خانهاخبار
لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۳ اینچی جدید با نمایشگر OLED و همان قیمت پایه ۸۰۰ دلاری همراه است!

لپ‌تاپ ایسوس ذن‌بوک ۱۳ اینچی جدید با نمایشگر OLED و همان قیمت پایه ۸۰۰ دلاری همراه است!

ایسوس به تازگی پیشنهادی جذاب برای کاربران ارائه داده و آن نمایشگر OLED در ازای قیمت ۸۰۰ دلار برای ذن بوک ۱۳ است
۱۴۰۰/۲/۳۰

اگر به کاربران بگویید با قیمت ۸۰۰ دلار یک لپ‌تاپ با نمایشگر OLED می توان تصاحب کرد، به انواع ریفربیشد و دست دوم فکر می‌کنند. کیفیت رنگ‌های نمایش داده شده در نمایشگر OLED و مشکی عمیقی که این نوع صفحه نمایش ارائه می‌دهد بی‌نظیر است. شرکت دل تنها برای این نوع نمایشگرها ۳۰۰ دلار دریافت می‌کند و اکنون ایسوس می‌خواهد با قیمت ۸۰۰ دلار لپ‌تاپی با صفحه نمایش OLED راهی بازار کند.

این لپ‌تاپ جدید، ایسوس ذن بوک ۱۳ OLED نام دارد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این دستگاه برای خریداران می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل با چنین بودجه‌ای باشد. روی این دستگاه هیچ جک هدفونی وجود ندارد و کیبورد آن در نگاه اولیه کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما همه این‌ها دلیل نمی‌شود که دستگاه ۱.۱۳ کیلویی جدید ایسوس را نادیده بگیرید. صفحه نمایش ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ از وضوح 1080p برخوردار است که البته ناگفته نماند که می‌توان گفت، این پنل جزو اولین OLEDهای 1080p به حساب می‌آید که در لپ‌تاپ‌ها گنجانده شده است. این نمایشگر از طیف رنگی DCI-P3 به طور صد در صد پشتیبانی می‌کند و پردازنده‌های قابل سفارش نیز مختلف هستند. برای ذن بوک ۱۳ OLED می‌توان از شرکت اینتل پردازنده‌های Core i7 یا از AMD سراغ تراشه‌های رایزن رفت. حافظه داخلی این لپ‌تاپ را می‌توان هنگام سفارش آنلاین تا ۱ ترابایت نیز افزایش داد. در مدل یک ترابایتی، رم ۱۶ گیگابایتی هم حضور دارد تا این لپ‌تاپ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری بدل کند.

image

 

قیمت پایه برای ذن بوک ۱۳ اینچی OLED، هشتصد دلار است که در این مدل، پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7 یا Ryzen 5 5500U در دسترس کاربران است. در کنار این تراشه‌ها کیبورد با نور پس زمینه، ویندوز Hello با دوربین مادونه قرمز، درگاه‌ HDMI 2.0 فول سایز، درگاه USB-A، درگاه USB-C و یک اسلات کارت microSD نیز دریافت می‌کنید.

براساس مشخصاتی که ایسوس اعلام کرده است، چند تفاوت مهم بین نسخه‌های اینتل با رایزن AMD وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • مدل مجهز به پدازنده اینتل از ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می‌برد در حالی که نسخه مجهز به تراشه رایزن AMD از ۵۱۲ گیگابایت حافظه استفاده می‌کند.
  • شرکت ایسوس اعلام کرده که عمر باتری در نسخه مجهز به تراشه AMD سه ساعت بیشتر است (توجه داشته باشید که هردو در روشنایی خیلی کم ۱۵۰ نیت اندازه‌گیری شده‌اند) و باتری هردو مدل از نوع ۶۷ واتی است.
  • در نسخه مجهز به تراشه اینتل از دو درگاه Thunderbolt 4 استفاده شده و نسخه رایزن AMD درگاه USB 3.2 Type-C را دارد.
  • مدل‌های اینتل از وای‌فای ۶ بهره می‌برند در حالی که نسخه‌های رایزن AMD از وای‌فای ۵ استفاده می‌کنند.

طبق اخبار بدست آمده، خرده‌ فروشی‌های آمازون و Newegg از اوایل ماه آینده میلادی این لپ‌تاپ را برای فروش در دسترس قرار می‌دهند، اما ظاهرا برای نسخه ۸۰۰ دلاری AMD باید کمی بیشتر صبر کرد. از طریق فروشگاه و وب سایت خود شرکت سازنده یعنی ایسوس نیز می‌توان این لپ‌تاپ را سفارش داد. اگر به دنبال یک مدل ۲ در ۱ هستید ایسوس یک پیشنهاد ویژه برای شما دارد و نمایشگر OLED را در آن نسخه نیز قرار داده است. البته قیمت مدل ۲ در ۱ از ۹۵۰ دلار شروع می‌شود و در آنجا خبری از تراشه رایزن AMD نیست و تنها پردازنده اینتل قابل سفارش است.

image

خبرها و اطلاعات نشان میداد که تولید کنندگان نمایشگر‌های OLED امسال به سراغ تولید مدل‌هایی برای لپ‌تاپ‌ها می‌روند و اکنون ایسوس نشان داده که به زودی باید منتظر مدل‌های بیشتری با این نمایشگر‌ها باشیم. به هرحال ایسوس نوک پیکان تولید لپ‌تا‌پ‌های OLED است و باید دید سایر شرکت‌ها برای رقابت چه در آستین دارند. در پایان گفتنی است این اتفاق به نفع کاربران است و این رقابت در نهایت به نفع کاربران نهایی تمام می‌شود و کیفیت بیشتر در ازای قیمت کمتر چیزی است که نصیب کاربران می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)