتایج تست شنوایی خود را در Headphone Accommodations بارگذاری کنند تا نحوه عملکرد صدا را بیشتر تقویت کرده و فرکانس‌های مختلف را تنطیم کنند.

image

اپل برای افرادی که دارای neurodiverse یا تفاوت‌های ذهنی و روانی هستند (تمام افرادی که دارای اوتیسم، اختلال کم توجهی و دیگر چالش‌های روانشناختی هستند)، Background Sounds را معرفی می‌کند که می‌تواند با صداهای صوتی و سیستمی دیگر ترکیب شود. آن‌ها شامل یک سری صداهای خاص مانند اقیانوس، تعادل و باران هستند که می‌توانند پخش شوند و صداهای منحرف و آزار دهنده را پنهان کنند.

از دیگر ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده برای اواخر امسال اپل می‌توان به استفاده از صداهایی مانند کلیک یا پاپ به جای استفاده از دکمه‌های فیزیکی نام برد. همچنین می‌توان به سفارشی سازی تنظیمات اندازه صفحه نمایش و اندازه متن در برنامه‌های منفرد و گزینه‌های جدید ایموجی اشاره کرد. شرکت‌های کوچک و بزرگ همیشه به دنبال پیشرفت هستند، اما توجه اپل به افراد کم توان و معلول شایسته تقدیر است چراکه فناوری می‌تواند زندگی را برای اینگونه افراد ساده‌تر کند و امید است سایر شرکت‌ها نیز توجه ویژه‌ای به این دسته از جامعه داشته باشند. امیدواریم این به‌روزرسانی‌ها ادامه داشته باشد و مدام زندگی افراد دارای معلولیت بهتر و بهتر شود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)