خانهاخبار
هواوی میت‌بوک 16 با پردازنده رایزن 5800H معرفی شد

هواوی میت‌بوک 16 با پردازنده رایزن 5800H معرفی شد

شرکت هواوی به تازگی از جدیدترین لپ‌تاپ میت‌بوک خود رونمایی کرده که محصولی نسبتا سبک و با بدنه‌ای بسیار با‌ کیفیت است.
۱۴۰۰/۲/۳۰

شرکت هواوی به تازگی از لپ‌تاپ میت‌بوک 16 رونمایی کرده که در عین ضخامت کم و وزن مناسب، از قدرت سخت افزاری خوبی نیز برخوردار است. این لپ‌تاپ ۱۶ اینچی از یک APU (نوعی چیپست که در آن CPU و GPU روی یک چیپ قرار دارند) ساخت AMD استفاده کرده و با وجود بدنه کاملا فلزی بسیار با کیفیت خود، وزنی کمتر از ۲ کیلوگرم دارد.

image

 

این لپ‌تاپ در دو کانفیگ متفاوت عرضه شده که یکی از آنها دارای پردازنده Ryzen 5 5600H بوده که پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای است و دیگری از Ryzen 7 5800H  هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که اندکی قدرتمندتر است. این پردازنده‌ها با لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده و بر پایه معماری Zen 3 طراحی شده‌اند. قدرت عملکرد آنها به طور عادی ۴۵ وات بوده که با فعال کردن حالت Performance Mode، به ۵۴ وات می‌رسد.

استفاده از فن دوگانه پردازنده این محصول را حتی در حالت Performance Mode نیز خنک نگه می‌دارد و هواوی در طراحی این لپ‌تاپ از دو لوله حرارتی استفاده کرده تا دمای این لپ‌تاپ را پایین بیاورد. متاسفانه کانفیگی از این لپ‌تاپ با کارت گرافیک اختصاصی عرضه نخواهد شد ولی پردازنده گرافیکی Vega که در کنار CPU قرار دارد می‌تواند از پس اکثر کارهایی که شامل گیمینگ نباشند بر بیاید!

image

 

همه مدل‌های این لپ‌تاپ حافظه رم ۱۶ گیگابایتی دارند و کاربر حافظه SSD NVMe ۵۱۲ گیگابایتی نیز دریافت می‌کند؛ متاسفانه تنها یک اسلات SSD وجود داشته و امکان افزایش ظرفیت حافظه SSD این لپ‌تاپ وجود ندارد.

نمایشگر ‍۶ اینچی این لپ‌تاپ از کیفیت مناسبی برخودار است و از نسبت صفحه ۳:۲ که برای کار‌های اداری و ویرایش عکس بسیار کاربردی است استفاده می‌کند. رزولوشن نمایشگر این لپ‌تاپ ۱۶۸۰×۲۵۲۰ بوده و در هر اینچ شاهد قرارگیری ۱۸۹ پیکسل هستیم.

این نمایشگر از یک پنل IPS استفاده می‌کند که از HDR نیز پشتیبانی کرده و در نمایش رنگ‌ها نیز بسیار خوب می‌کند. نسبت کنتراست این نمایشگر نیز ۱۵۰۰:۱ بوده که تحسین برانگیز است؛ اما روشنایی آن ناامید کننده بوده و تنها به ۳۰۰ نیت خواهد رسید.

image

 

اسپیکرهای استریو این لپ‌تاپ در کنار کیبورد آن که دکمه‌های نورانی دارد قرار گرفته‌اند. متاسفانه این کیبورد بسیار ساده بوده و بخش Numpad در آن دیده نمی‌شود؛ همچنین دکمه‌هایی مانند Home و End نیز به استفاده از دکمه Function نیاز دارند که ممکن است در لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی پدیده‌ای عادی باشد، اما در یک لپ‌تاپ ۱۶ اینچی تصمیم عجیبی به نظر می‌رسد. از نکات مثبت این بخش از لپ‌تاپ می‌شود به تاچ پد شیشه‌ای با کیفیت آن و حسگر اثر انگشت قرار گرفته روی دکمه پاور اشاره کرد.

هواوی میت‌بوک 16 از نظر تعداد پورت‌ها نیز خوب عمل کرده و دارای دو پورت USB-C، دو پورت USB-A 3.2، یک پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی متری هدفون است. متاسفانه پورت اترنت در این لپ‌تاپ دیده نمی‌شود اما با توجه به پشتیبانی از وای فای ۶، دلیل چندانی برای آن نیز وجود ندارد. این لپ‌تاپ دارای اسلات کارت حافظه نیز نیست و برای خواندن آنها به یک دانگل نیاز پیدا خواهید کرد.

شارژ این لپ‌تاپ توسط پورت‌های USB-C انجام شده و هواوی به همراه آن یک شارژر قدرتمند ۱۳۵ واتی نیز عرضه کرده است. این شارژر از تکنولوژی سوپرشارژ هواوی نیز استفاده می‌کند بنابراین می‌تواند گوشی‌های هواوی را با سرعت بسیار بالایی شارژ کند.

image

 

هواوی میت‌بوک 16 از یک باتری ۸۴ وات بر ساعتی استفاده می‌کند و به گفته هواوی می‌تواند تا ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به نمایش ویدیو 1080p ادامه دهد. سنسور‌های حرارتی باتری این محصول را بررسی می‌کنند و در صورت افزایش دما، شارژ آن را متوقف خواهد کرد.

این لپ‌تاپ با ویندوز ۱۰ عرضه شده و دارای نرم افزار Huawei Share که شاهد استفاده از آن در سایر دستگاه‌های هواوی بودیم نیز هست؛ بنابراین می‌توانید مستقیما فایلی را که در گوشیتان قرار دارد در لپ‌تاپ خود باز کرده و مشاهده کنید.

image

 

هواوی میت‌بوک 16 از حالا برای پیش سفارش در کشور چین قرار گرفته است و نسخه با پردازنده رایزن 5600H آن قیمت ۶۳۰۰ یوآنی (۹۸۰ دلار / ۸۰۰ یورو) داشته و تنها با پرداخت ۵۰۰ یوآن بیشتر می‌توانید نسخه رایزن 5800H آن را خریداری کنید.

درباره لپ‌تاپ جدید هواوی چه فکر می‌کنید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)